Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 21:45   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Kijk, eigenlijk is dat wel interessant.

Rechtse Vlamingen hebben geen enkele voeling met hun Waalse broeders.

Linkse Vlamingen zijn wel solidair met het Zuiden.
.
Wat is er solidair aan als je het niet zelf betaald? Het staat u wat mij betreft ook in een onafhankelijk Vlaanderen volkomen vrij om uw solidariteit met Wallonië te tonen mits het doorstorten van een deel van uw uitkering, inkomen of pensioen aan Wallonië.

Wat je eigelijk bedoelt is dus eerder 'Links vindt dat iedere vlaming solidair MOET zijn met Wallonië ook als die Vlaming dat zelf niet wil. Misschien betuigt hij zijn solidariteit liever aan arme vlamingen, hollanders of de 3e wereld, maar dat telt niet. 7% van het BBP (10 x meer dan het STREEFCIJFER voor ontwikkelingshulp aan alle andere landen samen) moet naar Wallonië gaan, elk jaar opnieuw. Waarom in godsnaam? Hoe kunt u trouwens als linkse verantwoorden dat u 10x meer ontwikkelingshulp geeft aan Wallonië dan aan de rest van de wereld tezamen? Is dat geen discriminatie btw?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 juni 2007 om 21:45.
Rr00ttt is offline  
Oud 13 juni 2007, 23:44   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C

Ik ben een rechtse Vlaming en ik heb inderdaad geen voeling met de Walen, het zijn dan ook mijn broeders niet.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 14 juni 2007, 00:01   #23
K. De Baerdemaeker
Vreemdeling

K. De Baerdemaeker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechts is totaal verscheurd en begint langs alle kanten te kraken:

-de CD&V overweegt al de NVA te dumpen
-den NVA begint al in te hakken op de CD&V
-Dedecker heeft het Vlaams Blok tegengehouden
-Het Vlaams Blok is woedend en begint al te flateren door op den LDD in te beuken
-De linkervleugel van de CD&V die de verkiezing won, heeft de rechtervleugel al gewaarschuwd dat er geen zware staatshervorming mag komen

Wij aanschouwen dat allemaal rustig vanuit onze fauteuil... Zeer kostelijk amuseren wij ons.

Is deze pyrrusoverwinning van rechts het begin van het einde? Of kan de illusoire eenheid toch nog bewaard worden? Verscheuring en versnippering lijdt altijd tot nederlagen. Zoveel is zeker.

Misschien kan rechts wel iets leren van links, want die hebben eeuwenlange ervaring met politieke versnippering.

Alleszins, ik vind het eigenlijk wel heel fijn om te zien hoe rechts uiteen aan't vallen is.

EDIT: voor de voorspelbaren onder u die enkel gaan schrijven: "het zit echt wel diep hé" of "het heeft echt wel zeer gedaan hé"; het antwoord is: bijlange niet, want links blijft ruimschoots de grootste politieke formatie van dit land, en gaat er mooi op vooruit in Wallonië. Maar goed: in Vlaanderen heeft het pijn gedaan ja, en het zit o zooo diep.
Als je met je eigen moppen kan lachen is het al goed.
K. De Baerdemaeker is offline  
Oud 14 juni 2007, 00:09   #24
ups
Vreemdeling

ups's schermafbeelding

Standaard

Amai, wat een slecht geïnformeerde post?
Waar haal je die onzin?

Kunt u aantonen hoe u tot deze conclusies komt A.U.B.?
Om zodoende enige overtuigingskracht te kunnen weergeven.
Oud 14 juni 2007, 00:24   #25
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik nog niks van gemerkt.
Citaat:
Ook nog niks van gemerkt. Trouwens: sinds wanneer is CD&V een rechtse partij? Tot nader order is CD&V nog altijd een centrumpartij.
Citaat:
-Het Vlaams Blok is woedend en begint al te flateren door op den LDD in te beuken
Oók nog niks van gemerkt. Ik denk dat ze eerder binnenkamers op mekander liggen in te beuken, om de gemiste kans, dan op de LDD.
Citaat:
-De linkervleugel van de CD&V die de verkiezing won, heeft de rechtervleugel al gewaarschuwd dat er geen zware staatshervorming mag komen
Kan zijn maar dan houden ze dat wel deftig binnenskamers...
Citaat:
Alleszins, ik vind het eigenlijk wel heel fijn om te zien hoe rechts uiteen aan't vallen is.
van dit land, en gaat er mooi op vooruit in Wallonië. Maar goed: in Vlaanderen heeft het pijn gedaan ja, en het zit o zooo diep.
Ik voel me nu bijlange geen rechtse maar ik denk dat je jezelf vooral illusies maakt. Anderzijds: het staat u natuurlijk altijd vrij te dromen wat u wil...

