![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verraaaaaad!!!!! Sorry ik kon het niet laten. ![]() Nu, mij niet gelaten hoor. Als het iets wordt zoveel te beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
ja ja, de eenheid van klein-links loert om de hoek. de eensgezindheid is treffend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 12 juni 2007 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Theo Van Heijst is toch van SFL of ben ik mis???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén: op mondiaal vlak zijn links-nationalisten verreweg in de meerderheid. Overal in Europa zijn het de links-nationalisten die de leiding nemen, niét de trotskisten of de stalinisten. Die laatste twee komen haast niet te pas aan het verzet tegen de neoliberalisering. Zelfs de Nederlandse SP heeft een sterk Nederlands-nationale inslag. En de beweging in zuid amerika is in essentie ook links-soevereinistisch. Vlaanderen is vrijwel uniek, en het is onvermijdelijk dat dit hier ook zal veranderen. Twee: VDB haalde in Brussel in 2003 evenveel als de pvda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. En ik heb hem dit weekend nog gezien.
Mocht hij plannen hebben voor een partij, dan zou hij het mij wel gezegd hebben, hoor. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klein-links heeft altijd de mond vol van "de krachtsverhoudingen". Wel, als je de krachtverhoudingen bekijkt, moet je toegeven dat Belgiscistisch links (PVDA+, LSP) kleiner is dan Vlaams links. Dan begin ik het stilaan wel beu te worden, om binnen links als 'marginaal' beschouwd te worden. Zolang links zich blijft afzetten tegen het Vlaamse, zal ze marginaal blijven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is VDB? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse Democraten Brussel. Een lijst van linkse ex-N-VA'ers (Bernard Daelemans,...) en Vlaamsgezinde marxisten (Willy Courteaux,...).
Het feit dat je de partij niet kent, bewijst al dat ook zij op geen half minuutje mediaandacht konden rekenen. En toch scoorden ze beter dan de PVDA, en dubbel zo goed als LSP.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 12 juni 2007 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Een coup van mijnentwege zal binnenkort worden uitgevoerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Nergens op, omdat Jaani en pelgrim nu ook wel beseffen dat er alleen stemmen te rapen zijn in de Vlaamse Rand. Dat heeft de historische partij Vlaamse Demokraten wel nu bewezen, en dat waren in de meest gunstige tijden (toevallig hoofdstuk over VD aan het schrijven voor thesis).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Daar dacht ik ook al aan als verklaring (alhoewel ik die lijst niet ken.)
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 12 juni 2007 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Daar leeft de taalproblematiek dan ook. Ik woon enkele kilometers van Ronse, en zelfs bij ons is die discussie volledig afwezig. Toen ik in de Vlaamse Rand eens rondreed, was dat alsof ik op een andere planeet kwam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is idd een feit dat de Nederlandstalige bescheiden middenklasse in sommige randgemeenten als Tervuren, Hoeilaart, dat soort gemeenten, moet wijken voor een Frans-en anderstalige elite. Dat Probleem enkel door een Walenhaat te creëeren oplossen is in alle geval te kort door de bocht. Er zijn economische reden voor en dat is oa de prijsstijging van de grond en gunstige ligging tav het EP. De prijzen stijgen tot in het extreme zodat enkel rijken zich daar nog vestigen. Blijkbaar zijn het dus vooral nog EP-ers en Waalse rijken die zich geroepen voelen zich daar nog te vestigen.
Wat is dan het probleem dan? Dat de Franstalige rijken en EP-ers zich daar vestigen.. Of dat de prijzen de pan uitswingen? Laatst gewijzigd door Starkan : 12 juni 2007 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Staathervorming spreekt de mensen nu eenmaal meer aan dan het belgicisme van de 19e eeuw dat klein-links propageert. We moeten naar de toekomst kijken, niet naar het verleden. Wat is er meer progressief dan een radicale hervorming van de staat? |
|
![]() |
![]() |