Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2004, 14:37   #21
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

de conclusie is in mijn hoofde al lang duidelijk : Bush & Blair hebben niet de guts (zelfs nu niet, nu overduidelijk blijkt dat ze aan selectieve interpretatie hebben gedaan) om te stellen dat ze in de fout zijn gegaan n dat ze het Amerikaanse en Engelse publiek hebben voorgelogen en moedwilling een verkeerde voorstelling van de feiten hebben gegeven, teneinde hun doel te kunnen bereiken. Weer een typisch staaltje van 'ons doel is rechtmatig, dus de middelen die we gebruiken doen er niet toen'. De beslissing om een oorlog te beginnen in een ander werelddeel had uiteindelijk niets met WMD te maken. Ik ben destijds gaan betogen omdat ik vind dat het niet kan dat een publieke opinie zo gemanipuleerd wordt. Het is net daar dat het grote gevaar ligt..En dan nog te bedenken dat sommigen hier werkelijk slaafs aan Bush & Blair's voeten liggen. Pathetisch !
Oud 10 februari 2004, 14:39   #22
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9

Waarom?
Obstruction of defence for freedom and democracy.
Stupid is as stupid does ...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 14:47   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
de conclusie is in mijn hoofde al lang duidelijk : Bush & Blair hebben niet de guts
Als er nu iets is wat Bush en Blair in overvloed aan hebben, dan is dat wel guts zeker.

Citaat:
nu overduidelijk blijkt dat ze aan selectieve interpretatie hebben gedaan om te stellen dat ze in de fout zijn gegaan n dat ze het Amerikaanse en Engelse publiek hebben voorgelogen en moedwilling een verkeerde voorstelling van de feiten hebben gegeven, teneinde hun doel te kunnen bereiken.
Fout. Op dit moment blijkt dat de informatie van de geheime diensten niet onfeilbaar waren, ook vanwege de afwezigheid op het terrein in de jaren negentig en de limitatie van hoogtechnologische middelen.

Maar de basis-theorie van de geheime diensten al zou Saddam een groot gevaar zijn en blijven is overeind gehouden in alle rapporten die tot nu toe zijn gemaakt.

Er is verder geen enkel bewijs, rapport, onderzoek, of wat dan ook welke aantoont dat Bush en Blair het Amerikaanse en Engelse publiek hebben voorgelogen en moedwilling een verkeerde voorstelling van de feiten hebben gegeven. Dat heb je gewoon zelf gesteld. Het rapport Hutton zegt om te beginnen al precies het tegenovergestelde.

Citaat:
Pathetisch !
Heb je zelf geschreven, je kunt mij dus niet beschuldigen van persoonlijke aanvallen.
Oud 10 februari 2004, 15:06   #24
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

[quote="Antoon"]
Citaat:
Er is verder geen enkel bewijs, rapport, onderzoek, of wat dan ook welke aantoont dat Bush en Blair het Amerikaanse en Engelse publiek hebben voorgelogen en moedwilling een verkeerde voorstelling van de feiten hebben gegeven.
It ain't over yet zodus hou u maar vast wat er nog komen zal..
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 15:23   #25
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als er nu iets is wat Bush en Blair in overvloed aan hebben, dan is dat wel guts zeker.
Nee Bush heeft niet de guts om tegen zijn financieerders en papa en co in te gaan en Blair heeft niet de guts om niet het schoothondje van de VS te zijn.

Citaat:
Fout. Op dit moment blijkt dat de informatie van de geheime diensten niet onfeilbaar waren, ook vanwege de afwezigheid op het terrein in de jaren negentig en de limitatie van hoogtechnologische middelen.
Complete onzin dus als je zegt dat iraq uranium gekocht heeft en als je beweert dat ze binnen enkele minuten een chemische aanval kunnen inzetten dan heb je daar harde bewijzen voor nodig of je staat te liegen waar je bijstaat.

Je start niet een oorlog op wat geruchten zoals jij schijnt te beweren. Of ga je zeggen dat de CIA niet iets kan bevestigen in een land waar ze practisch de totale controle hadden.

Citaat:
Maar de basis-theorie van de geheime diensten al zou Saddam een groot gevaar zijn en blijven is overeind gehouden in alle rapporten die tot nu toe zijn gemaakt.
Onzin saddam had niet allen de wapens de mogelijkheid om die wapens te maken en de middelen om ze "af te leveren" waren er ook niet.