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 14 juni 2007 om 00:25.
groene flamingant is offline  
Oud 14 juni 2007, 00:29   #26
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar voor iemand die geen solidariteit heeft met de collegas in het Zuiden...
Ik voel mij ook best solidair, alleen... solidair zijn is nog wel wat anders dan over u heen laten lopen.
Citaat:
Wij zijn niet eenzaam, want wij hebben vrienden in Wallonië.
Mooie vrienden die u dag in dag uit verslijten voor onverdraagzaam en daarbovenop uw verzuchtingen straal negeren.
groene flamingant is offline  
Oud 14 juni 2007, 02:13   #27
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Maar voor iemand die geen solidariteit heeft met de collegas in het Zuiden, en dus helemaal op zijn eentje zit, kan ik begrijpen dat gij verkeerdelijk denkt dat wij ons compleet vernederd voelen.

Het gaat dus om een verschil in perspectief. Wij zijn niet eenzaam, want wij hebben vrienden in Wallonië.
Geeft dat een speciaal gevoel om je enkel solidair te verklaren met mensen waar je niet mee samenleeft en om tegelijkertijd een welgemeende 'fok u' uit te roepen tegen je Vlaamse buur?

Vlaanderen mag indirect de verdere verfransing van Brussel en de rand zelf betalen dankzij de transfers en "communautaire, etc..." stilstand. De eigen economische toekomst hierbij hypoticerend met totaal geen vooruitzicht op een economsich en politiek herstel of serieux aan de andere kant.

In the meantime is elke critische vraag ivm het uitblijven van ...
-respect voor het Nederlands in Brussel en de rand
-herstel van de economie
-serieux in de politiek
... goed voor banvloeken en excommunicaties.

Laat staan dat er enige politieke wil is om ook eens het Vlaamse perspectief te bekijken of te erkennen, laat staan tegemoet te komen.

Is het zo moeilijk om resultaat gericht te willen werken en de andere hierbij te respecteren? Iedereen heeft doelstellingen/verwachtingen door anderen opgelegd die hij moet halen, goedschiks of kwaadschiks: op school, op het werk, binnen je gezin/familie, onder je kameraden. Voldoe je niet? Dan doe je je jaar over, verlies je je werk, blaas je je huwelijk/relatie op, verlies je de kameraadschap.

Jij geeft persoonlijk toch ook geen blanco cheques aan je buur nadat ie even de scheidingsmuur heeft gesloopt en zijn living met de jouwe heeft uitgebreid, maar over zijn renovatie budget zit. Ondertussen blaft hij je in het openbaar af als onverdraagzaam (omdat je je living terug wil) en asociaal (omdat je zijn rekeningen niet onvoorwaardelijk betaald).

PS: je vrienden in Wallonië zijn enkel je vrienden zolang je je eigen wegcijfert voor hen.

Laatst gewijzigd door Ferre : 14 juni 2007 om 02:23.
Ferre is offline  
Oud 14 juni 2007, 02:18   #28
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ups Bekijk bericht
Amai, wat een slecht geïnformeerde post?
Waar haal je die onzin?

Kunt u aantonen hoe u tot deze conclusies komt A.U.B.?
Om zodoende enige overtuigingskracht te kunnen weergeven.
Niet van wakker liggen .... C2C was aan het woord
Oud 14 juni 2007, 03:54   #29
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wij aanschouwen dat allemaal rustig vanuit onze fauteuil... Zeer kostelijk amuseren wij ons.

