![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe u uw eigen ruiten ingooit! Proficiat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd. Volkeren bestaan niet. Dat hebt u goed gezien. ![]() Het woord 'volk' is niet meer dan een term die enkel bestaat in theorie, maar in de praktijk niet aan te duiden is, laat staan af te bakenen is. Proficiat. ^^ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel Engelsen, Schotten, Ieren en Weshmen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Je kan toch stof doen opwaaien, hé.
Wat ook de bedoeling was. En wat ik ook altijd doe. Drukke samenleving. Een president en zijn verkiezingen kosten ook veel, hoor. Tenzij we die een ceremoniële functie willen geven. Of gewoon geen president en geen koning! Alhoewel dat wil ik Albert niet aandoen. Ik ben geen Belgicist, Vlaming, Waal, Brusselaar, Fransman, Indiër, Chinees of Amerikaan. Ik ben internationaal. Het liefst zie ik het anarchisme, maar dat lijkt me nu wel een beetje onrealistisch. Dus moeten we het maar doen met de middelen die we hebben: België. Een confederale staat, is toch wel de oplossing, dat moet je toegeven. Als je wilt splitsen: hoe ga je Brussel bij Vlaanderen voegen als de meerderheid er franstalig is? Tenzij ze graag bij die Nederlandofielen (qua taal) willen horen. Maar dat denk ik niet, want iedere keer als ik er ben, doet niemand de moeite om Nederlands te spreken, dus spreek ik maar Frans, Spaans of un pocco d' Italiano. Defensie vind ik persoonlijk eigenlijk niet van belang, maar voor rampen en die andere media-attractieve gebeurtenissen is het toch wel goed om nog een legertje te hebben. We kunnen toch niet alles aan onze buren vragen. Die mensen hebben ook hun werk. Jusitie is, volgens mij natuurlijk, praktisch gezien, nog altijd een beetje absurd om te splitsen. Tenzij je Justitie hebt op 2 vlakken: Federaal en Gewestelijk. Sommige elementen van Justitie splitsen en sommige behouden. Gezondheidszorg mag bijeen blijven van mij, maar het zou niet zo erg zijn als het gesplitst zou zijn.
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Guillotineren is toch pijnloos. Citaat:
Ik ken geen of nauwelijks taalhomogene naties. Vlaanderen is dat ook niet. Vlaanderen kent een Franstalige minderheid, en we zullen daar moeten mee leven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 juni 2007 om 20:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een zelfstandige deelstaat ,als hoofdstad van de confederatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Niet alleen defensie ,ook zaken van veiligheid (als grote criminaiteit en terrorisme) ,klimaat en millieu en energie ,kunnen beter op confederaal niveau geregeld worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, ga eens in een Ierse pub vertellen dat het Ierse volk niet bestaat. U zult onmiddellijk ondervinden wat van uw stelling waard is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ge begaat dezelfde fout als de belgicisten bij ons, er IS éen staat, dus we zullen maar zeggen dat we ook éen "volk" zijn zeker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen heb ik daar m'n twijfels over...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus aangezien de meeste Walen zich identificeren als "Belg" alsook een paar losgelopen Vlamingen, bestaat het Vlaamse volk niet en het Belgische wel??
|
![]() |
![]() |