![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Ik plak er geen getal op , maar indien ik ooit zo oud en ziek word dat ik van de ene coma in de andere val , wordt het stilaan tijd om er een punt achter te zetten .
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit een waarheid in!
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() ik woon nu aan de kust en hier in de gezonde lucht ga ik 100 jaar worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door tomm : 27 mei 2019 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals wijlen Dr. Herman Lecompte 1000 jaar?
De Dokter bij Margriet op bezoek & de Chris. Mocht ik oud en bedlegerig worden dan zou ik mij denk ik toch maar laten euthanaseren zeker in deze duistere tijden en alles wat ons nog te wachten staat??? Ik ben dan ook een enorme fan van wijlen Dr. Jack Kevorkian. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2019 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oud worden ?
Antiek worden klinkt leuker. Dan word je elke dag meer waard.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dood heeft me al altijd gefascineerd en de laatste jaren nog meer.
Waarom doen sommige mensen eigenlijk zoveel om iets te bereiken vraag ik mij soms af. Iedereen gaat dood en binnen enkele generaties is 95% compleet vergeten tenzij in een of ander stoffig bevolkingsregister archief. Is het om geld na te laten aan de nakomelingen? Is het om iets bereikt te hebben? (in de meerderheid van de gevallen zal men jouw bijdrage daaraan volledig vergeten zijn na 50 jaar, soms veel vroeger) Zelfs mensen die beroemd waren in de 19de eeuw zijn vergeten, met enkele uitzonderingen. Toen mijn moeder stierf, kreeg ik de officiële doodsakte, met een nummer op. Dat moest ik dan doorgeven aan allerlei instanties (ik zeg maar iets, telenet, die gewoon blijven aanrekenen zolang de akte niet binnengegeven is, zelfs al is de telefoon al afgesloten) Er volgt een ceremonie, met toespraken, daarna wordt de urne uitgestrooid, en een naamplaatje dat om de 10 jaar hernieuwd moet worden. (als je begraven wordt krijg je een graf voor maximaal 10 jaar) En dat was het dan. Daarna spreekt bijna niemand nog over je, tenzij dichte familieleden en vrienden, en zelfs dat laatste vermindert met de jaren. Dat zijn vragen die ik mij dikwijls stel, vooral als ik foto's bekijk van overgrootouders of betovergrootouders. Of als ik mijn grootmoeder bezoek in de home. (asiel voor bejaarde en demente mensen) Al die mensen daar die terug kinds zijn, velen krijgen niet eens bezoek van hun kinderen en kleinkinderen. Zitten daar gewoon stilletjes weg te kwijnen. Voor de verpleegsters telt niet dat ze ooit een moedige militair waren of in het verzet zaten, of een beroemde psycholoog waren. Nee voor hen telt of hun pamper al ververst is. (en dat begrijp ik ook, ze moeten teveel mensen behandelen om er een persoonlijke band mee te ontwikkelen) Alles in onze huidige maatschappij moet leuk en vlot zijn, oude mensen en de dood passen niet in dat beeld. Nu en dan mogen anekdotes over dode mensen, als het maar "interessant" en "boeiend" of "grappig" is. Daarom krijg ik plots weer respect voor de katholieke kerk als ik in Sint Baafs de portretten zie van bisschoppen van de 15de eeuw tot nu. Of voor de manifestaties in heel Rusland waar miljoenen mensen op straat komen met foto's van overleden familieleden die WOII veteranen waren. Laatst gewijzigd door tomm : 29 mei 2019 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij daar in veel gevallen al opgevallen is, bij die programma's is dat men voor antiek die schatten op zolder geen bal meer geeft, of het moet echt al een pièce Unique zijn. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 mei 2019 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn buur doet niks anders hoewel ze als gehandicapte niet in staat is te werken. ![]() En zo te zien brengt dat nog goed op ook.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 mei 2019 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zin of geen zin ze komt. Daarna is er niets meer, je beenderen gaan na 10 jaar naar het vilbeluik, ofwel word je letterlijk stof. Geen chocoladetaart maar een hoopje stof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is meestal na harde confrontatie met de dood in een kort vooruitzicht dat je de zinloosheid van de prestatiedrang ervaart en bevestigd.
Echter wanneer er toch nog een nieuw leven stuk in het vooruitzicht komt vervalt ieder min of meer in zijn oude gewoontes. Met dat verschil dat je dan weet dat het toch geen verschil uitmaakt. Maar het vult de dagen.