Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 08:46   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wat heeft racisme met dit nu te maken? Zelfs met de Killerbees is er geen sprake van racisme.

http://www.tucsonweekly.com/tw/12-19-96/cover.htm
volgens C2C ben je "racistisch" bezig zogauw je durft zeggen dat sommige Afrikaanse dieren of insecten gevaarlijk zijn: tsé-tsé vliegen, giftige slangen, hongerige leeuwen, krokodillen, allemaal lieve, vreedzame beestjes, WANT Afrikaans...Net zoals die bendes "rebellen" en "geregelde troepen" zwarte soldaten, die de ene genocide na de andere tegen elkaar plegen, na reeds 1000 -den jaren lang mensen van hun eigen ras aan de arabieren en de blanken verkocht te hebben...Ge moogt daar niet over klappen: TABOE! Anders ben je een racist...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 08:49   #22
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Het is niet uitgesloten dat sommige dieren die hier origineel niet voorkwamen, hier toch beginnen hun intrek te nemen, veelal door de veranderende en warmer wordende weersomstandigheden. De kan dat een voor de mens gevaarlijk dier de overstap maakt is mogelijk.

Maar niet deze spin, dit bericht las ik al meer dan een jaar geleden ook al ergens, en was het al bestempeld 'hoax'.

Een goeie plaats om zulke 'beestjes' te zoeken is bvb eens aan de band bij een bananenimporteur te gaan werken, in de kisten durft af en toe wel eens iets meekomen, heb ik gehoord.

in iedere geval, van beestjes met meer dan 4 ledematen moet ik niet veel hebben... eik...
aan de dokken in Antwerpen vonden de dokwerkers geregeld vogelspinnen (tarantula's) tussen de bananen die uit de Congo ingevoerd werden.Ze kapten die beesten gewoon in stukken met een schop of zo...Dat zijn wel spinnen zo groot als een flinke hand, en giftig ook nog denk ik...Vraag maar eens aan dokwerkers...
Oud 13 juni 2007, 08:50   #23
araneus
Gouverneur

Standaard

Eerst even de bronnen checken vooraleer zo'n verhaaltje wordt gepost. Dit staat al een hele tijd gecatalogeerd als 'hoax', een simpele google-opdracht had dit aan het licht gebracht.

Verder is het verspreiden van soorten door de mens zo oud als de mensheid zelf en ja daar zitten wel eens hinderlijke soorten bij. Voor zover het over spinnen gaat kan ik stellen dat het erg zal meevallen. Er zijn zeer weinig soorten die agressief zijn. Zelfs in landen waar ze er wel een aantal giftige hebben (Australië) hebben ze er niet echt problemen mee. Naar verluidt heeft men enkele jaren geleden in Limburg de Australische 'red back' aangetroffen. Deze zou meegekomen zijn met een lading tenten uit Australië.
Deze 'red back' behoort tot hetzelfde genus als de beruchte 'zwarte weduwe'. De 'red back' zijn Latijnse naam is Latrodectus hasselti. Misschien ging ze op zoek naar de oorsprong van haar naam ?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 13:38   #24
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
aan de dokken in Antwerpen vonden de dokwerkers geregeld vogelspinnen (tarantula's) tussen de bananen die uit de Congo ingevoerd werden.Ze kapten die beesten gewoon in stukken met een schop of zo...Dat zijn wel spinnen zo groot als een flinke hand, en giftig ook nog denk ik...Vraag maar eens aan dokwerkers...
Vogelspinnen zijn voor de mens ongevaarlijk, al kan een beet in sommige gevallen vrij pijnlijk zijn.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:16   #25

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Vogelspinnen zijn voor de mens ongevaarlijk, al kan een beet in sommige gevallen vrij pijnlijk zijn.
Vogelspinnen zijn indrukwekkend maar inderdaad vrij ongevaarlijk voor de mens. Het betreft hoogstens een pijnlijke beet.

Veel gevaarlijker zijn de Australische "red back" spinnen die zijn meegekomen met de schepen en zich ondertussen al hier hebben genesteld (vooral de kanten van Limburg). De red back spin is familie van de zwarte weduwe en uiterst giftig. Het grootste gevaar bestaat er uit dat ze niet aanvallen. Klinkt raar maar doordat ze niet aanvallen kunnen de nesten ook veel minder worden gevonden en krijgen ze dus veel meer de kans om zich voort te planten.
Onderstaande link om je een gedacht te vormen.
http://www.xs4all.nl/~ednieuw/australian/theridiidae/Theridiidae.html
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:45   #26
giserke
Banneling

Standaard

Ik heb er een gevonden

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 23:04   #27
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
ge stelt mij gerust, maar ik zou er toch geen in mijn bed willen vinden
Oud 13 juni 2007, 23:08   #28
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb er een gevonden

godverdomme! Wat een monster! Angstwekkend!Vooral die valse blik in haar oogskes!
Oud 13 juni 2007, 23:14   #29
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

De enige spin waar we ons in Belgie moeten zorgen om maken is de zwarte weduwe die een gevaarlijke steek kan geven.

Maar een steek die binne het kwartier moet behandeld worden of je moet een amputatie ondergaan? Zulke gebieden zijn voor mensen nog onleefbaarder dan tjernobyl
Oud 13 juni 2007, 23:15   #30
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er een gevonden

yeah, dat is zo'n zwarte weduwe
Oud 13 juni 2007, 23:46   #31
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
die is in ieder geval tot uitsterven gedoemd: daar wilt toch geen enkel mannetje zich met voortplanten
Oud 14 juni 2007, 00:21   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
neen, de zwarte weduwe is een andere soort:
(gelukkig planten ze zich moeilijk verder)

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 01:06   #33
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Er is ooit een prachtige antropologische studie verschenen over hoe de racisten in de VS de mythe van de "African killer bees" lanceerden in de jaren '70 en '80.
Net toen een steeds grotere groep van blanke protestantse Amerikanen stilaan begon te aanvaarden dat negers ook mensen zijn, kroop het onderhuidse racisme toch waar het niet gaan kon.

Een echte paniekgolf ging door de VS - alle lafaards konden er hun diepgewortelde angst voor zwarten mee botvieren. De wijze waarop deze "Afrikaanse killer bees" in de Amerikaanse media werden beschreven was echt plat racisme. En die media deden echt volop mee, hoewel er wetenschappelijk gezien natuurlijk niks aan de hand was.

Het verbaast me niet dat ditzelfde soort grapjes ook onder blanke Europeanen wordt verspreid.

Binnenkort lezen we nieuws over moslim-everzwijnen die in de Ardense bossen zijn waargenomen en die kleine kindjes aan stukken vreten.

Ach ja, dit soort racisme is echt routine hé.

Mocht het je intreseeren ...als fietser en wandelaar bezoek ik de natuur wel eens vaak en weet je nu wat ik zelf ontdekte ...dat er elke zomer en winter steeds meer en meer rare insecten tevoorschijn komen .

HET strafste was 2 jaar terug in de buurt van Meerbeke/ninove een wesp in libellen lijf met nen angel van wel 2cm het beest zelf was 6 cm + 4 gewone korte vlieg vleugels .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 01:11   #34
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Er is ooit een prachtige antropologische studie verschenen over hoe de racisten in de VS de mythe van de "African killer bees" lanceerden in de jaren '70 en '80.
Net toen een steeds grotere groep van blanke protestantse Amerikanen stilaan begon te aanvaarden dat negers ook mensen zijn, kroop het onderhuidse racisme toch waar het niet gaan kon.

Een echte paniekgolf ging door de VS - alle lafaards konden er hun diepgewortelde angst voor zwarten mee botvieren. De wijze waarop deze "Afrikaanse killer bees" in de Amerikaanse media werden beschreven was echt plat racisme. En die media deden echt volop mee, hoewel er wetenschappelijk gezien natuurlijk niks aan de hand was.

Het verbaast me niet dat ditzelfde soort grapjes ook onder blanke Europeanen wordt verspreid.

Binnenkort lezen we nieuws over moslim-everzwijnen die in de Ardense bossen zijn waargenomen en die kleine kindjes aan stukken vreten.

Ach ja, dit soort racisme is echt routine hé.

Mocht het je intreseeren ...als fietser en wandelaar bezoek ik de natuur wel eens vaak en weet je nu wat ik zelf ontdekte ...dat er elke zomer en winter steeds meer en meer rare insecten tevoorschijn komen .

HET strafste was 2 jaar terug in de buurt van Meerbeke/ninove een wesp in libellen lijf met nen angel van wel 2cm het beest zelf was 6 cm + 4 gewone korte vlieg vleugels .
Oud 14 juni 2007, 01:33   #35
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb eens ooit op National Geographic gezien hoe een man werd aangevallen dr een troep killerbees, en dat zag er niet direct fake uit.
Mie toe!

Om het onderhuids rascisme opnieuw aan te wakkeren?
Oud 14 juni 2007, 12:57   #36
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ik heb er een gevonden

dat is duidelijk nen red back...
LOL ............
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 14 juni 2007 om 12:57.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 13:08   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Dat is toch een roodknietarantula?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 14:16   #38
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
dat is duidelijk nen red back...
LOL ............
is da ni het hitler teken of begroeting wat zij daar doet of beeld ik het me weer in ?!

lol
Oud 14 juni 2007, 19:35   #39
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, de zwarte weduwe is een andere soort:
(gelukkig planten ze zich moeilijk verder)

Ja nu kan ik deze nacht zeker niet slapen. -(
Oud 14 juni 2007, 21:22   #40
duncan
Banneling

Standaard

Ach ni aantrekken we leven allemaal maar tijdenlijk hier dus no worry's
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be