Is deze pyrrusoverwinning van rechts het begin van het einde? Of kan de illusoire eenheid toch nog bewaard worden? Verscheuring en versnippering lijdt altijd tot nederlagen. Zoveel is zeker.

Misschien kan rechts wel iets leren van links, want die hebben eeuwenlange ervaring met politieke versnippering.

EDIT: voor de voorspelbaren onder u die enkel gaan schrijven: "het zit echt wel diep hé" of "het heeft echt wel zeer gedaan hé"; het antwoord is: bijlange niet, want links blijft ruimschoots de grootste politieke formatie van dit land, en gaat er mooi op vooruit in Wallonië. Maar goed: in Vlaanderen heeft het pijn gedaan ja, en het zit o zooo diep.
*zucht*
Enter is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:07   #30
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Je onzin is zeer gemakkelijk te weerleggen. Ik heb mijn ganse beroepsleven in een Belgische Instelling gewerkt, had steeds goede contacten met mijn Waalse collega's en heb vrienden in Wallonië.[quote]
Citaat:
Linkse Vlamingen zijn wel solidair met het Zuiden. Vandaar dat wij er geen enkele moeite mee hebben om te wijzen op de verpletterende overwinning van de zeer linkse groenen in Wallonië.

In het Zuiden heeft Paars-Groen en links een overduidelijk mandaat. Wij kijken naar het geheel, en zien dat links ruimschoots - ik herhaal: ruimschoots - de grootste politieke familie in dit land blijft.
Ik heb voor jou een berekening gemaakt. Ecolo behaalt in Wallonië 8 zetels, Groen! in Vlaanderen 4 zetels, de PS behaalt in Wallonië 20 zetels en in Vlaanderen behaalt de SP-A 14 zetels. Samen behaalt het linkse blok 42 op een totaal van 150 zetels, dit betekent 28 %. Bovendien vertegenswoordigt een Waalse zetel heel wat minder stemmen dan een Vlaamse. Totdaar je eerste leugen.
Citaat:
Maar voor iemand die geen solidariteit heeft met de collegas in het Zuiden, en dus helemaal op zijn eentje zit, kan ik begrijpen dat gij verkeerdelijk denkt dat wij ons compleet vernederd voelen.
Als er iemand op zijn eentje zit ben jij het wel.Je bent immers een uitgesproken communist, een uitgestorven ras dat ook door de linkse Walen uitgespuwd wordt.
Citaat:
Het gaat dus om een verschil in perspectief. Wij zijn niet eenzaam, want wij hebben vrienden in Wallonië. Gij kunt u dat niet voorstellen, als Vlaamse-nationalistische eenzaat. Gij kunt enkel op z'n rechts en dus eenzaam als niet-solidaire Vlaming denken - maar uw denkmethode op ons projecteren heeft gewoon geen zin.
Zie hoger.

Maar in feite antwoordt je volledig naast de kwestie. Zie mijn posting nr 7 waarop je niet antwoordt omdat je hopeloze positie waarin je verzeild bent geraakt je verplicht de meest crapuleuze leugens te verkopen. Ik beschouw je niet als links, je bent alleen een beklagenswaardig sujet, zelfs uitgesproken linksen in deze draad hebben dit bevestigd.
robert t is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:18   #31
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
om zulke topics ben ik beschaamd om me links te noemen.....
Daar kan ik volledig inkomen.
robert t is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:19   #32
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Speciaal opgezocht voor onze rode pater:
Een waan is het koesteren van denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en/of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren.

In grote lijnen zijn wanen in te delen in niet-bizarre wanen en bizarre wanen. In het geval van niet-bizarre wanen lopen de denkbeelden van de patiënt uit de pas met de werkelijkheid, maar het is wel mogelijk dat de ingebeelde situatie zich voor zou kunnen doen.
Bij bizarre wanen staan de waanideeën te ver van de realiteit af.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waan

Hetgeen in rood gemarkeerd staat geldt als waarschuwing voor de brave borsten op dit forum die onze pater eventueel de realiteit zouden willen laten zien. Gewoon eens lachen dus.
Toch gebiedt de eerlijkheid me toe te geven dat in het geval van C2C, de waan allerminst bizar is te noemen. Het is altijd mogelijk hé?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:24   #33
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Beste C2C,

Lees eens hier de analyse van het extreem links marginaal clubke AFF. Volgens hen heeft 75% rechts gestemd en amper 25% links.

