![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkele koranverzen: En (gedenk) haar, die haar kuisheid bewaarde. Wij bliezen haar onze geest in en wij maakten haar en haar zoon tot een teken van alle volkeren (Koran, 21, 91). Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven' (Koran 19, soera Marjam, 21). Het is zo naar uw Heer zegt, het is gemakkelijk voor Mij, opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade onzerzijds; het is besloten jaar (Koran 19, 22) Ik ben een dienaar van God. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt; Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd. En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt. Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal mij met zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt (Jezus) (Koran 19, 31-34) Indien de Barmhartige een zoon had, dan zou ik de eerste der aanbidders zijn (Jezus)(Koran 43, 81) Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 juni 2007 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja? Kunt u mij dan eens een paar voorbeelden geven van uit dit forum (in de context die hier werd beschreven)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij Jezus gebruikte, hoe weet je dat??? toch niet uit die geschriften die een paar honderd jaren later zijn opgetekend
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder geloof ik sowieso ook dat er in de bijbel "geprutst" is geweest (o.a. door Paulus), u weet vast wel wat ik bedoel. Dus ja, ik ben van niets in de bijbel zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Dat kan, want de koran is er in de eerste plaats al niet gekomen om alleen Jezus te verheerlijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ahaaaaaaaaaaaa... Daar hebben we het weer. "Er werd geprutst met de bijbel". O ja? Waar zijn dan die manuscripten en getuigenissen van grote afwijkingen? Wat heeft Paulus dan wel gedaan? Daarenboven is dat nogal gemakkelijk: eerst stellen dat er in de bijbel geen verwijzing staat naar de "Geest" (dat stelde u eerst). Als er dan bijbelverzen komen, dan begint u het in vraag stellen. Of het als apocrief beschouwen. Even wat andere bijbelverzen? In de Handelingen lezen we bijvoorbeeld hoe gesteld wordt dat de H. Geest reeds neergedaald is over de apostelen na de verheerlijking van Jezus. M.a.w. nogmaals wordt duidelijk dat met die verzen niet Mohammed wordt bedoeld. Mohammed is immers niet onder de apostelen neergedaald. Wel de Geest der waarheid. En in het tweede hoofdstuk van de Handelingen staat dat de Geest "over alle vlees" is uitgestort. Ook hier kan dit onmogelijk slaan op Mohammed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De koran is gewoon een goedkoop, slecht en onvolledig plagiaat van onze heilige geschriften. Mohammed had immers wat contacten met christelijke monniken en herinnerde zich maar fragmentarisch de verhaalden die ze hem vertelden. Daarnaast werd er van alles nog bijgegooid uit bijvoorbeeld de heidense Arabische cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Johannes, hoofdstuk 16, vers 7: "Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden." "Ahmed" of "Mohammed" wat "de prijzenswaardige" of "degene die prijst" betekent, is bijna de vertaling van het Griekse woord Periclytos. In Johannes 14:16, 15:26 en 16:7. Het woord 'Trooster' wordt gebruikt in de Nederlandse vertaling voor het Griekse woord Paracletos, wat advocaat of aardige vriend betekend in plaats van een trooster. Paracletos is een scheve interpretatie van Periclytos. Jezus (as) heeft Ahmed voorspeld met toenaam. Zelfs het griekse woord Paraclete verwijst naar de Profeet (saws), die een zegen is voor alle schepsels. Sommige christenen zeggen dat de Trooster die wordt genoemd in deze voorspellingen wijst naar de Heilige Geest. Ze vergeten te realiseren dat de voorspelling duidelijk zegt, dat, alleen als Jezus (as) weggaat, de Trooster zal komen. In de Bijbel staat dat de Heilige Geest al aanwezig was op de aarde voor de geboorte van Jezus (as) en gedurende het leven van Jezus (as), bijvoorbeeld toen Jezus (as) werd gedoopt, etc. Dus deze voorspelling duidt op niemand anders dan de Profeet Mohammed (saws). Bron: http://www.overislam.nl/religies/moh...%20bijbel.html Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 juni 2007 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij is het Woord van God dat Vlees is geworden, en heeft onder ons gewoond (Joh.1,14). "Hij is de Zoon van God en met hem één: Hij is in God en God is in Hem: Wie de Zoon ziet, ziet de Vader." De historische Mohammed was iemand die een combinatie van religiositeit en politiek besef combineerde met een wat rommelige kennis van jodendom, christendom en arianisme (=ketterij die de goddelijke natuur van Christus ontkent). Hij is blijkbaar een beweging gestart die voor eenheid onder de arabische stammen zorgde, op basis van o.a. een gezamelijk religieus idee. Dat idee is in de loop van de tijd neergeslagen in de Koran, die met terugwerkende kracht is toegerekend aan Mohammed. De geschiedenis van de duivelsverzen toont overigens al aan dat dit idee niet zo ver gezocht is. Als christen heb ik het op één punt makkelijk. In Jezus Christus is de Goddelijke openbaring volledig, en na Hem kunnen dus geen profeten meer worden verwacht, zonder af te doen aan de volmaaktheid van Jezus' openbaring. Dus nee, Mohammed was geen profeet. Wel een gelovig persoon, die aan de basis staat van een onjuist Godsbeeld in een religie die zich vrij effectief heeft verspreid.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat nergens in de bijbel dat de heilige Geest reeds voor Jezus op aarde was, en al evenmin tijdens Jezus' leven. Tijdens Jezus' doopsel daalde de Geest over Jezus neer. Niet over de anderen. Parekletos betekent helemaal niet "hij die prijst", wel "de Trooster", "de Helper", "de Raadgever", "de Ondersteunder" of om een modern woord te gebruiken, "de advocaat". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Johannes 14, 26 staat wat ik al eerder heb gezegd, nl. dat de Geest bij de apostelen zal zijn om hen alles te herinneren en hun in hun dienstwerk bij te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jezus daarenboven is de volheid Gods en na Hem kan er dus niemand meer komen, daar de volheid zich reeds geopenbaar heeft. Vanuit theologisch vlak is er voor Mohammed geen plaats meer. Hij is dan ook een usurpator. |
|
![]() |
![]() |