Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2007, 12:23   #21
Scalle2
Vreemdeling

Standaard

Het doet niets af aan een standpunt innemen waarmee je jezelf internationaal gezien onmogelijk maakt.

Tenzij je dat standpunt na postjes inname meteen laat vallen natuurlijk ...
Arme Turken, zo in de zeik gezet worden door tsjeven en sossen.... Keer op keer opnieuw. Zouden de Marokkanen het dan toch bij het rechte eind hebben?
Scalle2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 12:42   #22
Dalai Lama
Burger

Standaard

tja, die met de dubbel nationaliteit houden er blijkbaar ook een dubbele agenda op na. Wie gelooft de CD-V nog, laat staan de NVA.
Dalai Lama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 15:01   #23
Scalle2
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dalai Lama Bekijk bericht
tja, die met de dubbel nationaliteit houden er blijkbaar ook een dubbele agenda op na. Wie gelooft de CD-V nog, laat staan de NVA.

Het domste volk aller tijden misschien?
Met de ogen en oren open in een gigantische drol trappen.
Dat is niet elk volk gegeven, keer op keer.
Oud 5 juni 2007, 15:06   #24
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Grapjas; Mocht België Turkije aanvallen zou ik dat misschien ook wel overwegen... Dat spreekt toch vanzelf; je schaart je toch niet achter een imperialistische agressieve mogendheid. D�*n nog liever de andere kant kiezen als ik er toch één moet kiezen.
De geschiedenis van de Turken is u onbekend ?
Oud 5 juni 2007, 19:58   #25
Scalle2
Vreemdeling

Standaard

Nee wereldvreemd en totaal gebrek aan verstandelijk vermogen.
Oud 5 juni 2007, 20:23   #26
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Zoals eerder gezegd werd, heeft deze zaak weinig tot niets met islamisme te maken, en integendeel alles met het falen van de multiculturele samenleving. Als je jouw 'eigen' land zou verraden ten voordele van je vroegere thuisland, dan teken je een terugkeercontract.

Hieruit blijkt wederom dat enkel de verplichte assimilatie de enige doeltreffende oplossing is. Verschillende volksculturen in één land leiden tot tweespalt en onvrede. Indien je lid wilt worden van een gemeenschap, dan gedraag je je ook zo.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 03:39   #27
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Akkoord, lang niet elke allochtoon (allochtone politicus) is een islamist. Maar met dit "negationisme" tracht hij volgens mij toch stemmen te halen bij het islamitische publiek.
Juist, maar stemmen halen bij het Turkse publiek, dat toevallig ook islamitisch is, is niet islamistisch.

De VLD wil stemmen halen bij de Vlamingen, die grotendeels christelijk zijn. Maakt dat de VLD christen-fundamentalistisch?

Dat gegoochel met "islamisme" door types als IlFalco die geen blaas begrijpen van dat conflict en haar verleden is op zijn minst lachwekkend.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 06:51   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scalle2 Bekijk bericht
Het domste volk aller tijden misschien?
Met de ogen en oren open in een gigantische drol trappen.
Dat is niet elk volk gegeven, keer op keer.
zoveel dat ze op den duur "stront in hun ogen hebben"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 15:10   #29
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik zou mij ook sowieso tegen la belgique scharen.
Jij zou dus de wapens opnemen tegen je eigen land en volk, wanneer een militaire semi-dictatuur ons zou aanvallen?

Je zit alleszins in de goede partij daarvoor. Ontken je net als je collega-CD&V'ers het bestaan van de Armeense genocide?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 16:00   #30
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Jij zou dus de wapens opnemen tegen je eigen land en volk, wanneer een militaire semi-dictatuur ons zou aanvallen?
Hypocriet ventje: De vraagstelling, die je heel duidelijk hebt gelezen, was wat hij zou doen als België Turkije zou binnenvallen, en niet andersom. Het stond zo in de openingsposting van dit topic én in het dubbele topic dat je er met schreeuwerige titel over opende bij "partijdiscussie". Lees jij dan de teksten niet die je zelf citeert, of zit je bewust te liegen?

