![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb dat nog in het Grieks gelezen en zo boeiend is dat niet hé. "De volgende dag legde het leger zoveel parasangen af en we passeerden door een vallei met herten en vette ezels die behoorlijk tam eruit zagen" etcetera etcetera. Het enige coole stuk is die fameuze veldslag en ook dat stuk waar ze de zee zien en "thalassa! thalassa!" roepen.
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Neem eens Mao door van Jung Chang
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Het gaat niet over politiek maar over economie, en het is ontzettend helder geschreven:
CALLAHAN, Gene: Economics for Real People en ook HAZLITT, Henry: Economics in One Lesson alletwee op internet te vinden. Politieke filosofie: VAN DUN, Frank: Het Fundamenteel Rechtsbeginsel (momenteel wel moeilijk te vinden, heb ik de indruk)
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Andriana Vlachou (ed.) - Contemporary Economic Theory: Radical Critiques of Neoliberalism
Veegt de vloer aan met liberale economische modellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veeg jij altijd de vloer aan met boeken van 90 euro voor nog geen 300 bladzijden?
Fancy.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Voor libertariërs rekenen ze dubbel aan, ze kunnen het missen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Paul Belien : a throne in Brussels
Henryk M Broder : Hurra wir kapitulieren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij dat jij optimistisch genoeg bent om mijn beleggingsadviseur niet te kunnen zijn.
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Ontspanning: alles van Mankell en dan vooral de Kurt Wallanderreeks, alles van Annie Proulx en daarbij vooral De accordeonmisdaden en absolute aanrader: De vanger in her graan van Sallinger en Forelvissen in Amerika van Brautigan. Nederlands: alles van Willem Elschot, met stip de beste Nederlandse schrijver en bijna alles van Jeroen Brouwers.
Politiek: In naam van mijn klasse van Jan Cap, De oorsprong van het kristendom van Karl Kautsky, Een vrouw in Kongo van Ludo Martens, alles van Chomsky,..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je had het toch over politieke boeken. Zonder opdringerig te zijn, maar gezien toch relevant is binnen de huidige politieke context, raad ik je aan eens "Rechts voor de raap" van Jean-Marie Dedecker te lezen. Het loont de moeite. Daarnaast. "De derde feministische golf" van Dirk Verhofstadt, is ook een aanrader. Wordt wel eens verweten voor oorlogsfeminist, maar soit. Veel leesplezier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() E.M Wood - Empire of Capital
Laatst gewijzigd door Praetorian : 12 juni 2007 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() Man word oud, maar zijn optimisme is verbazingwekkend gezien de zwart-pessimistische boeken die hij schrijft :
Noam Chomsky : - Manufacturing Consent : The political Economy of mass media (essentieel) - The culture of terrorism (1988) De focus is USA, maar vooral Manufacturing Consent laat je politiek en media op een andere manier bekijken. Romans ? ... de klassiekers die je waarschijnlijk reeds kent : - 1982, maar vooral brave new world - Do androids dream of electric sheep (vergeet dat hollywood-gebrouwsel "blade runner" ![]() Moe van al dat geblader ? Bijzonder sterke documentaire hier : http://video.google.nl/videoplay?doc...ry+of+the+self Doe jezelf een plezier en bekijk alle 4 delen, alle vier meer dan de moeite waard.
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 12 juni 2007 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik zou dan eerder Ernst Jünger aanraden of Giovanni Gentile, toch wel enkele klassen hoger dan Evola.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 13 juni 2007 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Niet direct politiek, maar zeer boeiende lectuur, Richard Dawkins. Het vlotste leest "The Blind Watchmaker", zeker de moeite "The Selfish Gene" en ook "Climbing Mount Improbable".
Als je er de tijd voor hebt kan je volgende turf eens proberen "The Physiscs of Immortality" van Frank J. Tippler. Eerst een reeks boeken die er om draaien om op wetenschappelijke manier aan te tonen dat god niet bestaat, daarna een boek dat met behulp van quantumfysica aantoont dat god moet bestaan. Lees ze en uiteindelijk zal je zien dat ze beide tot bijna dezelfde conclusie komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Redelijk wat werk van Robert Ludlum is aangename, spannende bedlectuur die over "den oorlog" laat ik echter wel aan mij voorbij gaan, dat is me teveel antiek. (en even off-topic Savatage, zat John Oliva bij uw nick-name vroeger?)
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wist je trouwens dat Jünger op het einde van zijn (lange) leven katholiek is geworden? Dat had ik nooit eerder gelezen. Alleen Italianen hebben daar blijkbaar oog voor.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees het boekje van Belien maar eens om te beginnen, leest vlot, alleen is t wel in t engels geschreven, maar dat zal wel geen probleem zijn zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo om iets om handen te hebben, ies goe te lachen, en te zien hoe listig mensen wel niet kunnen zijn, moet ge zeker een keer de Decamerone lezen van onze vriend Boccaccio, Er wordt daar nie over politiek geluld, het moet nie altijd politiek zijn, ... Verder is er iets over de Medici`s te vinden ook, ik ben daar nu in bezig, het verteld de volledige familie geschiedenis van een van de machtigste familie`s van het middeleeuwse Italie, als ge iets over de Borgia`s kunt vinden, ook een leuk familieke, ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |