![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij ligt het aan de lonen tegenwoordig...
En dat is niet alleen in uwe sector, dat is echt een algemeen gegeven. Leven wordt duurder, lonen stijgen niet mee. Demotiverend voor de werknemers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan verschieten de mensen dat het hier vol oostblokkers zit .....
![]() Als je dat hier zo hoort .... Waar zijn dan al die werkloze handarbeiders ???
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het, overal hetzelfde probleem.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En das gene zever. En we vinden gene met tijd...Is dat niet erg ? Laatst gewijzigd door Duupje : 18 juni 2007 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het loon ligt rond de 12,5€ per uur. Maar allez, ge weet ook wel dat er wat kan gepraat worden hé. Bovendien kan er bv ook op stuk gewerkt worden of op % Hebben ze het bij een overheid beter? Misschien, maar toch de meesten niet. Ge zult toch al een zeer ferme diploma moeten hebben. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 juni 2007 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vol vol vol.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar?
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een telenettechnieker, krijgt evenveel, voor eigenlijk niets te doen. Snap je wat ik bedoel ? Die worden echt niet moe van hun job. Zitten vooral te wachten tot de klant thuiskomt, of tot ze bericht krijgen dat het ok is en dat ze naar de volgende moeten rijden. Ikzelf had evenveel voor in verhouding ook niets te doen. Dus zeker geen zwaar fysieke job. In een nog vroegere job, werkte ik 7 op 7, dag en nacht, en had ik minder dan in de bewaking. En daar zit het probleem, waarom zouden ze zich nog moe willen maken, als ze voor hetzelfste geld zich niet moe hoeven te maken ? Dat hoor ik toch ook veel vertellen. Laatst gewijzigd door Duupje : 18 juni 2007 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oostblokkers, ik zie die gasten veel bezig.
Firma's van hier, gasten van ginder. Nep statuten als zelfstandigen en retteketek Jongens die gastjes worden hier rijk in hun land, ongelooflijk. Oké ze pakken de poen en gaan thuis huisjes kopen. Maar dan nog, die verdienen pakken geld hier.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is waar. Waarom nog moe maken? Dat is het probleem momenteel.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja er blijven veel hier hangen ook hoor.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar goed als je zo eens voorbij de scholen gaat zie je in de technische waar vroeger allemaal vlamingen zaten nu alleen nog maar overwegend allochtonen zitten.
Waarom? Misschien krijgen de scholen meer geld om kansarmen te onderwijzen? Ah..zere teen?
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig is het gewoon 'in' om verder te studeren, vroeger waren ze al blij dat zoon of dochterlief, bakker of slager of stielman werd.
Nu moet er gepresteerd worden op ander vlakken. Iedereen wil zijn kind wel als dokter of advocaat zien. Ik zou al blij zijn dat mijn zonen goeie vakbekwame stielmannen worden. Ben momenteel ook iemand in mijn onmiddellijke omgeving aan het overtuigen om zich om te scholen naar elektricien (hebben er dringend ene nodig hé ![]() Je wordt tegenwoordig rijker door een goede stielman te zijn, dan door doktertje te gaan spelen. Ik heb echt spijt dat ik gene man ben, ik zou het verdorie nogal weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de jongskes en meiskes die dat dan niet aankunnen vallen dan na een paar jaar terug op de technische of beroeps, maar door hun gelimiteerde technische opleiding van hooguit 2 jaar zijn ze niet capabel om het vak goed onder de knie te krijgen. Resultaat: er wordt een generatie loosers gecreeerd dat het niet meer schoon is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar trap je bij vele mensen nu heel hard op. Toch ben ik de eerste van toe te geven dat daar echt wel een probleem mee is. Maar mag niet gezegd worden. Liever blind blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is 100% juist. Waar zijn wij mee bezig? Technisch is de basis, als de basis weg is alles weg. Altijd de basis houden. Vraag maar aan de SP-A ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En leercontracten ? Wordt dat tegenwoordig niet meer aangenomen ? Ok, steek je veel tijd en geduld in, maar die ik ken, zijn bij hun baas gebleven.
Of zijn die er ook niet meer te vinden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als uw kind echt slim is moet je hem dat gunnen. Maar als het een beetje de kantjes er af loopt moet je durven in te grijpen waar nodig. Je zal je kind beter helpen door hem tijdig bij te sturen dan door hem maar te laten aanmodderen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pff zou het niet weten. Maar ik ga wel af en toe bij syntra langs (ook al klant bij mij) en het loopt ook daar ferm terug. In vergelijk met enige jaren terug. Maar goed, veel stielen/beroepen moeten aangeleerd worden op het werk zelf. Dus dat loopt ook allemaal terug naar 0
![]() |