Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2007, 21:13   #21
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

De vraag is: wat heeft de schrijver op het oog met dat "...interculturele huwelijksbed"? Ik begrijp dit zo (maar ik ben van die interpretatie lang niet zeker) dat BDW hoopt op 'interculturele' huwelijken om zijn 'inclusieve gemeenschap' te realiseren. Hetzelfde idee dus van het Grootoosten, die bij monde van hun grootmeester de métissage van Europa wensen. Indien dit effectief de bedoeling is, vind ik de uitspraak bepaald onthutsend, want dat zou erop neerkomen dat BDW staatsinterventie ('beleid') nastreeft op het vlak van de huwelijkskeuze. Helemaal onlogisch is dat natuurlijk niet, want zo'n partnerkeuze is in principe een daad van 'discriminatie' en volgens de politiek-correcte geloofsleer is 'discriminatie' slecht. Evengoed zou dit een ongehoorde stap zijn in de richting van het pc-totalitarisme.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 22 juni 2007 om 21:14.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 21:23   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dan moeten we allemaal moslim worden dus. Bij mijn weten is het een moslim niet toegestaan om een niet-moslim partner te nemen.
o jawel hoor: de mannetjes mogen met niet-moslim vrouwtjes huwen.

Degenen die hier geen vrouwtje meer vinden importeren er eentje.
En degenen die géén moslim zijn moeten maar op hun kin kloppen dan.

Binnen één generatie is het gefikst. Bart content, iedereen content? En alle kinderkes zingen dan in koor: asailem aleikum!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 06:01   #23
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Een heel idealistisch discours - meer valt daar niet over te zeggen... Maar allez, toch al goed dat hij niet uitgaat van een nationalisme via bloed-band.
Je hebt verschillende soorten nationalisme. Op youtube is er een ellenlange video discussie dat luidt "nationalism vs white nationalism" en hier bij ons valt dat allemaal nog goed mee. Wij maken geen onderscheid tussen ras of huidskleur maar tussen nationaliteit. Je hebt nationalisten die zich inzetten voor het behoud van hun blanke cultuur of die daar voor één of andere reden blij en trots mee zijn. Ik heb me altijd afgevraagd wat dat laatste met nationalisme te maken heeft maar kom.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 08:26   #24
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En degenen die géén moslim zijn moeten maar op hun kin kloppen dan.
Geen nood, ook voor Vlaamse vrouwen is er nog een plaats in de nieuwe moslimwereld. Misschien niet eentje die je nu ziet zitten, maar tegen dan misschien wel.

Ik vermoed dat eerder vlaamse mannen (en jongens eigenlijk ook) op hun kin mogen kloppen.
Oud 23 juni 2007, 08:28   #25
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
nu val ik toch even van mijn stoel hoor

voornamelijk veel intellectualistisch gebral en gezever met veel moeilijke woordjes e.d. ... maar wat zie ik daar op het einde staan ?...
Vlaanderen is geen schild tegen het vreemde en het arme (04/06/07)

Bart De Wever pleit in z'n column in 'De Morgen' voor een inclusieve en warme gemeenschap.

Mijn statement ......... .......... ................. draagt daar mijns inziens niets toe bij.
Auteur:
Bart De Wever

die man is ziek !

hij wil 'een beleid voeren dat dit bewerkstelligd'

Ik kom net van Kreta. Ik las dagelijks het Laaste Nieuws. Dat BDW een voorspelbare, hypocriete lafbek is wist ik al, maar dat hij zij schaamrood wil verbergen achter dure woorden (waarvoor eenvoudige synoniemen zijn), is voor mij iets nieuws.

Die man is inderdaad ziek. Ik heb niets tegen het vermengen van huidkleurtjes, maar als BDW denkt daarmee de lont uit het kruitvat te kunnen trekken, heeft hij er geen bal van begrepen.
Ik lees: het interculturele huwelijksbed als één van de voornaamste wegbereiders. Alleszins moeten we een beleid durven voeren dat dit bewerkstelligt

Jammer dat de zaak te ernstig is, anders zou ik graag de adviseur van BDW zijn: Waarom het het 'centrum voor ongelijkheid een haatzaaiing' geen bonnen laten uitdelen aan blanke mannen. Elke bon is goed voor een gratis neukbeurt bij een kleurlinge. Wedden dat vele blanke mannen hun vooroordelen t.o.v. gekleurde prostituees laten varen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 08:39   #26
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Je hebt verschillende soorten nationalisme. Op youtube is er een ellenlange video discussie dat luidt "nationalism vs white nationalism" en hier bij ons valt dat allemaal nog goed mee. Wij maken geen onderscheid tussen ras of huidskleur maar tussen nationaliteit. Je hebt nationalisten die zich inzetten voor het behoud van hun blanke cultuur of die daar voor één of andere reden blij en trots mee zijn. Ik heb me altijd afgevraagd wat dat laatste met nationalisme te maken heeft maar kom.
'Blanke cultuur' lijkt me onzin toe. Met 'Westerse' of 'christelijke' cultuur kom je al iets verder, maar niet heel ver. Men kan over culturen niet statisch denken, zeker niet over de Westerse cultuur, die zijn eigen metamorfose per definitie voortbrengt. Het centrale thema in de Westerse cultuur is individualisatie, het steeds meer ten individuelen titel gericht zijn op de Waarheid, die in het hart van die cultuur ook (terecht) als godheid fungeerde. Dit betekent dat deze cultuur zich voortdurend ontwikkelt, parallel richting waarheid (waardoor deze cultuur bv de bedding kon bieden voor de ontplooiing van de wetenschappen) en richting individualisatie (wat leidt tot verzet tegen structuren die op een bepaald moment die individualsatie in de weg staan: de opstanden van Luther en Calvijn, Van den Enden/Spinoze, Voltaire, franse revolutie enz.). De Westerse beschaving evolueert naar een multi-indivduele samenleving, met voortdurend verzet tegen autoriteit, bevoogding, en voortdurend meer exclusief oog voor het enige dat echt telt: de Waarheid). Alles wat macht heeft, alles wat bevoogt, verzet zich daar tegen en poogt de dynamiek op een vals spoor te brengen. Zo zie je dat de huidige politiek-correcte machthebbers tegenover de eigenlijke dynamiek naar de multi-individuele samenleving het valse ideaal van de 'multi-culturele samenleving' stellen (waarbij individuen niet meer individu zijn, maar gereduceerd worden tot representant van één of andere etnische of culturele 'gemeenschap'), import nastreven van autoritaire culturen, via staatsdwang collectieve moraal proberen op te leggen enz. Cultuur is in de kern een mensbeeld, met daaraan direct verbonden de principes volgens dewelke mensen met elkaar omgaan; recht kristalliseert zich uit uit deze cultuur. Omdat in een gemeenschap slechts één recht kan gelden, is een 'multi-culturele samenleving' per definitie onzin; het is een contradictorische kreet, zoiets als een vierkante cirkel. Maar een statisch opgevatte 'Westerse cultuur' is evengoed onzin, omdat de Westerse cultuur per definitie niet statisch is, doch zich door zijn aard zelf beweegt richting multi-individuele (meta-)cultuur. Ieder individu is ten gronde een cultuur, en zo men wil: een minderheid. De eigenlijke dynamiek van onze beschaving gaat in de richting van de individuele vrijheid, waarbij die vrijheid door haar gericht zijn op de Waarheid zich principieel onderscheidt van loze willekeur doch een moreel, eigenlijk het in deze tijd enig mogelijke morele karakter krijgt.
(rap ingetypt; hoop dat het leesbaar is).
Oud 23 juni 2007, 09:22   #27
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Hier is de poco indoctrinatie weer aan 't werk!
white nationalism en behoud van hun blanke cultuur is slecht.
black nationalism wordt niet vermeld, want daar is niets verkeerd mee.
Ik geef graag toe dat naar mijn gevoel een kreet als 'black is beautiful' positief overkomt omdat zwarten meer zelfbewustzijn dringend nodig hebben.
Daarom zie ik graag dat Serena Williams wint van de gevierde blanke ster.
Omdat ze zwart is.
Dus gaan beweren dat kleur geen rol speelt is manifest onjuist. Maar velen moeten inderdaad steeds maar doen alsof.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 09:24   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