Of is het AFF fout?

An VdS
(volop aan het blokken)
An VdS is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:30   #34
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
Beste C2C,

Lees eens hier de analyse van het extreem links marginaal clubke AFF. Volgens hen heeft 75% rechts gestemd en amper 25% links.

Of is het AFF fout?

An VdS
(volop aan het blokken)
Het AFF clubje, dat me overigens onbekend is, heeft gelijk. Succes met je blok.
robert t is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:36   #35
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het AFF clubje, dat me overigens onbekend is, heeft gelijk. Succes met je blok.
Hoe? Nooit Blokwatcher Peter De Rijck aka Carina op dit forum geweten? Zo'n stoethaspel vergeet je toch nooit!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:46   #36
dekristallenbol
Vreemdeling

Standaard

Beste stuk dat ik hier al gelezen heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat is er solidair aan als je het niet zelf betaald? Het staat u wat mij betreft ook in een onafhankelijk Vlaanderen volkomen vrij om uw solidariteit met Wallonië te tonen mits het doorstorten van een deel van uw uitkering, inkomen of pensioen aan Wallonië.

Wat je eigelijk bedoelt is dus eerder 'Links vindt dat iedere vlaming solidair MOET zijn met Wallonië ook als die Vlaming dat zelf niet wil. Misschien betuigt hij zijn solidariteit liever aan arme vlamingen, hollanders of de 3e wereld, maar dat telt niet. 7% van het BBP (10 x meer dan het STREEFCIJFER voor ontwikkelingshulp aan alle andere landen samen) moet naar Wallonië gaan, elk jaar opnieuw. Waarom in godsnaam? Hoe kunt u trouwens als linkse verantwoorden dat u 10x meer ontwikkelingshulp geeft aan Wallonië dan aan de rest van de wereld tezamen? Is dat geen discriminatie btw?
dekristallenbol is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:48   #37
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoe? Nooit Blokwatcher Peter De Rijck aka Carina op dit forum geweten? Zo'n stoethaspel vergeet je toch nooit!
Sorry, ik zag het verband niet. Blokwatch ken ik natuurlijk wel, maar hun berichten getuigen van een onvoorspelbare stupiditeit, ik hecht er dan ook niet de minste belangstelling aan.
robert t is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:54   #38
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Rechts totaal verscheurd en versnipperd? U weet of u weet niet, dromen zijn bedrog.

Wat betreft rechts, er is maar één partij die hier in aanmerking voor komt en dat is het VB. De andere partijen die volgens 'uw' denkbeeld rechts zouden zijn verloochenen dit zelf, ze zijn centrumpartijen niet (s)links en niet rechts. M.a.w ze kunnen slapen met wie ze willen en kunnen dit zonder schaamtegevoel. Of hebt u het smoeltje van dewever niet gezien toen men sprak als zou de nva een rechtse partij zijn. Hetzelfde voor de cd&v.

Ze zijn met z'n alle rechts om kiezers te lokken en te vangen, maar slapen liever in het midden van het bed.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline  
Oud 14 juni 2007, 16:17   #39
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

... maar slapen liever in het midden van het bed.
Dat vermindert toch de kans dat ze er uit vallen, nee?
Of er uit geduwd worden.
Of bloot komen te liggen.

Laatst gewijzigd door djimi : 14 juni 2007 om 16:21.
djimi is offline  
Oud 14 juni 2007, 16:22   #40
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer noemt NVA zich rechts? En waar kraakt het bij rechts?

Citaat:
Als de Dedecker en het Vlaams Belang samenwerken, komt rechts er versterkt uit.

Laatst gewijzigd door Duym : 14 juni 2007 om 16:22.
Duym is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be