Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 24 september 2007, 07:06   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik stel voor dat U aanduidt wie er mag gaan kiezen, zo komen we er zeker uit !
Wie dat zélf wenst natuurlijk! Zo gaat dat nu eenmaal in een normaal democratisch land.

Wie weet blijven er al niet meteen een heel pak kiezers thuis die doorhebben dat ze toch niets in de pap te brokkelen hebben, ook al brengen ze een stem uit. Wie zou er nog zo zot om zijn zondag op te offeren indien niet alleen Vande Lanotte duidelijk liet verstaan dat hij de wil van de kiezer liefst aan zijn laars zou lappen?
Of wat bedoelt Vande Lanotte hier anders mee?

Citaat:
"de kiezer heeft altijd gelijk, maar heeft ongelijk”

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 september 2007 om 07:07.
Knuppel is offline  
Oud 24 september 2007, 07:32   #22
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Voor sommigen geldt zelfs: Ander volk eerst.
Het Limburgse volk eerst, inderdaad.
system is offline  
Oud 24 september 2007, 08:43   #23
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bij herverkiezingen hoop ik dat de vlamingen dan toch niet meer voor leterme zullen kiezen. Die geitenboer heeft zijn onkunde nu wel degelijk bewezen. Als je je beloftes niet kan waarmaken omdat je niet de minste voeling hebt met de belgische realiteit en daarenboven een dikke nul bent in onderhandelen blijf je beter uit de politiek.
speurneus is offline  
Oud 24 september 2007, 08:56   #24
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Bij herverkiezingen hoop ik dat de vlamingen dan toch niet meer voor leterme zullen kiezen. Die geitenboer heeft zijn onkunde nu wel degelijk bewezen. Als je je beloftes niet kan waarmaken omdat je niet de minste voeling hebt met de belgische realiteit en daarenboven een dikke nul bent in onderhandelen blijf je beter uit de politiek.
Hij is de enioge die VRUCHTBAAR onderhandelt voor de Vlamingen. Alle anderen hadden weeral toegevingen gedaan! En wie vindt Vlaanderen de beste onderhandelaar? BART DE WEVER! Net diegene die de Franstaligen de duivel zelf vinden! Laat ze maar lekker voortdoen!

.
Eddy B is offline  
Oud 24 september 2007, 09:02   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
De provinciale kieskringen afschaffen en terug arrondissementele kieskringen invoeren & alles is in orde !
nee, dat wordt expliciet als 'geen geldige optie' vernoemd in het bewuste arrest ...
Anna List is offline  
Oud 24 september 2007, 09:08   #26
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, dat wordt expliciet als 'geen geldige optie' vernoemd in het bewuste arrest ...
Is dat zo? Ik dacht dat een terugkeer naar de situatie van voorheen, dus algemene afschaffing van de provinciale kieskringen, wel degelijk een mogelijke (zij het door alle partijen als ongewenst geachte) oplossing is en blijft. Nu goed, 't is duidelijk dat er inzake BHV geen millimeter vooruitgang is geboekt. Gelukkig gaat CD&V ons allemaal nog eens laten weten (via een pamflet lees ik net) dat het geen separatistische partij is... thanks for reminding us...
den ambetantsten is offline  
Oud 24 september 2007, 09:08   #27
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Ik dacht dat een terugkeer naar de situatie van voorheen, dus algemene afschaffing van de provinciale kieskringen, wel degelijk een mogelijke (zij het door alle partijen als ongewenst geachte) oplossing is en blijft. Nu goed, 't is duidelijk dat er inzake BHV geen millimeter vooruitgang is geboekt. Gelukkig gaat CD&V ons allemaal nog eens laten weten (via een pamflet lees ik net) dat het geen separatistische partij is... thanks for reminding us...
Oud 24 september 2007, 09:08   #28
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oud 24 september 2007, 09:24   #29
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
Nieuwe federale verkiezingen organiseren kan niet meer na 19 juni, wegens ongrondwettelijk, zie uitspraak arbitragehof.
Eerst zou er een oplossing moeten gevonden worden voor BHV.

Zet dat toch uit uw kop.

De Gucht heeft daar al een antwoord op.

Als het parlement de verkiezingen goedkeurt dan zijn die wettig.

Als het de Belgicisten past dan is de grondwet een vodje papier.
Zoals met de vrije meningsuiting en het recht op betogen.

Alleen een massale verschuiving van stemmen naar het VB zal
een oplossing brengen. Maar dat is een wensdroom.
Patrik is offline  
Oud 24 september 2007, 09:44   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Zet dat toch uit uw kop.

De Gucht heeft daar al een antwoord op.

Als het parlement de verkiezingen goedkeurt dan zijn die wettig.

Als het de Belgicisten past dan is de grondwet een vodje papier.
Zoals met de vrije meningsuiting en het recht op betogen.

Alleen een massale verschuiving van stemmen naar het VB zal
een oplossing brengen. Maar dat is een wensdroom.
Juist.
Alle partijen die voordeel uit nieuwe verkiezingen denken te halen zullen nieuwe verkiezingen goedkeuren. En wie zijn de partijen die erop vooruit zouden gaan?
Gaat de nieuwe uitslag de situatie waarin we vandaag zitten verbeteren?

Er komen dus geen nieuwe verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 september 2007 om 09:45.
Knuppel is offline  
Oud 24 september 2007, 09:56   #31
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Hij is de enioge die VRUCHTBAAR onderhandelt voor de Vlamingen. Alle anderen hadden weeral toegevingen gedaan! En wie vindt Vlaanderen de beste onderhandelaar? BART DE WEVER! Net diegene die de Franstaligen de duivel zelf vinden! Laat ze maar lekker voortdoen!
Enkel en alleen je been stijfhouden heeft niets met onderhandelen te maken.Ik heb in mijn loopbaan honderden (zakelijke) deals afgesloten, de één al beter of slechter dan de andere. Als ik altijd mijn been had stijfgehouden zou waarschijnlik maar een paar deals heben kunnen realiseren en zou ik in mijn leven al heel veel geld verloren hebben.
Bij de vorige staatshervormingen onder Martens en Dehaene waren de onderhandelaars al tot één jaar voor de verkiezingen bezig met het terrein te verkennen en te ontmijnen zodat tijdens de verkiezingscampagne de politici aan beide kanten van de taalgrens al wisten wat ze de bevolking konden beloven. Voor de verkiezingen van 10 juni dit jaar zijn er nooit onderhandelingen geweest tussen de verschillende protagonisten. De problemen van vandaag zijn grotendeels daar te zoeken. Vandaar dat ik beweer dat Leterme als onderhandelaar en vragende partij schromelijk tekort is geschoten.
speurneus is offline  
Oud 24 september 2007, 10:01   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel en alleen je been stijfhouden heeft niets met onderhandelen te maken.
Dat is nochtans nooit anders dan DE (succesvolle) manier van 'onderhandelen' van de Franstaligen geweest.

Waarom verwijt je hen niets?
Oud 24 september 2007, 10:04   #33
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het Limburgse volk eerst, inderdaad.
Gescheiden door de Belgisch-Nederlandse grens.
Kortaf is offline  
Oud 24 september 2007, 10:04   #34
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Enkel en alleen je been stijfhouden heeft niets met onderhandelen te maken.Ik heb in mijn loopbaan honderden (zakelijke) deals afgesloten, de één al beter of slechter dan de andere. Als ik altijd mijn been had stijfgehouden zou waarschijnlik maar een paar deals heben kunnen realiseren en zou ik in mijn leven al heel veel geld verloren hebben.
Bij de vorige staatshervormingen onder Martens en Dehaene waren de onderhandelaars al tot één jaar voor de verkiezingen bezig met het terrein te verkennen en te ontmijnen zodat tijdens de verkiezingscampagne de politici aan beide kanten van de taalgrens al wisten wat ze de bevolking konden beloven. Voor de verkiezingen van 10 juni dit jaar zijn er nooit onderhandelingen geweest tussen de verschillende protagonisten. De problemen van vandaag zijn grotendeels daar te zoeken. Vandaar dat ik beweer dat Leterme als onderhandelaar en vragende partij schromelijk tekort is geschoten.
Wel raar dat doezelfde Franstalige partijen en politiekers bepaalde artikelen van de grondwet voor herziening vatbaar hebben gestemd! Ze wisten echt niet dat daar iets mee ging gebeuren ook

.
Eddy B is offline  
Oud 24 september 2007, 10:05   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
in dit geval kan je de onderhandelingen het best vergelijken met onderhandelen met iemand die je chanteert of besteelt ... daar had men nooit mogen aan beginnen

ok we houden de sollidariteit, maar dan onder Vlaamse controle, niet meer onder PS controle
en weg met die pariteiten, speciale meerderheden, alarmbellen , duurdere zetels en toestanden.
Anna List is offline  
Oud 24 september 2007, 10:36   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Gescheiden door de Belgisch-Nederlandse grens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be