![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geef nummer 1 de baan, nummer 3 een zorgverzekering en nummer 2 een schouderklopje en een pint.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie kwaaltjes heeft ligt er al op voorhand uit. Toen waren er nog 2 Opnieuw de beste. Maar de grootste smoelentrekker ligt er ook uit, die zijn vals. Degene die overblijft als zijn proef goed is mag blijven. Sociale achtergrond kan me niks schelen, problemen thuis moeten ze niet meebrengen naar het werk. Maar nieuw probleem, waar vind je er nog 3 tegelijk?
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er ooit eens 167 op één week gehad voor 1 plaats. Dat was effe tasten.
Maar dat komt nooit meer weer.
![]() |
#24 |
|
![]() Laten we het hopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch was het beter. Om een ploeg samen te stellen heb je nu eenmaal een groot verloop eerst.
Dus moet je kandidaten hebben.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ge gebruikt het geld dat ge aan één van de drie zoudt geven aan alle drie, en laat ze er een pistool mee kopen. Met dat pistool en wat training en een busticket stuurt ge ze naar een grootstad. Daar laat ge ze een bank overvallen. Zo nemen ze waar ze recht op hebben. Want Sen denkt dat business alles kan oplossen, terwijl het de verantwoordelijkheid is van de staat om algemene gezondheidszorg aan te bieden, en onderwijs voor iedereen, en de armoede ongedaan te maken. Ze doet dat door belastingen te heffen op zij die te veel hebben (en daar meestal geen klop voor hebben moeten doen, of armen hebben uitgebuit). Sen haat dat. Die wil alleen maar de Staat uithollen en alles privatiseren. Amartya Sen is een grote bandiet. Vandaar dat hij de Nobelprijs voor economie heeft gewonnen. Laatst gewijzigd door C2C : 15 juni 2007 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil me met name bezighouden met de volgende soorten instrumentele vrijheden: (1) Politieke vrijheden (2) Economische faciliteiten (3) sociale voorzieningen (4) garantie van openheid van zaken en (5) sociale zekerheid. Dezee instrumentele vrijheden dragen doorgaans bij tot iemands vermogen om vrijer te leven, maar ze vullen elkaar ook aan. Dus ik snap écht niet waar je bovenstaande lulkoek vandaan haalt. In heel het boek pleit hij voor deze 5 instrumentele vrijheden. Een halve bladzijde verder. Ten slotte: al functioneert een economisch systeem nog zo goed, vaak zijn bepaalde groepen bijzonder kwetsbaar. Zij kunnen zelfs vervallen tot grote ontbering door materiële veranderingen die schadelijk zijn voor hun leven. Sociale zekerheid is nodig als een sociaal vangnet om te voorkomen dat de betrokennen vervallen tot schrijnende armoede en in sommige gevallen zelfs verhondering en dood. Het terrein van sociale zekerheid omvat vaste geïnstitutionaliseerde regelingen zoals werkloosheidsuitkeringen en wettelijke uitkeringen als aanvulling op het inkomen, naast adhoc-voorzieningen zoals hulp bij hongersnood of openbare werkverschaffing om inkomen te generern voor de armen. Nog een beetje verder geeft hij empirisch materiaal voor de stelling dat een land (Cfr. China, met toch een 'beetje' onderwijs en sociale zekerheid) het in eerste instantie economisch beter doet dan India (een land waar dat niet is). Nog een bladzijde verder zie ik het hoofdstuk 'Door groei mogelijke gemaakte sociale voorzieningen' waarin hij pleit voor sociale voorzieningen. Dus echt. Waar je bovenstaande compleet uit de shit getrokken lulkoek vandaan hebt, is me compleet vreemd. Tenzij er 2 Amartya sen's rondlopen. Hij is een anti-communist. En terecht. Maar die shit waarvan je hem hierboven beschuldigd is simpelweg niet waar. |
|
![]() |
![]() |