![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() ja kaka hé, naar vera dua
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() allé, raus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
politiek is een zaak van iedereen die zich daarvoor intereseert, met behoud van het stemrecht kan politiek een zaak van iedereen blijven, je bepaald dan zelf als je voor verandering wil zorgen of niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat lees je in de linkerbovenhoek pal onder 'KIESWET OPROEPINGSBRIEF'? De stemming is verplicht!
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
En hoe iemand die in Zelzate woont voor de VLD stemt, versta ik al helemaal niet. Ik zou ginder nog eerder voor de PVDA stemmen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() [quote=Den Ardennees;2766276]komaan zeg, ook als je niet in politiek geïnteresseerd bent, krijg je er hoe dan ook mee te maken, want zelfs het simpele feit dat je geen sigaret meer mag opsteken in vele horecazaken, wordt door de politiek beslist. Alles is politiek.
inderdaad maar zoals ik zei, je moet zelf kunnen beslissen als je al dan niet voor verandering wilt kunnen zorgen En hoe iemand die in Zelzate woont voor de VLD stemt, versta ik al helemaal niet. er zijn er hier nog met het verstand op de goede plaats hé Laatst gewijzigd door delcom : 1 juli 2007 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() is dat nu zo erg af en toe gaan stemmen ?
zijn er geen andere katten te geselen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Stemmen is geen entertainment. Er hoeft dus helemaal geen plezier mee gemoeid te zijn. Wie alleen stemt omdat het plezierig is kan inderdaad beter thuis blijven en moet achteraf niet komen zeuren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat geloof je toch zelf niet? Een samenleving bulkt van de kleinschalige machtsverhoudingen: tussen mannen en vrouwen, werkgevers en werknemers, schuldenaars en schuldeisers, rijk en arm, etc. Het probleem is ook niet dat iemand ons zou kunnen opdragen voor die of die te stemmen. Het probleem is dat iemand ons zou kunnen opdragen om niét te gaan stemmen. Citaat:
Dat is hopelijk geen argument op zich. Citaat:
Niet noodzakelijk. Citaat:
Dat probleem los je niet op door de opkomstplicht af te schaffen. Ik zou het grondiger aanpakken: die mentaliteit moet weg, niet die kiezer. Citaat:
Als ze zouden weten wat ze juist anders willen: misschien, maar ook niet noodzakelijk. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Neen aan de stemplicht, JA aan het stemRECHT!!! Er zijn vele doden gevallen voor RECHT, dus behoudt het RECHT. Het recht om te stemmen houdt volgens mij onweerlegbaar in dat je het recht hebt om je recht niet te gebruiken. Er een plicht van maken is één van die typische belziekse maatregelen, die een belziekse burger reduceert tot een individu, altijd en overal geleid door de almachtige staat....
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik vind het ook erg dat de mensen zo achterlijk zijn dat alleen externe dwang hen ertoe kan brengen te gaan stemmen. De staat is inderdaad veel te goed: ze organiseert participatie, maar het blijft holle participatie - en dat is volledig toe te schrijven aan een verwende bevolking die, als ze al stemt, alleen maar aan het eigenbelang denkt. Inspanning vragen van het volk wordt al als vrijheidsberoving opgevat. Het volk wil alles, zolang het zelf maar niks moet doen, zolang het zelf maar geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen. En dan maar kankeren en spugen op de politieke elite. Dat men voor zulk ordinair volk zoveel inspanningen levert, dat is inderdaad niet meer barmhartig te noemen. Dat is masochisme.
|
![]() |
![]() |