![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Altijd dat verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() ook met Halal slachtingen heb ik een probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op beelden over de Irakoorlog (of Israël) op tv na herinner ik me nauwelijks beelden van doden of gewonde soldaten/militieleden/burgers. Ook het beeldmateriaal dat je krijgt bij een nieuwsflash over Zwart-Afrika(nette heren in maatpak schudden elkaar handjes), vormen m.i. ook maar een heel selectieve kijk op het conflict. Eventjes rondkijken op internet en je vind ze direct, de afgeschoten hoofden e.a. Herinner je je nog de bloedeloze oorlog in Irak zoals die aanvankelijk getoond werd? Zoiets zet m.i. aan tot oorlog. Het gemak waarmee mensen oproepen om militair in te grijpen ("ze tot de steentijd te bombarderen") in een conflictsituatie, zonder dat ze beseffen dat daar doden en gewonden zullen vallen. Zonder dat ze beseffen dat een oorlog grote trauma's nalaat... Wel zo'n lage drempel om voor oorlog te pleiten lijkt me eerder het gevolg van een gekuiste berichtgeving en een gebrek aan realiteitszin dan van een gebrek aan morele waarden. Op het gebied van criminaliteit: elke keer dat er ergens een gezinsdrama gebeurd, reageren omstaanders en media met een (m.i. juist) onbegrijpen. Geweldscriminaliteit wordt steeds afgekeurd door de media, maar een jongere die tussen deze media en zijn spelconsole zit is niet in staat het verschil te zien? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over de Wii, ik kende het enkel nog maar van de tennisbewegingen. Aan kapbijlen had ik nog niet gedacht. ![]() mvg, Andy Laatst gewijzigd door Andy : 21 juni 2007 om 12:22. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met het nieuws? Met panorama? Met koppen? ...
Elk programma dus waar ook maar een druppel bloed of geweld kan bijkomen? Wie zegt dat bij een reportage over pedofielen er geen enkele volwassene bijzit die ideeen begint te krijgen?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
mvg, Andy Laatst gewijzigd door Andy : 21 juni 2007 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() ach waar is de tijd dat men gezelschapsspelletjes speelde om de lange wintervavonden op te vullen.....
Gezellig rond de tafel met zijn allen en wat lachen (als je won) en wat janken (als je verloor).... Wat bazelt die oude zak, hoor ik jullie al roepen...... Wat ik niet kan begrijpen trouwens is, dat als je een partner hebt je, nog op de pc zit om je te amuseren.... In mijnen tijd zat ik dan op mijn partner om mij te amuseren..... Tja nie moeilijk dat daar 4 kinderen van kwamen..... LOL.... dat was het zekers.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Druipt het bloed van die programma's? Gesteld dat iemand zich uren zou verlekkeren aan Al Quada video's dan zou ik me toch ook zorgen gaan maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Tijd dat die gezinsbond afgeschaft wordt... De oma's en opa's die die organisatie uitmaken zijn allang begonnen met te pissen tegen muren in hun huis zonder dat ze het zelf weten.
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een ook dat een veertienjarige een soort home-made bom(metje) in het huis van zijn vriend had gesmeten omdat ze een videospelletje aan het naspelen waren. Het recept van het bommetje had hij vanop internet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zij willen dat als er op een spelletje 16+ staat, dat het dan voor de handelaar verboden is om het te verkopen aan kinderen die jonger zijn dan zestien. Nu kan een negenjarige een spel kopen dat 16+ is. Een spel dat de gradatie 16+ meekrijgt, krijgt dat ook mee voor een reden, het heeft een explicitie inhoud en is niet geschikt voor (veel) jongere spelertjes. Men laat een tienjarig kind toch ook niet naar bride of chucky of iets dergelijks kijken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() LOL.....je wordt ouder papa geef het maar toe......
het droeve lot he.... LOL
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind mensen met maskers op wel gevaarlijk.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik heb Carmageddon I, II en III gespeeld (waar I veruit de beste is), Manhunt I en elk GTA-spel dat uitgekomen is op de pc. Om nog maar te zwijgen over de genocides die ik gepleegd heb in strategiespellen als Victoria, Europa Universalis en Rome/Medieval Total War. Ik heb echter nooit de neiging gehad om op straat te gaan met een mes en mensen te besluipen en te vermoorden.
Instabiele mensen die zo'n spelletjes spelen, zullen niet nog instabieler worden in mijn ogen. Als je op een dag bv. een universiteit binnenwandelt met een M16 en iedereen begint neer te schieten, ligt dat volgens mij eerder aan de persoon dan aan eventuele pc-spellen die hij of zij speelt. In plaats van een verbod (dat met online-besteldiensten zoals amazon en ebay toch gigantisch makkelijk te omzeilen valt) zouden ze beter de leeftijdsregels op de pc-spellen beter naleven. Of nog beter, de ouders zouden zich eens kunnen interesseren in de spellen die de kinderen spelen en op die manier een eventuele negatieve invloed tegenwerken.
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom laat je trouwens het stukje over pedofielen weg? Het hoeft niet altijd bloed te zijn dat walgelijk is é. Waarom kunnen dus documentaires over pedofielen wel, als jij denkt dat spelletjes geweld veroorzaken, waarom zouden documentaires dan geen pedofielen kunnen aansporen? De documentaire enkele weken geleden waar men liet blijken dat weed kweken enorm veel en makelijk geld opbrengt...waarom mag dat dan wel?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amaj. Wauw. Geen andere woorden voor. Toevallig nog vrijgezel?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |