![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik dat het VB-beeld van de N-VA als "muis" intussen zijn beste tijd wel gehad heeft. Met meer dan 200 lokale mandatarissen, 6 Vlaamse en (momenteel) 6 federale volksvertegenwoordigers en 1 senator, is de N-VA stilaan een weliswaar kleine, maar toch levensvatbare en betekenisvolle speler in het Vlaamse politieke landschap. Een speler die bovendien ook probeert iets concreet te verwezenlijken, door maximaal gebruik te maken, niet alleen van het eigen electorale gewicht, maar ook van dat van haar (eventueel incidentele) medestanders. Want dat is dus het doel van politiek, indien men zich dat bij het VB zou afvragen: zo veel mogelijk van je programma proberen te verwezenlijken, daarbij zo nodig medestanders zoekend bij andere partijen waarmee je een aantal doelstellingen gemeenschappelijk hebt. En daarbij dus het het gewicht van die andere partijen als hefboom gebruikend, ja.
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Kijk er is toch een enorme contradictie : Maingain ziet men wel zitten als minister, maar een VBer dat zou niet kunnen. Want daar komt het eigenlijk op neer. Met het VB wordt niet gepraat. Met de FDF wel.
Men verwijt het VB dat het arrogant is, dat het haat zaait, en dat het discriminatie genegen is. Ik kan er voor een deel inkomen, maar de FDF doet dat ook : de FDF zaait haat, misrpijst Vlamingen voor wat ze zijn, edm. Ik hou niet van het VB, maar het is of het een of het ander. Als het VB teveel stinkt om er mee te praten, dan moet je die regel ocnsequent op de FDF toepassen. Ik heb er geen probleem mee dat men met de FDF zou praten, maar dan moet je dat cordon opbergen. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
2) Ik kan inderdaad best leven met een federale regering zonder N-VA-minister. De verwezenlijking van (een belangrijk deel) van het N-VA-programma lijkt me belangrijker dan een postje. (Jezus, nu wordt de N-VA al verweten géén partij van postjespakkers te zijn... ![]() 3) Ik weet helemáál niet dat een ministerpost voor Maingain het pad zal kunnen effenen voor een belangrijke staatshervorming, ik zeg allen dat ik (uitsluitend) op die voorwaarde wel bereid ben om Maingain als minister te aanvaarden. 4) Als de uitvoering van de staatshervorming vanaf 2009 toelaat om de MR over de brug te krijgen, vind ik dat een aanvaardbare prijs. Voor zover dat al een "prijs" kan genoemd worden, vermits de parlementaire werkzaamheden rond een nieuwe staatshervorming sowieso amper vóór 2009 zullen kunnen afgerond worden, zelfs als men daar de dag na het aantreden van de nieuwe regering mee begint.
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik niet (meer) van mening dat er met het VB niet gepraat kan of mag worden. M.i. is het VB de laatste jaren positief geëvolueerd, de scherpe (of zelfs onaanvaardbare) kantjes (vooral wat de vreemdelingenproblematiek betref) werden uit het partijdiscours gehaald en vele mandatarissen stellen zich redelijk en gematigd op. Met dat deel van het VB valt m.i. zeker te praten. Iemand als Annemans heeft m.i. zeker het potentieel en het pragmatisme om een degelijk minister te zijn. Ik vond het dan ook onaanvaardbaar, dat de Koning, noch Reynders na de verkiezingen het VB hebben gehoord. Per slot van rekening vertegenwoordigd die partij toch nog steeds circa 20 % van de Vlaamse kiezers, waarvan men de mening niet zomaar mag negeren, ook als men het er niet mee eens is.