'Blanke cultuur' lijkt me onzin toe. Met 'Westerse' of 'christelijke' cultuur kom je al iets verder, maar niet heel ver. Men kan over culturen niet statisch denken, zeker niet over de Westerse cultuur, die zijn eigen metamorfose per definitie voortbrengt. Het centrale thema in de Westerse cultuur is individualisatie, het steeds meer ten individuelen titel gericht zijn op de Waarheid, die in het hart van die cultuur ook (terecht) als godheid fungeerde. Dit betekent dat deze cultuur zich voortdurend ontwikkelt, parallel richting waarheid (waardoor deze cultuur bv de bedding kon bieden voor de ontplooiing van de wetenschappen) en richting individualisatie (wat leidt tot verzet tegen structuren die op een bepaald moment die individualsatie in de weg staan: de opstanden van Luther en Calvijn, Van den Enden/Spinoze, Voltaire, franse revolutie enz.). De Westerse beschaving evolueert naar een multi-indivduele samenleving, met voortdurend verzet tegen autoriteit, bevoogding, en voortdurend meer exclusief oog voor het enige dat echt telt: de Waarheid). Alles wat macht heeft, alles wat bevoogt, verzet zich daar tegen en poogt de dynamiek op een vals spoor te brengen. Zo zie je dat de huidige politiek-correcte machthebbers tegenover de eigenlijke dynamiek naar de multi-individuele samenleving het valse ideaal van de 'multi-culturele samenleving' stellen (waarbij individuen niet meer individu zijn, maar gereduceerd worden tot representant van één of andere etnische of culturele 'gemeenschap'), import nastreven van autoritaire culturen, via staatsdwang collectieve moraal proberen op te leggen enz. Cultuur is in de kern een mensbeeld, met daaraan direct verbonden de principes volgens dewelke mensen met elkaar omgaan; recht kristalliseert zich uit uit deze cultuur. Omdat in een gemeenschap slechts één recht kan gelden, is een 'multi-culturele samenleving' per definitie onzin; het is een contradictorische kreet, zoiets als een vierkante cirkel. Maar een statisch opgevatte 'Westerse cultuur' is evengoed onzin, omdat de Westerse cultuur per definitie niet statisch is, doch zich door zijn aard zelf beweegt richting multi-individuele (meta-)cultuur. Ieder individu is ten gronde een cultuur, en zo men wil: een minderheid. De eigenlijke dynamiek van onze beschaving gaat in de richting van de individuele vrijheid, waarbij die vrijheid door haar gericht zijn op de Waarheid zich principieel onderscheidt van loze willekeur doch een moreel, eigenlijk het in deze tijd enig mogelijke morele karakter krijgt.
(rap ingetypt; hoop dat het leesbaar is).
Vind jij 'Zwarte cultuur' ook onzin?
Oud 28 juni 2007, 07:41   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Pure compensatie voor zijn manifest taalracisme. Freudiaans complex en uiteraard ook slimme politieke zet. Alleen kunnen mensen die een beetje nadenken daar niet intrappen.
Bart Dewever zit tenminste in het parlement en is niet zo gefrustreerd... hij schaaft de scherpe kantjes er nog iets meer af dan Filip Dewinter, maar toch zitten ze op hetzelfde spoor met een kwartiertje verschil in tijd, zodat ze zien elkaar niet rijden.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:20   #30
Subliminal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik vind BDW zijn tekst niet slecht.
Politieke spelletjes die erachter mogen zitten, interesseren me dan niet echt. De tekst op zich is in orde. Nu nog concretiseren.
²
Ik snap de kritiek hierop niet. Zeker niet van de Vlaams-nationalisten hier. Dit is net de beste manier. Misschien kunnen sommigen hier niet lezen, dat kan ook. Maar ik gok op niet willen begrijpen, de analyse is nu eenmaal beter en redelijker dan die van bepaalde andere partijen
Subliminal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:33   #31
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Subliminal Bekijk bericht
²
Ik snap de kritiek hierop niet. Zeker niet van de Vlaams-nationalisten hier. Dit is net de beste manier. Misschien kunnen sommigen hier niet lezen, dat kan ook. Maar ik gok op niet willen begrijpen, de analyse is nu eenmaal beter en redelijker dan die van bepaalde andere partijen
Inderdaad. Die tekst van BDW in orde.
Maar zoals het wel meer gebeurt op dit forum heeft de andere (BDW of FDW)steeds ongelijk.
Oud 28 juni 2007, 13:52   #32
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
Mooi praatje dat BDW daar heeft laten neerpennen door zijn coaches.
Voor de rest totaal onuitvoerbaar...onaanpasbaren buiten.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:12   #33
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Seg het VB heeft toch ook al allochtonen op de lijst gezet?
Oud 28 juni 2007, 14:13   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Pure compensatie voor zijn manifest taalracisme. Freudiaans complex en uiteraard ook slimme politieke zet. Alleen kunnen mensen die een beetje nadenken daar niet intrappen.
Kan jij dan nadenken?
Oud 28 juni 2007, 14:31   #35
Tegendradigaard