Blijkbaar is elke BUB-kunstgreep gepermitteerd om een dooie mus op te blazen, ter meerdere eer en glorie van het zinkende VLD-bootje...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 6 juni 2007 om 16:04.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 16:34   #31
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
De geschiedenis van de Turken is u onbekend ?
Min of meer toch; alleen vind ik het vroegere ottomaanse rijk (het was geen imperialisme, want imperialisme is een kapitalistisch fenomeen) geen enkele vergoelijking voor een eventuele offensieve actie van een imperialistische mogendheid; en in zo'n geval keer ik mij naar de kant van de aangevallene.

Waarom, hebt u een probleem met turken? mijn waarde Chaos...
Oud 6 juni 2007, 16:35   #32
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Juist, maar stemmen halen bij het Turkse publiek, dat toevallig ook islamitisch is, is niet islamistisch.

De VLD wil stemmen halen bij de Vlamingen, die grotendeels christelijk zijn. Maakt dat de VLD christen-fundamentalistisch?

Dat gegoochel met "islamisme" door types als IlFalco die geen blaas begrijpen van dat conflict en haar verleden is op zijn minst lachwekkend.
Huntington stond dan ook op één in de VB-boeken-hitparade.
Oud 6 juni 2007, 16:57   #33
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Min of meer toch; alleen vind ik het vroegere ottomaanse rijk (het was geen imperialisme, want imperialisme is een kapitalistisch fenomeen) geen enkele vergoelijking voor een eventuele offensieve actie van een imperialistische mogendheid; en in zo'n geval keer ik mij naar de kant van de aangevallene.

Waarom, hebt u een probleem met turken? mijn waarde Chaos...
Aha, een semantische discussie dus.
Goed, laat het ons dan anders formuleren, expansiedrift ? Lebensraum ? Kolonialisme ?
Me dunkt dat de Turken zich daar minstens even hard aan verbrand hebben als België. De vraag is ook of dit nog relevant is wanneer je nu kant kiest.
Oud 13 juni 2007, 09:05   #34
CyberTurk
Vreemdeling

CyberTurk's schermafbeelding

Standaard

Wil eens terugkomen op de verplichte dienstplicht in Turkije. Ga nu wel niet de exacte prijzen kunnen geven voor de afkoop maar bij benadering ( heb geen zin het op te zoeken, ben zenuwachtig genoeg ).
De legerdienst is 15 maanden. Je kan deze afkopen als je onder de 38 jaar bent aan 5500 € en moet men nog 21 dagen verplichte dienst doen. Ben je de 38 voorbij word het 7200 € en evengoed 21 dagen verplichte dienstplicht of 10300 € dan hoeft men niet te gaan.
Turkije moet eens stoppen de Turken in het buitenland of de mensen met een dubbele nationaliteit als koeien te zien die gewoon gemolken moeten worden.
Wat geeft hen het recht om iemand van Turkse origine het land te verweigeren of gevangenis straf te geven en daarbij nog eens zijn legerdienst te laten doen terwijl die persoon sowieso niet in Turkije leeft en de Belgische nationaliteit heeft.
Wat heeft Turkije voor mensen zoals mij gedaan zodat ik 7200 € moet batalen of meer, omdat ik 45 ben en mijn legerdienst niet wil of kan vervullen.
Als ik ziek werd kreeg ik hier in Belgie de nodige sociale voordelen om mij te laten behandelen. Als ik zonder werk zat kreeg ik in België werklozensteun om voor mijn kinderen te zorgen. Wat heeft de Turkse regering ooit voor mij gedaan dat hen het recht geeft om geld te eisen van mij. De Belgische regering heeft alles gedaan om mij met studiebeurzen enz. te laten studeren, heb een Doktoraat in de computer wetenschappen, en nu zijn mijn kinderen aan het studeren met Belgische geld. Turkije moet eens 1/100 doen wat ik van België gekregen heb alvorens geld durft te vragen. En dat aub niemand met de zever van wijlen president John F. Kennedy afkomt van " vraag niet wat het land kan doen voor jou, maar wat jij voor het land kan doen " . Als er een land is die geld zou moeten eisen is het België wel.
Mijn vader is recentelijk overleden en heb aan het Turks consulaat gevraagd of ik geen toelating kon krijgen om 3 dagen naar Turkije te gaan om mijn vader te begraven ( in zijn geboortestad begraven worden was zijn laatste wens ) zonder te worden aangehouden. Dat werd geweigerd. Hier in België en andere europese landen mogen zelfs kriminelen die in het gevangenis zitten op de begrafenis van hun ouders aanwezig zijn. De hele europese regeringen zouden eens wakker moeten schieten en deze kriminele misbruik van Turkije eens onder de loupe nemen. Waar blijft de vrije verkeer tussen de EU staten. Het volstaat dat België verklaart dat zijn onderdanen niet meer in een vreemd leger mogen dienen, of dat het systeem van de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft.
Meer wil ik niet kwijt. Kom misschien brutaal over waarvoor mijn excuses, maar zo is het nu eenmaal.
Turkije SCHAAM U.
CyberTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 09:11   #35
CyberTurk
Vreemdeling

CyberTurk's schermafbeelding

Standaard

Wil eens terugkomen op de verplichte dienstplicht in Turkije. Ga nu wel niet de exacte prijzen kunnen geven voor de afkoop maar bij benadering ( heb geen zin het op te zoeken, ben zenuwachtig genoeg ).
De legerdienst is 15 maanden. Je kan deze afkopen als je onder de 38 jaar bent aan 5500 € en moet men nog 21 dagen verplichte dienst doen. Ben je de 38 voorbij word het 7200 € en evengoed 21 dagen verplichte dienstplicht of 10300 € dan hoeft men niet te gaan.
Turkije moet eens stoppen de Turken in het buitenland of de mensen met een dubbele nationaliteit als koeien te zien die gewoon gemolken moeten worden.
Wat geeft hen het recht om iemand van Turkse origine het land te verweigeren of gevangenis straf te geven en daarbij nog eens zijn legerdienst te laten doen terwijl die persoon sowieso niet in Turkije leeft en de Belgische nationaliteit heeft.
Wat heeft Turkije voor mensen zoals mij gedaan zodat ik 7200 € moet batalen of meer, omdat ik 45 ben en mijn legerdienst niet wil of kan vervullen.
Als ik ziek werd kreeg ik hier in Belgie de nodige sociale voordelen om mij te laten behandelen. Als ik zonder werk zat kreeg ik in België werklozensteun om voor mijn kinderen te zorgen. Wat heeft de Turkse regering ooit voor mij gedaan dat hen het recht geeft om geld te eisen van mij. De Belgische regering heeft alles gedaan om mij met studiebeurzen enz. te laten studeren, heb een Doktoraat in de computer wetenschappen, en nu zijn mijn kinderen aan het studeren met Belgische geld. Turkije moet eens 1/100 doen wat ik van België gekregen heb alvorens geld durft te vragen. En dat aub niemand met de zever van wijlen president John F. Kennedy afkomt van " vraag niet wat het land kan doen voor jou, maar wat jij voor het land kan doen " . Als er een land is die geld zou moeten eisen is het België wel.
Mijn vader is recentelijk overleden en heb aan het Turks consulaat gevraagd of ik geen toelating kon krijgen om 3 dagen naar Turkije te gaan om mijn vader te begraven ( in zijn geboortestad begraven worden was zijn laatste wens ) zonder te worden aangehouden. Dat werd geweigerd. Hier in België en andere europese landen mogen zelfs kriminelen die in het gevangenis zitten op de begrafenis van hun ouders aanwezig zijn. De hele europese regeringen zouden eens wakker moeten schieten en deze kriminele misbruik van Turkije eens onder de loupe nemen. Waar blijft de vrije verkeer tussen de EU staten. Het volstaat dat België verklaart dat zijn onderdanen niet meer in een vreemd leger mogen dienen, of dat het systeem van de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft.
Meer wil ik niet kwijt. Kom misschien brutaal over waarvoor mijn excuses, maar zo is het nu eenmaal.
Turkije SCHAAM U.
CyberTurk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be