![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Eerst even de bronnen checken vooraleer zo'n verhaaltje wordt gepost. Dit staat al een hele tijd gecatalogeerd als 'hoax', een simpele google-opdracht had dit aan het licht gebracht.
Verder is het verspreiden van soorten door de mens zo oud als de mensheid zelf en ja daar zitten wel eens hinderlijke soorten bij. Voor zover het over spinnen gaat kan ik stellen dat het erg zal meevallen. Er zijn zeer weinig soorten die agressief zijn. Zelfs in landen waar ze er wel een aantal giftige hebben (Australië) hebben ze er niet echt problemen mee. Naar verluidt heeft men enkele jaren geleden in Limburg de Australische 'red back' aangetroffen. Deze zou meegekomen zijn met een lading tenten uit Australië. Deze 'red back' behoort tot hetzelfde genus als de beruchte 'zwarte weduwe'. De 'red back' zijn Latijnse naam is Latrodectus hasselti. Misschien ging ze op zoek naar de oorsprong van haar naam ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel gevaarlijker zijn de Australische "red back" spinnen die zijn meegekomen met de schepen en zich ondertussen al hier hebben genesteld (vooral de kanten van Limburg). De red back spin is familie van de zwarte weduwe en uiterst giftig. Het grootste gevaar bestaat er uit dat ze niet aanvallen. Klinkt raar maar doordat ze niet aanvallen kunnen de nesten ook veel minder worden gevonden en krijgen ze dus veel meer de kans om zich voort te planten. Onderstaande link om je een gedacht te vormen. http://www.xs4all.nl/~ednieuw/australian/theridiidae/Theridiidae.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik heb er een gevonden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De enige spin waar we ons in Belgie moeten zorgen om maken is de zwarte weduwe die een gevaarlijke steek kan geven.
Maar een steek die binne het kwartier moet behandeld worden of je moet een amputatie ondergaan? ![]()
![]() |
#30 |
|
![]() yeah, dat is zo'n zwarte weduwe
![]()
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mocht het je intreseeren ...als fietser en wandelaar bezoek ik de natuur wel eens vaak en weet je nu wat ik zelf ontdekte ...dat er elke zomer en winter steeds meer en meer rare insecten tevoorschijn komen . HET strafste was 2 jaar terug in de buurt van Meerbeke/ninove een wesp in libellen lijf met nen angel van wel 2cm het beest zelf was 6 cm + 4 gewone korte vlieg vleugels . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mocht het je intreseeren ...als fietser en wandelaar bezoek ik de natuur wel eens vaak en weet je nu wat ik zelf ontdekte ...dat er elke zomer en winter steeds meer en meer rare insecten tevoorschijn komen . HET strafste was 2 jaar terug in de buurt van Meerbeke/ninove een wesp in libellen lijf met nen angel van wel 2cm het beest zelf was 6 cm + 4 gewone korte vlieg vleugels . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Om het onderhuids rascisme opnieuw aan te wakkeren? ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() dat is duidelijk nen red back... LOL ............
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 14 juni 2007 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch een roodknietarantula?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |