![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk kan ik het rockcircuit enkel meteen aan deze groep denken, als het op zwarten aankomt. http://www.crownofthorns.com/main.html In oorsprong telde de groep enkel zwarte muzikanten, maar wat wissels hebben dat blijkbaar veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() O ja, als ik overledenen mag meerekenen, kom ik ook nog op Phil Lynott en Jimi Hendrickx.
Zeg dus aub niet dat men racistisch is als men naar rockmuziek luistert. Ik geloof dat ik al meer zwarte rockers kan opsommen, dan blanke rappers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Het recht op arbeid en wonen is m.i. een cruciaal en elementair recht dat moeilijk op gelijke hoogte kan worden geplaatst met een rel tussen een popgroepje en de samensteller van een flutprogramma. Indien de marktwerking irrelevante discriminaties toelaat (die overigens binnen een marktlogica ook geen steek houden) moeten we die vrije markt maar weer eens in vraag stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() welke discriminatie? er is hier geen sprake van discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() De Fixkes weigeren deelname een TV-programma op basis van hun persoonlijke voorkeur, zelfs niet van een marktgegeven. Ze maken m.a.w. onderscheid op basis van niet-objectieve aspecten: discriminatie dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() discriminatie is onderscheid maken obv irrelevante criteria. muzieksmaak is niet irrelevant als het over een muziekprogramma gaat. geen discriminatie dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee hoor, discriminatie is onderscheid maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Omdat hij weet dat iedereen dan aandacht aan zijn onzinnige praat gaat besteden. En hij heeft toch gelijk gekregen zeker.
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 'Muzikaal racisme' is trouwens weer zo'n typisch, nietszeggend neologisme (of containerterm) van deze tijd.
Je kan namelijk eender welk adjectief met de term 'racisme' verbinden om een nieuwe groep van racisten te creëren. Toont nog maar eens aan hoe erg de betekenis van 'racisme' en 'discriminatie' gedevalueerd is.
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en das zeer spijtig. Voor elke scheet in een fles is er wel een linkse jongen die om racisme roept, zodat mensen het zo gewoon raken met de term, dat niemand nog geeft om ECHT racisme. Zo in de zin van: als dit al racisme is, tja dan ben ik maar een racist! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Het is niet de bedoeling allicht, maar het is wel het genre muziek waar programma's als TOTZ voor en door bestaan. Moesten ze niet in het plaatje passen werden ze immers ook niet gevraagd. Een beetje pretentieus om het te weigeren omdat ze er zich te goed voor voelen. Op die manier geven ze ook meteen te kennen hoe ze denken over een deel van hun fans, die hun plaat allicht al in huis hebben ...
En het is niet alsof ze het voorprogramma van Laura Lyn moeten doen. Enfin, ik denk dat er wel veel mensen van hun optreden zouden genoten hebben, inclusief zijzelf misschien. Ik zou zelfs misschien nog eens naar TOTZ gekeken hebben als de Fixkes erin kwamen, maar enkel op dat moment hé. ![]() De reactie van Jos is weinig doordacht. Slechte reclame voor VTM en geen aandacht voor de Fixkes, want ik kan me al indenken dat er zich nu een pak mensen verheven voelen boven de 'grijze massa' omdat ze een cd vd Fixkes in huis hebben. Of een reden gevonden hebben om daar alvast voor te zorgen, snobisme genaamd.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 juni 2007 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() De fisxkes, wat is dat? En tien om te zien, bestaat dat zelfs nog?
Much ado about nothing.
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() zowel juridisch als maatschappelijk is discriminatie een ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken. maar goed, als je perse onderscheid wil gebruiken, dan heb je geoorloofde en ongeoorloofde discriminatie. en dan is deze geoorloofd. dat maakt niet alle discriminaie geoorloofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Het betekent wat mij betreft echter ook dat dit recht niet de plicht van wie dan ook (bijv. de overheid) inhoudt om voor arbeidsplaatsen tout court te zorgen (al kan eventueel een inspanningsverbintenis geëist worden, maar zulks is moeilijk meetbaar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
If they love the song, but not the singer: so be it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het probleem dat u echter aanhaalt is crucialer en fundamenteler. In onze vrije markteconomie is de (kooplustige) klant nog altijd koning en als uw diensten hem niet aanstaan, zal hij makkelijk kunnen veranderen. Als ik bedrijfsleider zou zijn en ik word geconfronteerd met een situatie waarvan ik absoluut zeker weet dat het aannemen van allochtonen mij een hoop klanten gaat kosten, kan ik dan op een vrije (arbeids)markt daadwerkelijk verplicht worden om toch die allochtonen aan te nemen ? Misschien wel maar dan moet ik er zeker van zijn dat al mijn concurrenten ook verplicht worden om allochtonen aan te werven en de klant mij aldus op mijn beurt niet kan uitsluiten. Ik zeg dus niet dat ik zulke bedrijfsleiders moreel wil goedpraten maar ik kan ze op zijn minst wel begrijpen. Het recht op arbeid als een soort van inspanningsverbintenis te beschouwen, lijkt mij inderdaad gezond te zijn. Het probleem is echter dat meer en meer van die inspanningsverbintenissen in wetten worden gegoten (recentelijk nog de duurzame ontwikkeling), wat mij op zich geen goede evolutie lijkt daar wetten in sé niet bedoeld zijn om louter een soort van symboolwaarde te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Maar we zijn nu wel héél ver van de Fixkes afgedwaald... ![]() |
|
![]() |
![]() |