Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 19:14   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik twijfel er ook niet aan dat er hier sprake was van discriminatie, maar de erkenning van Eurolock toont niet aan dat dit klopt. Het toont enkel aan dat men daar het verlies neemt en zo goed als mogelijk door probeert te gaan.
Oh ja, laat ons zeggen dat het bedrijf in de toekomst iets voorzichtiger zal zijn. Een bedrijf dat je gezicht niet kan zien zal je ook nooit binnenlaten. Het verschil zit hem in de manier waarop je iemand weigert. En, probeer maar eens te werken waar je niet welkom bent, ondanks een batterij advocaten en een jurische uitspraak in je voordeel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 19:26   #22
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Oh ja, laat ons zeggen dat het bedrijf in de toekomst iets voorzichtiger zal zijn. Een bedrijf dat je gezicht niet kan zien zal je ook nooit binnenlaten. Het verschil zit hem in de manier waarop je iemand weigert. En, probeer maar eens te werken waar je niet welkom bent, ondanks een batterij advocaten en een jurische uitspraak in je voordeel.
Al met al kunnen we dus spreken van een zware straf en grote (financieele) gevolgen voor een simpel communicatie-foutje.
Oud 13 juni 2007, 19:38   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Al met al kunnen we dus spreken van een zware straf en grote (financieele) gevolgen voor een simpel communicatie-foutje.
Ik noem dit geen straf. Eerder een bemiddelingsoperatie.

Als de werkgever de boeken had neergelegd dan stonden er waarschijnlijk meer mensen op straat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 19:43   #24
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik noem dit geen straf. Eerder een bemiddelingsoperatie.

Als de werkgever de boeken had neergelegd dan stonden er waarschijnlijk meer mensen op straat.
Ik doel dan ook meer op het publiekelijk aan de schandpaal nagelen van het bedrijf en de daardoor gederfde inkomsten. Een boete hier bovenop zou slechts een druppel op een gloeiende plaat zijn geweest.
Oud 13 juni 2007, 19:55   #25
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat Afrikaans kapsalon,weer je een Vlaming wil naar toe sturen,werkt nooit

Nee,hij moet er juist in geloven zoals ik gedaan heb,en onderaan de lader durven beginnen,er is heus werk genoeg in deze tijd !!!!!
Er is een Afrikaans kapsalon in Leuven (Tiensestraat) waar een tijd een blanke gewerkt heeft. Allemaal geen probleem. Je moet enkel over de vereiste capaciteiten beschikken.

Sloten installeren is niet bepaald high-tech. Die man begint onderaan de ladder. Maar als je zelfs daar niet wordt toegelaten om dergelijke flutredenen, wat dan? Blijven zoeken uiteraard ... maar dergelijke voorvallen tekenen u wel hoor (en mede uw omgeving). Het vertekent uw verwachtingspatroon en uw gevoel van rechtvaardigheid. Het helpt niet om onze normen en waarden over te dragen, gezien zij deze helemaal niet als dusdanig ervaren.

Ik heb het echt niet op het CGKR en op discriminatie-rechtzaken, maar telkenmale ik dergelijke zaken hoor, ben ik minder en minder verbaasd dat we te kampen hebben met een integratieprobleem.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:18   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De racist komt als het ware boven in je Adrian. Je probeert een nieuw ras te lanceren en te linken aan dit fait divers, het moslimras, om je stelling verkocht te krijgen. Dat getuigt van enorm veel onmacht.
Wtf?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be