De VN en anderen zijn daar heel duidelijk in . Jij gelooft gewoon de zoveelste propaganda (en de zoveelste verandering van verhaal) als bush.

Citaat:
Er is verder geen enkel bewijs, rapport, onderzoek, of wat dan ook welke aantoont dat Bush en Blair het Amerikaanse en Engelse publiek hebben voorgelogen en moedwilling een verkeerde voorstelling van de feiten hebben gegeven. Dat heb je gewoon zelf gesteld. Het rapport Hutton zegt om te beginnen al precies het tegenovergestelde.
Er is ook geen enkel bewijs dat iraq een dreiging was toch gelooft U dat.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 15:23   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:

It ain't over yet zodus hou u maar vast wat er nog komen zal..

Ben jij een helderziende? Of is dit gewoon wishfull thinking?
Oud 10 februari 2004, 15:36   #27
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LAT!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik vind eerder dat de rest van de VN hun excuses eens mogen aanbieden aan de VS.
Bent u dikwijls trots wanneer u alleen bent?
Heeft niets met trots te maken. Over het algemeen biedt degene die de foute beslissing nam zijn excuses aan. Terwijl de VS misschien diplomatiek wat brash tewerk ging, namen ze nog steeds de juiste beslissing.
Oud 10 februari 2004, 15:40   #28
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de conclusie is in mijn hoofde al lang duidelijk : Bush & Blair hebben niet de guts (zelfs nu niet, nu overduidelijk blijkt dat ze aan selectieve interpretatie hebben gedaan) om te stellen dat ze in de fout zijn gegaan n dat ze het Amerikaanse en Engelse publiek hebben voorgelogen en moedwilling een verkeerde voorstelling van de feiten hebben gegeven, teneinde hun doel te kunnen bereiken. Weer een typisch staaltje van 'ons doel is rechtmatig, dus de middelen die we gebruiken doen er niet toen'. De beslissing om een oorlog te beginnen in een ander werelddeel had uiteindelijk niets met WMD te maken. Ik ben destijds gaan betogen omdat ik vind dat het niet kan dat een publieke opinie zo gemanipuleerd wordt. Het is net daar dat het grote gevaar ligt..En dan nog te bedenken dat sommigen hier werkelijk slaafs aan Bush & Blair's voeten liggen. Pathetisch !
Het enige dat hier pathetisch is, zijn de mensen die niet verder kunnen kijken dan een olie, wapen en joden lobby, en die daarvoor bereid zijn alle principes opzij te zetten.

Nu zijn we weer een heel pak verder in de discussie zie.
Oud 10 februari 2004, 15:50   #29
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Tomb,

denk jij nu zelf soms ook niet dat je lichtelijk 8) geïndoctrineerd
bent?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 15:52   #30
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Tomb,

bent?
Lichtelijk is de understatement van het jaar denk ik
Oud 10 februari 2004, 15:56   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus indoctrinatie geldt dan voor TomB, maar niet voor jullie, Parcifal en k9 ?

Zo zeker de waarheid in pacht te hebben? Ruikt alleszins naar hersenspoeling, als je het mij vraagt.
Oud 10 februari 2004, 16:01   #32
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tomb,

bent?
Het lijkt me nochthans duidelijk dat jij degene bent die uw argumentatie tot deze zin beperkt.
Oud 10 februari 2004, 16:04   #33
k9

Standaard

Citaat:

Zo zeker de waarheid in pacht te hebben? Ruikt alleszins naar hersenspoeling, als je het mij vraagt.
Ik? Wat ik gezegd heb van in het begin (dat er geen WMD in iraq waren) is dus wel eventjes de waarheid gebleken nu. Als de waarheid zeggen als gehersenspoeld zijn is ...
Oud 10 februari 2004, 16:04   #34
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tomb,

bent?
Denken jullie nu echt dat in de Verenigde Staten 24/7 pro-Bush propaganda gespoten wordt?

Er is een bloedige dictatuur minder op aarde en Irak krijgt een kans op zelfbestuur. Al het andere gewauwel rond dit topic is bijkomstig.
Oud 10 februari 2004, 16:06   #35
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik? Wat ik gezegd heb van in het begin (dat er geen WMD in iraq waren) is dus wel eventjes de waarheid gebleken nu. Als de waarheid zeggen als gehersenspoeld zijn is ...
WMD zijn bijkomstig, en dat heb ik al van in het begin gezegd. Uw punt?
Oud 10 februari 2004, 16:12   #36
k9

Standaard

Citaat:
Citaat:

Denken jullie nu echt dat in de Verenigde Staten 24/7 pro-Bush propaganda gespoten wordt?
Nee waarom?

Citaat:
Er is een bloedige dictatuur minder op aarde en Irak krijgt een kans op zelfbestuur. Al het andere gewauwel rond dit topic is bijkomstig.
Die actie heeft wel het leven gekost aan 10 000 burgers (de irakese soldaten en coalitie soldaten nog niet meegeteld) dat is voor jou bijkomstig? Ach ja het zijn maar irakezen so who cares?

Moest bush gezegd hebben van in het begin dat hij saddam ging verwijderen was het OK voor mij geweest . Maar eerst wat leugens over nucleaire wapens en banden met al qaida dan het verhaal veranderen naar WMD wapens dan weer het verhaal veranderen naar "democratie brengen in iraq" en dan nog eens naar "de mogelijkheid om WMD wapens te bouwen" is echt wel ervan uitgaan dat de rest van de wereld achterlijk is.

Een crimineel onwettig doodschieten is nog steeds een misdaad hoe crimineel hij ook is. je moet dan niet beginnen zagen over "ja maar de crimineel is dood al de rest is gewauwel"
Oud 10 februari 2004, 16:13   #37
k9

Standaard

Citaat:
WMD zijn bijkomstig, en dat heb ik al van in het begin gezegd. Uw punt?
WMD zijn bijkomstig ? Dat is wel de reden om die oorlog te starten ach ja dat is bijkomstig voor jou
Oud 10 februari 2004, 16:15   #38
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het enige dat hier pathetisch is, zijn de mensen die niet verder kunnen kijken dan een olie, wapen en joden lobby, en die daarvoor bereid zijn alle principes opzij te zetten.

Nu zijn we weer een heel pak verder in de discussie zie.
dag TomB,

reken je mij tot die groep ('Olie, wapen en Joden lobby') ?

geloof je niet dat de publieke opinie werd gemanipuleerd ? Als je de rapporten van de veiligheidsdiensten bekijkt en je ziet wat eruit gedistilleerd werd door Bush, leidt dat dan niet automatisch tot de conclusie dat er hier een totaal ander beeld geschapen werd van Iraq dan wat de werkelijkheid eigenlijk inhield? Een imminente dreiging, dat was waar Iraq zogezegd voor stond,en daarom moest er ingegrepen worden. .Dat was een grove leugen.. Preëmptief aanvallen , okay , maar preventief gaan aanvallen omdat er over 10 jaar een wapenprogramma kan zijn, dat zijn niet dezelfde dingen.

straks meer.. moet afsluiten hier..
Oud 10 februari 2004, 16:21   #39
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

vind je ?

heiligt het doel alle middelen? Ben je daar werkelijk van overtuigd ? vind ik persoonlijk een bijzonder gevaarlijke denkwijze..
Oud 10 februari 2004, 16:23   #40
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomb
U bent dus selectief, u geeft het zelf toe.
Niet moeilijk om zo de argumenten te triëren dat men altijd gelijk
haalt. Dat zou ik alvast indoctrinatie noemen, u waarschijnlijk
'gezond verstand'of -godbeterd- patriottisme ...

Mijn argumentatie (voor de x-de keer) als u het dan toch zo lief vraagt:
- elk volk beschikt uiteindelijk over het RECHT zijn eigen toekomst
te bepalen, dus zijn eigen leiders te kiezen en/of verdragen.
- militaire inmenging in buitenlandse aangelegenheden tenzij er een directe humanitaire dreiging is (bvb, actuele genocide, WMD-preparatie, Nucleaire testen,..) is per definitie illegaal.
- een pre-emptive militaire interventie is dus per definitie een invasie
en illegaal.
- de pre-emptive militaire interventie in Irak is gebaseerd op VALSE ARGUMENTATIE en dus dubbel illegaal (if possible.)

Als u daar een speld kunt tussenkrijgen hoor ik het graag.
Ik betaal u zelfs een bak duvel.

En dan nog het lef hebben om te stellen dat de VN hier in de fout
ging en de US hun verontschuldigingen zou moeten aanbieden.
Moest ik nog kunnen gechockeerd worden, was het nu gebeurd...
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be