![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt helemaal niemand uitgesloten. Het VB heeft zijn verkozenen in de verschillende Parlementen zoals elke andere partij.
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
dat noemt men elementaire logica ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb het over het tsjeef gehalte van 2 medeforummers Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 juni 2007 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Iemand -> verwijst naar een persoon Iets -> verwijst naar een zaak (zoals een partij) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zielig hoe sommige niet snappen dat precies een partij uitsluiten een soort 'underdog' support ceeert bij de kiezer. Bovendien is het volgens mij precies de bedoeling van SPa om dankzij het cordon sanitaire altijd een regeringskaart t ekunnen trekken. Want als VB halveert heb je op slag grotere Cd&V en VLD en speel je geen kaart meer in de politiek. Het is precies niet dat Spa zijn grote broer in wallonie mist, dat het principe van cordon sanitaire zal verzwakken. Omdat het spelletje van 25% uitsluiten om met een krappe minderheid te kunnen regeren en op ondemocratische manier de lakens uit te delen, nu toch niet meer te spelen valt. Dus ja dat spelletje zou mogen gedaan zijN. de kiezer heeft erover beslist inderdaad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het over het racisme van het VB gaat, dan is het een "onverenigbare ideologie", als het over het racisme van de VLD en het FDF gaat, dan is het een "verschil van mening". Ik ben het VLD-voorstel om kleurlingen te weigeren aan openluchtzwembaden nog niet vergeten!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn zaken waar links niet op een democratisch volwassen manier mee overweg kan, ook in het buitenland niet. Maar nergens lokt dit dergelijke spasmen uit. En dat komt dus door het separatistisch en republikeins streven, waar op zich niets anti-democratisch aan is. Integendeel. Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 juni 2007 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het racisme is niet de reden van het CS (aangezien VLD en FDF wél in de regering (federaal) zitten), het republikanisme is ook niet de reden (aangezien N-VA in de regering (Vlaams) zit). Het economisch-rechtse zal het al zeker niet zijn, aangezien al onze regeringen een extreem-rechtse anti-sociale economische politiek voeren van wild kapitalisme. De reden voor het CS rond het VB is veel simpelder dan dat: het cordon is er omdat ze het zich kunnen verooloven. Iedere partij zou graag een cordon zien rond zijn tegenstanders. Zo is er in Limburg langetijd een cordon sanitaire geweest rond de PVV (en terecht!!). Alleen krijg je zo'n CS moeilijk uitgelegd aan het volk. Maar het racisme van het VB is een handig middel om dat CS verkocht te krijgen aan de mensen. Het racisme van de VLD wordt wel mooi doodgezwegen in de liberale partijkranten (De Morgen, De Standaard, Het Laatste Nieuws, enz...). Het cordon is gewoon een particratisch spelletje. Meer niet. Maar dat horen ze bij het VB natuurlijk niet graag, want dan kunnen ze hun calimero-rolletje niet spelen. Ze doen bij het VB graag alsof ze staatsgevaarlijk zijn, en daardoor "gepest" zouden worden door de traditionele partijen. Dat klinkt natuurlijk absurd uit de mond van een partij die net de levensverzekering is van de Belgische staat. Links is per definitie anti-royalistisch en democratisch. Als een partij niet anti-royalistisch is, dan kan zij niet links zijn. Of ze daarom republikeins moet zijn is een andere zaak...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() toch wel toch wel. Het feit dat de NVA op de koffie gaat bij Albert en in de (Vlaamse) regering zit ontkracht mijn stelling niet. Integendeel. Het zegt een en ander over de NVA, niet over mijn stelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus van één tasje koffie wordt je direct royalist? Straf spul!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CD&v en NvA en LDD namen veel punten over van het Vlaams Belang !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel uitgesloten van het debat en discussies !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zo hoort het ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarover wil je graag bronmateriaal, lieve schat?
![]() |
![]() |