Standaard

Als men vrijwilligers zoekt om aan zaadvermenging te doen wil ik mij piet piraat stellen....
Het huwelijkse bed zal ik wel aan mij voorbij laten gaan....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:36   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
²
Beste Sublimal, het VB zegt juist hetzelfde!
Oud 28 juni 2007, 14:38   #37
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Als ik nu eens later trouw met iemand van Spaansen bloede? Oooh schande...
Sorry, allemaal dat gezwets over bloedzuiverheid...seg den Dolf is allang dood hoor.
Oud 28 juni 2007, 14:41   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Een heel idealistisch discours - meer valt daar niet over te zeggen... Maar allez, toch al goed dat hij niet uitgaat van een nationalisme via bloed-band.
Het is natuurlijk een verschrikkelijk en onontwarbaar en onoplosbaar probleem dat mensen van zeer vele landen via een bloedband met mekaar verbonden zijn. Maar ja, wat doe je eraan?
Oud 28 juni 2007, 15:16   #39
Subliminal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Beste Sublimal, het VB zegt juist hetzelfde!
Zeggen alvast niet. Je weet goed genoeg dat de topmensen van het VB nooit gemengde huwelijken zullen aanmoedigen
In het programma staan? Ik heb het nog niet gevonden, je mag me altijd de passage tonen.
Maar goed, ik beweer niet dat ze er tegen zijn, enkel zullen ze het niet openlijk zeggen, uit vrees kiezers te verliezen

Citaat:
Mooi praatje dat BDW daar heeft laten neerpennen door zijn coaches.
Voor de rest totaal onuitvoerbaar...onaanpasbaren buiten.
Zucht. De NVA heeft niet eens coaches in dienst. Bart De Wever is zelf een van de grootste ideologen van zijn partij. En dat heeft niets met mijn eventuele politieke kleur te maken. Dat is algemeen bekend en wordt ook onderschreven door alle andere politieke partijen.
Subliminal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 17:57   #40
luc broes

Standaard

Citaat:
Zeggen alvast niet. Je weet goed genoeg dat de topmensen van het VB nooit gemengde huwelijken zullen aanmoedigen
Het VB stelt dat vreemdelingen Vlaming onder de Vlamingen zouden worden, en keurt af als nieuwkomers getto's vormen.
Dat is toch wat BDW ook zegt.

Zeggen dat een politieke partij gemengde huwelijken moet aanmoedigen is onzin. Iedereen is daar persoonlijk volledig vrij in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be