![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De 'derde leeftijd' zoals u ze denigrerend noemt, heeft ook recht op een stem.
Laten we hopen dat al degene die zo denigrerend doen over ouderen zelf mishandelt zullen worden, later in het bejaardetehuis ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 13 juni 2007 om 12:35. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben nu meer baat bij vb. een interessanter pensioensstelsel, meer sociale en culturele mogelijkheden (meer eenzaamheid) dan bijvoorbeeld beter onderwijs. Ik kan daar zelf geen waardeoordeel aan verbinden wegens het gelijkheidsprincipe en ik zie het nut er ook niet van in.
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De baby-boomers hebben pas écht linkse tijden meegemaakt. Flower-Power, Woodstock, mei '68. Da's veertig jaar geleden. Dat zijn nu je bejaarden. Nog nooit gedacht dat door het ouder worden een mens verstandiger wordt? Progressief links is de doodgraver van onze open samenleving. Waar denk jij je te bevinden, binnen veertig jaar, in het politiek spectrum? Ik vraag het je maar, omdat ik zelf tien jaar geleden overtuigd anti-globalist was en nooit, NOOIT had gedacht dat ik amper tien jaar later me al zou afvragen hoe het mogelijk is dat ik als jonge mens zo utopisch simplistisch was.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 13 juni 2007 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de RVT waar ik werk heeft vrijwel nieumand gestemd,enkel de Paters,en die stemmen overwegend Vlaams Belang,omdat zij weten dat de Europese landen aan het verdwijnen zijn door de overheersing van de Moslimcultuur(het zijn hun woorden hoor)
Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 juni 2007 om 14:49. |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Welke overheersing van de moslimcultuur? En moslimfamilie naast de deur? Een hoofddoek? boehoe... Bangerik.
Laatst gewijzigd door reinaert68 : 13 juni 2007 om 14:52. |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat er in de toekomst meer en meer vreemdelingen zich in europa gaan komen vestigen. Het is geen kwestie van of we dat willen, het is een kwestie van hoe we dat zoveel mogelijk in ons voordeel kunnen laten uitdraaien. En dat is door hun recht op onderwijs te geven, door van hun te leren, door aan hun te leren, door ze hier thuis te laten voelen, door ze te laten participeren in onze waarden, door ze in hun waarden te laten indien die niet stroken met onze waarden van vrijheid, gelijkheid en solidariteit. Dus ruil uw angst in voor blijdschap, deze mensen kunnen ons een betere toekomst geven, indien je het heden al zo erg vindt...
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat bewijst dit? Dat Vlaams Belang er is voor mensen die terug willen naar de goeien ouwen tijd. Die paterkes, hoe weten die nu wat er op straat gebeurt? Het is perceptie. Mijn omake was ook nogal geshokeerd toen er een moslimfamilie naast haar in trok. Al da lawaai! Vieze mensen! Rituele slachtingen! Er hing zelfs een Vlaams Belang stem in de lucht... Om dan vast te stellen dat die mensen best wel OK zijn. Ze schiet er nu zelfs goed mee op! Het is natuurlijk wel te begrijpen. Op die leeftijd vaststellen dat de wereld aan het veranderen is en dan nog aan een verschroeiend tempo ook... Maar het is een onomkeerbaar feit. In plaats van die vooroordelen (zoals mijn teerbeminde oma die had) te blijven benadrukken zouden we beter eens wat naar onszelf kijken. Maar ik zal wat voorzichtiger zijn. Het is notdone om op dit forum extreemlinkse standpunten in te nemen. ![]() Laatst gewijzigd door reinaert68 : 13 juni 2007 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En CAP in nu bepaald niet rechts te noemen Als je een beetje het forum zou volgen zou je weten dat ik mijn strijd voer tegen de armoede Dus CAP omdat ik bij de oprichting van CAP mee in de werkgroep rond armoede heb gewerkt Dus VB omdat dit de beste protest stem is die je kan inbeelden Bij deze zou Uw eens moeten stoppen met mensen te veroordelen,en het geen ik zij van die oude paters is waarheid !!! |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maja, keep on bashing the system! |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergeet even dat deze mensen ook nog de toekomst van hun kleinkinderen en achterkleinkinderen denken. En ja, ik als 50 jarige heb idd andere tijden gekent dan een 25 jarige. Wij hebben nog de tijden gekent dat onze moeders er waren voor ons en we als kleine aap nog op straat konden spelen en bij de buren een appel konden gaan pikken uit hun boom. Wij konden nog gaan zwemmen in de kempische vaart, zonder vergiftigd te worden. En ja mensen die dus nog ouder zijn dan mij hebben dus nog betere tijden gekend, met nog meer ruimte en tijd van de mensen voor elkaar. Zij hebben nog de tijd mee gemaakt dat iedereen, iedereen kende en men elkaar nog hielp en tegen elkaar sprak. Bij oudere van boven de 80 jaar die hulpbehoevend zijn gaat het trouwens helemaal niet meer over meer geld en betere thuizen, maar over meer omgang met hun kinderen en kleinkinderen. Voor hen mogen de pensioenen en inkomsten van de werkenden dus lager zijn, zodat men het niet meer kan betalen om hen in de "wachten op de dood" verblijven kan steken. Maar terug verplicht is om hen thuis moet houden en zelf voor hen moet zorgen, zodat zij hun verhalen terug aan hun kleinkinderen en achterkleinkinderen kunnen vertellen, inplaats van aan elkaar. Zie je, ouderen hebben idd ook andere behoeften en idééën dan de jeugd, maar deze zijn echt niet de idééën die de sossen of de groenen uitdragen. Zij willen terug meer ruimte en tijd voor hun nageslacht, zoals zij het hebben gekent als kind. Zij dromen vaak terug van de tijd toen nonkel pater en tante nonneke nog op school kwamen vragen achter oude kleren en een paar snoepcenten om de mensen in Afrika te helpen en deze foto's lieten zien, om hen uit te leggen dat deze mensen er wel wat anders uitzagen dan zij. Zij dromen vaak terug van de tijd toen zij als kind tussen de oudere mensen speelden die op de straat zaten te kletsen en handwerken. En ja, zij weten ook dat het toen finacieel moeilijker was voor de mensen, maar zij hebben ook gezien dat dit mss wel betere tijden waren voor de kinderen en ouderen. Tijden waarin mensen nog tijd hadden voor elkaar en niemand gejaagd was. Tijden waarin mensen nog met elkaar spraken, zonder GSM of internet. Tijden waarin mensen nog bij elkaar op bezoek gingen zonder eerst agenda's naast elkaar te moeten leggen, om te zien wanneer een grootouder zijn/haar kleinkinderen te zien kreeg. Deze mensen weten en kennen het verschil nog tussen de echte behoeftens en de kunstmatige. En zij die het verschil niet meer kende, hebben het terug geleerd, dankzij hun gevangeschap in de "wachten op de dood" tehuizen. Deze mensen kennen de twee tijden en vragen zich vaak af, of het vroeger echt zoveel slechter was voor bejaarden en kinderen. En zij hebben helemaal geen andere behoeften dan de mensen tussen de 18 en 50 jaar, maar kennen de echte waarden van het leven en dat is het grote veschil. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denkt U dat de kans onbestaande is? Sommigen zullen daar bang van zijn, anderen zullen dat leuk vinden... en progressief vinden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En denkt U binnen veertig jaar zoals de ouderen nu... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zijn hun goeie oude tijd niet vergeten, toen zij zelf ook nog op die manier leefden en zelf thuis de kippen en konijnen zagen slachten door hun vaders en moeders. Vele onder hen hebben zelfs ook nog zelf thuis geslacht. Maar het opendeur beleid van onze linkse politici staat deze mensen niet aan, want vele onder hen hebben zwaar betaald om een eigen mening en eigen vrijheid te mogen hebben. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |