![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() de conclusie is in mijn hoofde al lang duidelijk : Bush & Blair hebben niet de guts (zelfs nu niet, nu overduidelijk blijkt dat ze aan selectieve interpretatie hebben gedaan) om te stellen dat ze in de fout zijn gegaan n dat ze het Amerikaanse en Engelse publiek hebben voorgelogen en moedwilling een verkeerde voorstelling van de feiten hebben gegeven, teneinde hun doel te kunnen bereiken. Weer een typisch staaltje van 'ons doel is rechtmatig, dus de middelen die we gebruiken doen er niet toen'. De beslissing om een oorlog te beginnen in een ander werelddeel had uiteindelijk niets met WMD te maken. Ik ben destijds gaan betogen omdat ik vind dat het niet kan dat een publieke opinie zo gemanipuleerd wordt. Het is net daar dat het grote gevaar ligt..En dan nog te bedenken dat sommigen hier werkelijk slaafs aan Bush & Blair's voeten liggen. Pathetisch !
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar de basis-theorie van de geheime diensten al zou Saddam een groot gevaar zijn en blijven is overeind gehouden in alle rapporten die tot nu toe zijn gemaakt. Er is verder geen enkel bewijs, rapport, onderzoek, of wat dan ook welke aantoont dat Bush en Blair het Amerikaanse en Engelse publiek hebben voorgelogen en moedwilling een verkeerde voorstelling van de feiten hebben gegeven. Dat heb je gewoon zelf gesteld. Het rapport Hutton zegt om te beginnen al precies het tegenovergestelde. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() [quote="Antoon"]
Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je start niet een oorlog op wat geruchten zoals jij schijnt te beweren. Of ga je zeggen dat de CIA niet iets kan bevestigen in een land waar ze practisch de totale controle hadden. Citaat:
De VN en anderen zijn daar heel duidelijk in . Jij gelooft gewoon de zoveelste propaganda (en de zoveelste verandering van verhaal) als bush. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben jij een helderziende? Of is dit gewoon wishfull thinking? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Nu zijn we weer een heel pak verder in de discussie zie.
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Tomb,
denk jij nu zelf soms ook niet dat je lichtelijk 8) geïndoctrineerd bent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus indoctrinatie geldt dan voor TomB, maar niet voor jullie, Parcifal en k9 ?
Zo zeker de waarheid in pacht te hebben? Ruikt alleszins naar hersenspoeling, als je het mij vraagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Er is een bloedige dictatuur minder op aarde en Irak krijgt een kans op zelfbestuur. Al het andere gewauwel rond dit topic is bijkomstig.
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moest bush gezegd hebben van in het begin dat hij saddam ging verwijderen was het OK voor mij geweest . Maar eerst wat leugens over nucleaire wapens en banden met al qaida dan het verhaal veranderen naar WMD wapens dan weer het verhaal veranderen naar "democratie brengen in iraq" en dan nog eens naar "de mogelijkheid om WMD wapens te bouwen" is echt wel ervan uitgaan dat de rest van de wereld achterlijk is. Een crimineel onwettig doodschieten is nog steeds een misdaad hoe crimineel hij ook is. je moet dan niet beginnen zagen over "ja maar de crimineel is dood al de rest is gewauwel" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
reken je mij tot die groep ('Olie, wapen en Joden lobby') ? geloof je niet dat de publieke opinie werd gemanipuleerd ? Als je de rapporten van de veiligheidsdiensten bekijkt en je ziet wat eruit gedistilleerd werd door Bush, leidt dat dan niet automatisch tot de conclusie dat er hier een totaal ander beeld geschapen werd van Iraq dan wat de werkelijkheid eigenlijk inhield? Een imminente dreiging, dat was waar Iraq zogezegd voor stond,en daarom moest er ingegrepen worden. .Dat was een grove leugen.. Preëmptief aanvallen , okay , maar preventief gaan aanvallen omdat er over 10 jaar een wapenprogramma kan zijn, dat zijn niet dezelfde dingen. straks meer.. moet afsluiten hier..
![]() |
![]() |
#39 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
heiligt het doel alle middelen? Ben je daar werkelijk van overtuigd ? vind ik persoonlijk een bijzonder gevaarlijke denkwijze..
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk om zo de argumenten te triëren dat men altijd gelijk haalt. Dat zou ik alvast indoctrinatie noemen, u waarschijnlijk 'gezond verstand'of -godbeterd- patriottisme ... ![]() Mijn argumentatie (voor de x-de keer) als u het dan toch zo lief vraagt: - elk volk beschikt uiteindelijk over het RECHT zijn eigen toekomst te bepalen, dus zijn eigen leiders te kiezen en/of verdragen. - militaire inmenging in buitenlandse aangelegenheden tenzij er een directe humanitaire dreiging is (bvb, actuele genocide, WMD-preparatie, Nucleaire testen,..) is per definitie illegaal. - een pre-emptive militaire interventie is dus per definitie een invasie en illegaal. - de pre-emptive militaire interventie in Irak is gebaseerd op VALSE ARGUMENTATIE en dus dubbel illegaal (if possible.) Als u daar een speld kunt tussenkrijgen hoor ik het graag. Ik betaal u zelfs een bak duvel. En dan nog het lef hebben om te stellen dat de VN hier in de fout ging en de US hun verontschuldigingen zou moeten aanbieden. Moest ik nog kunnen gechockeerd worden, was het nu gebeurd... |
|
![]() |
![]() |