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() OK N-VAer, jij bent consekwent. Maar jouw partij? Militanten buiten de partij zetten omdat zij op geementelijk vlak het cordon doorbreken maar wel goedvinden dat men met Maingain praat? Dat is de contradictie waar ik het over had.
|
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is geen contradictie. Het toont dat het voorgewende discours (racisme, verdraagzaamheid, scherpe kantjes bla bla bla) vals is, en het toont haarscherp de echte logica van de NVA. Enerzijds gooit die partij leden die met het (volgens haar racistische) VB praat buiten, anderzijds ziet ze er geen graten in een racistisch FDF-minister te steunen. Het klopt perfect als je aanneemt dat deelname aan de macht de prioritaire doelstelling van de NVA is.
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Tot dat gebeurt is ga ik écht mij niet meer moe maken aan het antwoorden van idioot geneuzel over FDF-racisten en "waarom wel met het FDF en niet met het VB"... |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Denkt men trouwens dat ze in Wallonië staan te springen bij het idee van een N-VA-minister? Voor hen zijn wij even racistisch en gevaarlijk als het FDF voor ons is. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kortaf heeft het perfect verwoodt : jullie discours is vals. En de N-VAers hier willen dat maar niet zien. Het probleem ligt niet aan eventuele discussies met Maingain. Het probleem is dat de N-VA bereid is om met Maingain te praten en tegelijkertijd principieel weigert hetzelfde te doen met het Blok Handen vuil maken, ok, groot gelijk. Maar niet met het Blok? Hoezo? Is het Blok te vuil of is het dat jullie daar te goed voor zijn? De Oostenrijkse christen-democraten, die hebben hun handen vuil gemaakt (met Haider). Die waren rechtlijnig. En het heeft hen geen windeieren opgebracht. De Belgische christen-democraten en de N-VA daarentegen .... Het is of het een of het ander. Ofwel kiest men voor de zuiverheid en praat men niet met vuile partijen ofwel toont men zich bereid om de handen vuil te maken en dan zijn er geen exclusieven meer. Wat er nu gebeurt is dat men een keuze maakt tussen vuile partijen. En zo raakt de N-VA verstrikt (ja, verstrikt) in een situatie waarbij men vuile franstaligen verkiest boven vuile Vlamingen. En begin nu aub niet met "het Blok wil zelf niet praten" Jullie hebben nooit met het Blok willen praten. Het Blok heeft dat ook nooit gewild, maar wij waren even over de N-VA aan het praten. Het VB is ook dom bezig in mijn ogen. Dat maakt jullie fouten echter niet minder erg. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Doe geen moeite, het is duidelijk dat de NVA enkel moeite heeft met racisten als ze directe concurrenten zijn.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dat goeds voor de hervorming van de Belgische staat zal door de N-VA geleverd worden.
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() ik vind vervotte wel knapper dan die geit van een vanderbos.
over een totaal andere boeg de laatste tijd is er voor een of andere reden heel wat te doen over heronoine hoeren. van rossem was repetitor in gent Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juni 2007 om 07:11. |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Slechte zet om nu al de vlaamse regering te verlaten. Niet zozeer omwille van het risico tussen 2 stoelen in te vallen dat niet onbestaande maar toch onwaarschijnlijk is maar veeleer vanwege de indruk van grote compromisbereidheid die samengaat met het openlijk azen op een functie. Daarenboven was het geenszins noodzakelijk of zelfs nodig. Hun positie stond -voorlopig- nog niet ter discussie ondermeer omdat geen van hun coalitiepartners in een positie verkeert om veel eisen te kunnen stellen.
Het ware veel beter geweest Reynders nog een aantal weken verkennertje te laten spelen en na hem nog zo iemand. Ondertussen blijven hameren op het eisenpakket en benadrukken dat er geen haast mee gemoeid is. |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Feit is dat die morele en ethische blabla waar jullie het VB altijd mee om de oren willen slaan compleet misplaatst is.
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw niet aflatende verontschuldigingen - waarom blijft u steeds maar reageren hoewel u zegt dat u er niet meer op in zal gaan? - zijn hoegenaamd niet gepast. |
|
![]() |