Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 09:32   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Zijn jullie dan tot ALLES bereidt voor de splitsing BHV ?
Het VB is tot geen enkele toegeving bereid om de grondwet (die nog eens is bevestigd door het arbitragehof) te laten toepassen.

Maar voor de Vlaamse verkiezingen was BDW wél tot alles bereid.
BDW:
Ik stap NIET in een regering als BHV niet is gesplitst.
Bourgois:
Ik stap NIET in een regering als er sossen inzitten.

En in hetgeen er daarna kwam is de geschiedenis mijn getuige.

Zoals ik reeds op een andere tread heb gesteld.

BDW is een prima debater...maar hij rijdt in een volledig gedeukt aanhangwagentje aangekoppeld aan een totaal onbetrouwbare trekker naar een totaal verkeerde bestemming.
Oud 8 juni 2007, 09:45   #22
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het VB is tot geen enkele toegeving bereid om de grondwet (die nog eens is bevestigd door het arbitragehof) te laten toepassen.

BDW:
Bourgois:

BDW is een prima debater...maar hij rijdt in een volledig gedeukt aanhangwagentje aangekoppeld aan een totaal onbetrouwbare trekker naar een totaal verkeerde bestemming.
totaal onbetrouwbare trekker....
daar is nu net het slimme van NVA. In een grote partij kan je meer doen dan klein te blijven of niet mee te regeren (zie VB)
Voor Vl. Belang gaat er een moment komen dat de mensen niet meer voor hen gaan stemmen want het heeft geen nut meer.. Stemmen voor VB is zelfde als blanco stemmen in mijn ogen want ze regeren niet mee dus waarom zou ik voor hen stemmen ??
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:49   #23
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
daar is nu net het slimme van NVA. In een grote partij kan je meer doen dan klein te blijven of niet mee te regeren (zie VB)
Voor Vl. Belang gaat er een moment komen dat de mensen niet meer voor hen gaan stemmen want het heeft geen nut meer.. Stemmen voor VB is zelfde als blanco stemmen in mijn ogen want ze regeren niet mee dus waarom zou ik voor hen stemmen ??
Dat is omdat jij het bekijkt vanuit een anti-belang standpunt.
Weet ge stem er zondag eens op en zeg mij maandag hoe het voelde en hoe het was om de verkiezingsuitzendingen te volgen....

Het is toch een verloren stem he dus kan je evengoed dat eens ne keer doen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:17   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie helemaal niet in waarom wij toegevingen zouden moeten doen om een arrest van het Arbitragehof uit te voeren.
Jij soms wel?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:45   #25
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zie helemaal niet in waarom wij toegevingen zouden moeten doen om een arrest van het Arbitragehof uit te voeren.
Jij soms wel?
Toch even aanstippen dat het arbitragehof een ongelijkheid vastgesteld heeft, en dat splitsing een vlaamse eis. Er zijn waarschijnlijk nog denkbare mogelijke scenario's om de ongelijkheid op te heffen.
De splitsing is dus geen afdwingbaar recht. Waarschijnlijk zal er een geheel van geven en nemen opgesteld worden, samen met nog andere communautaire aanpassingen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 8 juni 2007 om 11:46.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:51   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dewever die vond ik wel goed (ben geen voorstander van NVA maar toch): Belg heeft 3 keuzes : Stemmen voor paars en ter plaatse blijven, stemmen voor Cd&V-Nva en vooruit willen gaan wetende dat het niet de volle pot kan zijn dat is nu eenmaal democratie (water bij de wijn doen) of stemmen voor VB en niks doen. Hij had een punt wanneer hij zei dat VB helemaal niet wil regeren want dan zouden ze iets moeten doen wat ze allemaal beloven..
Als we eventjes nadenken dan leiden dergelijke redeneringen tot een staatkundige werking van slechts enkele machtige partijen die de regeerstok aan elkaar doorgeven. Iedere stem voor om het even welke partij die de dirigeerstok niet krijgt of weet te pakken, wordt in zulke constellatie als "overbodig" beschouwd. In een ware democratie is evenwel geen enkele stem verloren, zelfs al vertaalt die zich niet in macht.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 juni 2007 om 11:52.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:20   #27
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als we eventjes nadenken dan leiden dergelijke redeneringen tot een staatkundige werking van slechts enkele machtige partijen die de regeerstok aan elkaar doorgeven. Iedere stem voor om het even welke partij die de dirigeerstok niet krijgt of weet te pakken, wordt in zulke constellatie als "overbodig" beschouwd. In een ware democratie is evenwel geen enkele stem verloren, zelfs al vertaalt die zich niet in macht.
Hmm dat is uw redenering niet de mijne...
In een democratie met meerdere partijen zal dan wel eens de een dan dan de andere aan de macht komen en deze zullen (als je kijkt naar de standpunten) in weze ongeveer geljik zijn en het streven zal altijd naar beter blijven....Nu echter voor het Vlaams belang stemmen , wetende dat deze bijna nooit gaan regeren want praten en water bij de wijn doen voor een andere partij doen ze niet = koppig zijn en enkel alleen willen spelen == bij voorbaat een verloren stem en dat is mijn redenering
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:13   #28
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik mis vooral de bijdragen van Eric Feremans.

Men kan met zijn bijdragen ook nog een mondje Engels leren.
En om dit te kennen is tegenwoordig een noodzakelijkheid vooral om
de standpunten van Jurgen Verstrepen te verstaan.

Hij schrijft het wel verkeerd maar dat moeten wij er maar bijnemen.

Misschien is hij wel ziek of lijdt hij aan depressie nu het weer duidelijk
wordt dat VB weer naar een klinkende overwinning op weg is.

Erik kom toch terug. De afgang van het VB zal misschien voor 2020
zijn.

Wij willen toch af en toe eens lachen!
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:54   #29
Fieseler

Standaard

Citaat:
Aha...dacht ik het niet...het gaat er hem helemaal niet over van wát je wil bereiken maar enkel over "het regeren"...in die zin heeft de NVA inderdaad gelijk...maar dan rijst de vraag: hoe dikwijls zullen ze nog plat op de buik moeten vooraleereer ze verdampt zijn en opgelost in het eeuwige tjevendom?

Voor mensen die de core business van het VB óf niet kennen óf niet volgen is een VB stem uiteraard een verloren stem.
Een stem evenwel voor alle ándere partijen is een stem voor hetzelfde als wat we gehad hebben.
Bij een eventuële tripartite zal dit nog duidelijker worden.
Als dezelfde machtsverhoudingen dan nog een aantal jaren behouden blijven zal het nóg simpeler worden want dan zal de verkiezing in ons ééntalig franse België enkel nog draaien rond de keuze vóór of tégen de sharia.
Daarna zal het nóg simpeler worden want na het invoeren van de sharia zal er geen verkiezing meer zijn.

Samengevat: ik stem zondag op het VB voor twee redenen:
A/ Vlaamse onafhankelijkheid
B/ tegen de sharia

Elke andere stem is tegen.
Oud 8 juni 2007, 14:57   #30
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn al trainingskampen aan het inrichten, denk ik.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 17:34   #31
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed

gelijk gisteren tegen dewever
man man man Fdw werd er gewoon ondergeveegd

Het enige wat er bij hem uitkwam was dat NVA een light versie was en dat NVA een 'schaamlapje' was.... maar iets zinnigs over zijn eigen programma ???? niet gehoord

En dewever die vond ik wel goed (ben geen voorstander van NVA maar toch): Belg heeft 3 keuzes : Stemmen voor paars en ter plaatse blijven, stemmen voor Cd&V-Nva en vooruit willen gaan wetende dat het niet de volle pot kan zijn dat is nu eenmaal democratie (water bij de wijn doen) of stemmen voor VB en niks doen. Hij had een punt wanneer hij zei dat VB helemaal niet wil regeren want dan zouden ze iets moeten doen wat ze allemaal beloven..
Als je het over dat vtm debat hebt dan vind ik toch dat FDW voor een keer echt wel wat zinnige dingen heeft gezegd.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 17:36   #32
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

BDW:
Bourgois:

Jep, ik denk dat het tijd wordt dat de NVA weer eens alleen naar de kiezer trekt. Dan zouden ze al zeker zijn van mijn stem.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:14   #33
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha...dacht ik het niet...het gaat er hem helemaal niet over van wát je wil bereiken maar enkel over "het regeren"...in die zin heeft de NVA inderdaad gelijk...maar dan rijst de vraag: hoe dikwijls zullen ze nog plat op de buik moeten vooraleereer ze verdampt zijn en opgelost in het eeuwige tjevendom?

Voor mensen die de core business van het VB óf niet kennen óf niet volgen is een VB stem uiteraard een verloren stem.
Een stem evenwel voor alle ándere partijen is een stem voor hetzelfde als wat we gehad hebben.
Bij een eventuële tripartite zal dit nog duidelijker worden.
Als dezelfde machtsverhoudingen dan nog een aantal jaren behouden blijven zal het nóg simpeler worden want dan zal de verkiezing in ons ééntalig franse België enkel nog draaien rond de keuze vóór of tégen de sharia.
Daarna zal het nóg simpeler worden want na het invoeren van de sharia zal er geen verkiezing meer zijn.

Samengevat: ik stem zondag op het VB voor twee redenen:
A/ Vlaamse onafhankelijkheid
B/ tegen de sharia

Elke andere stem is tegen.
bij dergelijke dronkemanspraat past slechts één woord:

onnozelaar!
Oud 9 juni 2007, 08:56   #34
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ el duvel= moet men tot alles bereid zijn om woord te houden en UIT de vlaamse regering te stappen . Was dat dan zo moeilijk?
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 09:42   #35
Luddo
Minister

Standaard

Uit de laatste nieuwsbrief van Vlaanderen Vlagt:

Waar men gaat langs Vlaamse wegen, overal komt men het kluppeke tegen
van politiekers met een lachend gezicht
die met hun beide armpjes en handjes open naar de kiezer komen toegelopen!
Trap er niet in en laat je niet kisten door hun mooie woorden!
Denk niet NA maar denk ZELF!
Stel je de vraag hoe ze de Vlaamse identiteit hebben uitgedragen
en wat ze voor Vlaanderen hebben GEDAAN!

Stem VLAAMS!!!

Laatst gewijzigd door Luddo : 9 juni 2007 om 09:44.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 09:58   #36
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed

gelijk gisteren tegen dewever
man man man Fdw werd er gewoon ondergeveegd

Het enige wat er bij hem uitkwam was dat NVA een light versie was en dat NVA een 'schaamlapje' was.... maar iets zinnigs over zijn eigen programma ???? niet gehoord

Ik vond één ding van Dewinter minder. Hij zette BDW te kakken dat het gênant werd. Hij dwong ook de meeste spreektijd af, maar dat is hem vergeven. Hij had in tegenstelling met BDW ook iets te zeggen. Ik had echt te doen met Bartje.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 15:33   #37
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
bij dergelijke dronkemanspraat past slechts één woord:

onnozelaar!
Ik heb niet de gewoonte om persoonlijk te worden...ik ga dat daarom ook hier niet doen.

Echter...

Bij zulk een overweldigende argumentatieve bevestiging van mijn posting evenwel past slechts één woord.

linkiewinkie!
Oud 9 juni 2007, 15:36   #38
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik vond één ding van Dewinter minder. Hij zette BDW te kakken dat het gênant werd. Hij dwong ook de meeste spreektijd af, maar dat is hem vergeven. Hij had in tegenstelling met BDW ook iets te zeggen. Ik had echt te doen met Bartje.
Zoals Kaal hierboven (of in een andere draad) perfect annalyseerde: de meeste Vlaams Nationalisten en de meeste politiek geïnteresseerde intellectuelen hebben te doen met Bart. (Cave!: dit is niet sarcastisch bedoeld)

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 juni 2007 om 15:37.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 15:51   #39
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Uit de laatste nieuwsbrief van Vlaanderen Vlagt:

Waar men gaat langs Vlaamse wegen, overal komt men het kluppeke tegen
van politiekers met een lachend gezicht
die met hun beide armpjes en handjes open naar de kiezer komen toegelopen!
Trap er niet in en laat je niet kisten door hun mooie woorden!
Denk niet NA maar denk ZELF!
Stel je de vraag hoe ze de Vlaamse identiteit hebben uitgedragen
en wat ze voor Vlaanderen hebben GEDAAN!

Stem VLAAMS!!!
Zou je uit die hoek niet verwachten

Wie heeft de vlaamse identiteit besmeurd met onverdraagzaamheid, om geen ergere woorden te gebruiken, en wie heeft er zich zodanig vastgereden dat ze nog NIETS voor vlaanderen gedaan hebben ?

Juist, ja

Moedig standpunt van de vlaggers
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:27   #40
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Wie heeft de vlaamse identiteit besmeurd met onverdraagzaamheid,
Uiteraard diegenen die, argumentenloos als ze zijn, het VB willen beschadigen.
En wie dat is weten we allemaal.
Dat zij nu met hangende pootjes moeten vaststellen dat steeds meer mensen deze beschadigingsakties beginnen in te zien en af te keuren kan bezwaarlijk het VB aangewreven worden.

Maar misschien heeft links "weerom" een andere semantische waarde gegeven aan het woord "onverdraagzaamheid" en heeft dit nu plotseling weer helemaal niets meer te maken met diabolisering, broodroof, incriminering, uitsluiting, vernedering en staatsgeorganiseerde mestkevercordonitis.

Citaat:
om geen ergere woorden te gebruiken, en wie heeft er zich zodanig vastgereden dat ze nog NIETS voor vlaanderen gedaan hebben ?
Het is effenaf hilarisch om te zien dat hier identiek dezelfde taktiek wordt toegepast.
A/Het establishment (met extreem-links op kop) verklaart plechtig om een bepaalde partij in een cordon sanitair te plaatsen.

B/ Als ze merken dat er steeds minder mensen dit nemen verklaren ze in koor dat het het VB is geweest die het CS heeft uitgevonden.

Desalnietemin vind ik deze taktiek van links eigenlijk enorm interessant.
Ik vraag mij af of men dezelfde taktiek niet zou kunnen toepassen op de gemiddelde speurder. Zonder speurders zou er geen sprake zijn van fraude.
Of: het is het groepsverkrachte meisje van afgelopen week die een slechte naam geeft aan sommige migranten.
Of: Het is Demoor geweest die van een groepje "jongeren" koude moordenaars heeft gemaakt.
....

De vraag die ik hier op dit forum reeds heb gesteld is de volgende: kunnen de linkies, nu ze zo goed bezig zijn, niet in één klap ook een semantische kunstgreep doen zodat de dagelijkse slachtoffers in onze maatschappij worden geëlimineerd?
Het zou de "verdraagzaamheid" enorm ten goede komen.
Dank bij voorbaat!

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 juni 2007 om 16:56.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be