Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 20:37   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Seg manne, was 't probleejm? Een dialekt is oak een toal zenne. Da is linguistisch beweze. Dus moage ze ne dialectklapper doarum ni discriminere. Verstoan?
En as ekkik Aantwaarps wil klappe en mijn muder Uust Vloams, dan is da zu.
Oud 25 juni 2007, 20:43   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je vergeet dat op 9 juni een nieuwe wet werd goedgekeurd.

Men mag dus niet meer eisen dat een kandidaat een bepaalde moedertaal heeft (dit zou discriminerend werken tegenover vierde generatie migranten die mits constante importhuwelijken nog steeds thuis de ooit-taal van het moederland leren aan hun kinderen).
Men mag énkel eisen dat men een taal "perfect" beheerst, maar commentaar over iemands accent is dan weer verboden.

Get used to it!
Circe. Ik ben zojuist eens gaan piepen op het Belgisch Staatsblad.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/welcome.pl
Ik vind die wet niet. Gezocht op moedertaal binnen KB's en decreten.
Doe mij eens een plezier een geef mij eens een link binnen het BS aub.
Dit interesseert mij sowieso.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 20:55   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Lieve Rudy, wees even creatief en lees de verschillende links die ik reeds heb gegeven.
Dit item is begonnen met een link naar het CGKR en het daar vermelde artikel.

De nieuwe anti-discriminatiewet werd op verschillende blogs uitgebreid besproken. Indien je de directe link naar de verwijzing in het BS wil hebben heb ik slechts één advies : neem een secretaresse aan! (zonder enige eis te stellen aan haar moedertaal, accent, kleur, geur, sexuele voorkeur, burgerlijkse stand, invaliditeit of minder invaliditeit, godsdienst, haartooi of kleding, etc...).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 21:01   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Lieve Rudy, wees even creatief en lees de verschillende links die ik reeds heb gegeven.

De nieuwe anti-discriminatiewet werd op verschillende blogs uitgebreid besproken. Indien je de directe link naar de verwijzing in het BS wil hebben heb ik slechts één advies : neem een secretaresse aan! (zonder enige eis te stellen aan haar moedertaal, accent, kleur, geur, sexuele voorkeur, burgerlijkse stand, invaliditeit of minder invaliditeit, godsdienst, haartooi of kleding, etc...).
straks staat de wereld nog stil wegens totale immobiliteit !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 21:57   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerlijk gezegd, ik vind de opmerking van het CGKR nogal achterhaald. Precies alsof de zoon of dochter van een Waalse moeder, en die op de koop toe in Vlaanderen school heeft gelopen, een probleem zal ondervinden. Toch zeker niet in de privé. Geen kat die zich interesseert uit welke windstreek vader of moeder komt. Zolang je elkaar maar begrijpt.

Vraagje: Is wie begint in een Vlaamse kleuterklas en eindigt aan een Vlaamse universiteit dan ook niet per definitie Nederlandstalig ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 juni 2007 om 21:58.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 22:17   #26
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem mijn beste is dat deze eisen specifiek voor een bepaalde bevolkingsgroep werden gemaakt en dat dié bevolkingsgroep te pas en te onpas klacht neerlegt.
Deze eisen zijn niet speciaal voor EEN bevolkingsgroep maar voor ALLE bevolkingsgroepen. Dat een bepaalde bevolkingsgroep er meer gebruik van moet van maken dan een andere is omdat die andere ook niet zo zwaar geviseerd worden door mensen als u. U draagt er toe bij dat het CGKR zowiezo zal blijven. Je kan dit heel gemakkelijk oplossen door gewoon elke bevolkingsgroep te haten dan is er totaal geen vorm meer van discriminatie meer.
Oud 26 juni 2007, 08:33   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Deze eisen zijn niet speciaal voor EEN bevolkingsgroep maar voor ALLE bevolkingsgroepen. Dat een bepaalde bevolkingsgroep er meer gebruik van moet van maken dan een andere is omdat die andere ook niet zo zwaar geviseerd worden door mensen als u. U draagt er toe bij dat het CGKR zowiezo zal blijven. Je kan dit heel gemakkelijk oplossen door gewoon elke bevolkingsgroep te haten dan is er totaal geen vorm meer van discriminatie meer.
Misschien eerst zelf even de door mij gegeven link lezen?

Citaat:
Bij gebrek aan rechtvaardiging, kan een dergelijke vereiste beschouwd worden als indirecte discriminatie op grond van nationale of etnische afstamming.
Als ik u moet volgen dan dient dit ook om te vermijden dat Belgen zouden worden uitgesloten indien de eis gesteld wordt dat hun moedertaal chinees moet zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 juni 2007, 10:32   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
allez, omdat ik zo'n goed hart heb:

30/05/2007

Op woensdag 30 mei 2007 heeft het Belgisch staatsblad 3 wetten die de basis vormen van de werking van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding gepubliceerd.
Wet ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie.Wet tot aanpassing van het Gerechtelijk Wetboek aan de wetgeving ter bestrijding van discriminatie en tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden.Wet tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden.

Daarnaast werd de Wet ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen gepubliceerd, voor klachten in verband met de discriminatiegrond geslacht kan je terecht bij het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen.

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...tua_070530.htm

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be