![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Leefloon komt van de stad/gemeente, werkloosheidsuitkeringen van de federale overheid. Federale besparing.
Laatst gewijzigd door parcival : 2 juni 2007 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Sorry maar hier moet ik eens goed mee lachen. Een zeer goede vriend...zeg maar beste vriend van mij is al +2jaar werkloos en alleenstaand. Deze persoon wil niet gaan werken en zoekt dus ook geen werk. Tijdens zijn +2jaar profiteren van de werkloosheidsuitkering is hij nooit uitgenodigd geweest op gesprek bij de VDAB, wel heeft hij op die 2jaar tijd 2 brieven ontvangen van VDAB met dus 2 jobvoorstellen. Vorige maand kreeg hij een brief van de RVA Mechelen in de bus dat hij zich moest aanmelden (deze week). RVA is blijkbaar ook op de hoogte dat de VDAB geen actie heeft ondernomen richting deze werkzoekende. Nu heeft de RVA hem een 'contract' laten ondertekenen waarop hij dus verklaard dat hij zich in 3 interim/selectiekantoren/... moet laten inschrijven en wekelijks één brief of e-mail versturen naar een werkgever die op zoek is. Na 4maand zal hij terug geroepen worden tot bij de RVA om zijn toestand te evalueren en als hij geen actie heeft ondernomen hem te laten schrappen. Maar moesten ze hem schrappen en hem op leefloon zetten dan gaat hij ongeveer 50euro minder hebben per maand dan hij nu heeft. Voor hem geen probleem omdat hij al een eigen huis heeft (gekregen van thuis) en dus royaal toekomt met de werkloosheidsuitkering of leefloon. Dus de begeleiding van werkzoekenden en bestraffing ervan is ronduit schandalig en ondermaats te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien al die passieve uitkeringen aan gezonde werkbekwamen zonder werk, kort en goed zouden worden afgeschaft en zouden worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zouden er meer dan genoeg kandidaten zijn om de nog openstaande vacatures in te vullen. Heden wordt er in ieder geval nog veel te veel geld verkwist aan passieve uitkeringen voor gezonde werkbekwamen zonder werk. Laatst gewijzigd door Cynicus : 2 juni 2007 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() (tegen de volgende verkiezingen heten ze Open VLDAB) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier moet ik U gelijk in geven,wat een echte schande is eigenlijk
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ma bon het grote verschil is dat je onder de OCMW "geniet" van bijstand. Chance!!!
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
1 miljoen werkt in de prive 1,5 miljoen is invalide, ziek, ocmw, dop of brugpensioen 1,5 miljoen werkt in één of ander verband voor de staat Samen 4 miljoen, het aantal dat kan werken in Vlaanderen bedraagt ongeveer 4 miljoen, voila dat is het. Hoe kan die sociale zekerheid blijven bestaan? Juist, niet dus. Waarom is de belasting het tweede hoogste ter wereld, Juist, ja. Wie betaald alles? Ook goed, die 1 miljoen uit de prive. Waarom moet België alles verkopen en terug huren, behalve om de schijn hoog te houden dat de begroting klopt? Weer juist, om alles te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Al een geluk dat de vdab bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ik moest weer terug betalen van dat klein uitkeringke dat ik vorig jaar kreeg,71€(ben precies een zelfstandige) of VDAB moet zijn afspraken met de vakbonden eens wat beter doen hé ![]()
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Allez, mannen... 't is al goed...
Maar hoe komt het dat men geen werkezels kan vinden? Geschoold noch ongeschoold, hooggeschoold noch laaggeschoold? Laatst gewijzigd door Chipie : 2 juni 2007 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Oproep aan mensen met verstand.
Niet ingaan op druk die aanzet tot werken. De loonspanning is te weinig. Het is gewoon schandalig dat men de mensen wil doen werken voor een paar Euro per maand meer. Goede raad ... ga er niet op in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ik zie wat ik zie.
Alleen de noenekes spelen mee. Maar ik heb er een inkomen aan. Dus, ga in dat potje niet te veel roeren.(op mijn werk) De wereld is een schouwtoneel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Een vriendin van me voorspelde dat men tegen 2010 Chinezen ging "importeren" om hier te komen werken. Ze zou wel eens gelijk kunnen krijgen denk ik. Nochtans zijn er volgens mij nog een pak 'bronnen' aan te snijden in België: Wie is er allemaal bij die werklozen geteld: ook de mensen die leven van een ziekte- of invaliditeitsuitkering? Vast niet. Niet iedereen van deze mensen is echt ziek of invalide, een groot deel klust dan ook bij, in 't zwart. Heeft iemand cijfers met de evolutie hiervan? Dan heb je nog de mensen die onze taal niet machtig zijn en die dus onmogelijk aan werk kunnen geraken en zo gedwongen worden om in armoede te leven. Of hoe extreem links even racistisch kan zijn als haar opponent. Daarnaast is er een groep van mensen die om hun gedrag of voorkomen die niet erg gewenst worden op de werkvloer. Zo begon er laatst een meisje op de bus tegen me te spreken. Ze vertelde me dat ze werkzoekende was (als bejaardenhelpster) maar nergens werk kon krijgen. Ze had een aantal piercings in haar gezicht en zag er verder 'niet braaf' uit. Ik heb ook weet van een groep jongeren die via interimbureaus van bedrijf naar bedrijf circuleren en overal na enkele weken buiten vliegen wegens opstandig gedrag of diefstal. In de hoop dat niemand dit verkeerd opneemt en als cru ziet, maar er ligt ook nog een ongelofelijk menselijk kapitaal aan gepensioneerden. Er mogen hierin uiteraard geen verplichtingen zijn. Maar ik denk dat wat hopen mensen die zich eenzaam voelen er baat bij zouden hebben en er ongelofelijk veel plezier aan zouden beleven zich nog op de één of andere manieren 'nuttig' te voelen. Ik denk dat hierin duizenden voorbeelden te bedenken zijn van heel licht werk met veel sociale contacten Op deze manier kan men zijn schraal pensioentje ook wat aanvullen. Maar dit zou dus absoluut de persoonlijke keuze van de mensen in kwestie moeten zijn en niets anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Wat natuurlijk niet evident is, in een tijd waarin de reclame voor ipods, gsm's en dergelijke ons voor de ogen houden. Ik heb de indruk dat heel wat mensen niet weten of vergeten zijn, dat reclame ons een beeld voorspiegelt dat we nooit kunnen bereiken. Als een wortel die voor een ezel gehouden wordt maar eigenlijk aan de kar die achter de ezel is gespannen vasthangt, zodat de ezel nooit bij de wortel geraakt, hoe hard hij ook loopt. Vooral 'nieuwe Belgen' hebben het trouwens moeilijk met die reclame, want zij kennen het niet vanuit hun thuisland. Hebben vaak niets meer als ze hier toe komen, maar worden wel geconfronteerd met de Vlaamse tieners en ouders die allerlei gadgets hebben die hun eigen tieners ook willen ... Een gezin met maar één inkomen of twee ouders die werken als arbeiders kan nu eenmaal niet evenveel hebben als een gezin met twee inkomens van hooggeschoolden. (Hoewel het wel in die richting evolueert.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 juni 2007 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |