![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stijn schreef:
Citaat:
![]() Bovendien antwoordt hij de geïnteresseerden niet eens die hem vrij eenvoudige vragen stellen. Blijkbaar zijn die al té zeer "to the point" ![]() En dan zich maar afvragen waarom de N-VA als een elitaristische partij wordt gepercipiëerd door de dommekloot uit de straat. :o Dit word dus niks jongens. Vergeet het nu al maar... ![]() Het volk heeft geen behoefte aan het zoveelste elitaire clubje. ![]() Het verwondert mij nu ook hoe langer hoe minder dat de N-VA tegen het bindend referendum is... ![]() Die politieke "elite" toch hé? ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Superstaaf, wat betreft die drempel van 5 %. Stel dat de NVA die inderdaad niet haalt (wat je niet weet, maar stel nu), dan zijn er nog verkiezingen in 2004. Ik snap die heisa dus niet. Eerst dat hele gedoe met Bert, dan het uiteenvallen van VU-ID21, een nieuwe partij oprichten... Waarom zouden die mensen het dan al meteen van bij de eerste tegenslag opgeven?? En vooral, 2004 is niet zover weg, hee? O.K., de VLD is inderdaad geobsedeerd door de verkiezingen van juni volgend jaar, maar de NVA toch niet, had ik den indruk. Integendeel. Ik denk dat, indien die mensen inderaad zo waren zoals jij schrijft, dan waren ze vorig jaar meteen overgestapt naar de VLD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees en geniet (of schrik je rot..... ![]() http://www.gva.be/dossiers/-p/polher/dossier.asp Ik ben mijn geloof in elke vorm van goedmenendheid en idealisme (bij politici en hun partijen op termijn) volledig kwijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Hm. Die uitleg is helemaal niks nieuws. Het verrast me niet. Alleen staan er een paar dingen die me verbazen. Ten eerste de tegenstelling Agalev, spirit enerzijds en Vlaams Blok anderzijds. De Vlaams blokkers hier op het forum zijn helemaal niet zoals hier beschreven wordt. En dan de staatshervorming. Ik denk dat de meeste Vlamingen de situatie niet goed inschatten. Als die Walen de rand verfransen, wat gaat er hen dan stoppen om de rest van Vlaanderen te verfransen? Paars-groen? Denk maar aan het rapport Nabholz. De NVA is dus wel degelijk nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Ik zou persoonlijk de n-va vooral niet links willen noemen, Geertje is me te conservatief om links te noemen en zijn partij evenmin. Voormij is de n-va een vlaams rechtse partij ( zoals de meeste vlaamse partijen zijn )! Zij willen ook de plaats van het VB innemen dus ze moeten ook wel een beetje rechts blijven, los van dat links-rechts gedoen? Dat is VIVANT niet zene
![]() ![]() Thomas
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() 1.Wat is pseudo-correct aan de N-VA?
2. Tegen referendums zijn noemt u autoritair? Dan leef ik reeds 24 jaar in een autoritair land dat geen referendums kent. Er is veel discussie mogelijk over de zin en onzin van een referendum, en mag ik tegen rechstreekse burgemeesterverkiezingen zijn, tegen bindende referenda en me toch 'correct' en democratisch noemen? Mag ik vraagtekens plaatsen bij de nut en waarde van een monarchie, en zo ja, wilt u me dan ook bannen in een cordon sanitaire? [/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() dit laatste bericht is een reactie op het bericht van superstaaf (Nov 27, 2002 12:57 pm). Nieuw op de site en nog aan het knoeien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Henk, als je nieuw bent raad ik je aan er de postings en reacties van Jos Verhulst even op na te lezen. Hij is dé bepleiter bij uitstek voor het referendum. Zeer de moeite waard om daar wat tijd in te steken want wat die man zegt, en vooral hoe hij zijn stelling motiveert, daar loop je niet zomaar omheen.
Niet voor niets zegt hij dat we niet in een democratie leven maar in een particratie. Zet daar tenminste het recht op volksreferenda tegenover, en datgene dat men vandaag "democratie" durft noemen, gaat tenminste een beetje lijken op datgene wat er oorspronkelijk met dat woord bedoeld werd. Jos haalt zijn mosterd in Zwiterland, waar het systeem van burgerrefenda zeer goed werkt. Waarom zou dat hier op termijn ook niet kunnen? Er moet wel hoognodig een begin gemaakt worden. Met vallen en opstaan natuurlijk, maar dat mag ons niet tegenhouden. Superstaaf is een Belgicist die vurig voor een terugkeer naar het unitaire België pleit. Voor het overige is het een erg intelligente jongen en een échte democratie zeer genegen. (Oef, ik geloof dat daar een contratictie in schuilt maar dat moet hij zelf maar uitleggen...) Ik weet hem, ondanks dat ik een Vlaams-nationalist ben, zeer te waarderen. Ook een contradictie misschien maar ach, zo gaat dat nu eenmaal in het leven. Zo gaat dat zelfs in de politiek. Het gaat er soms meer om hoe je een boodschap verpakt, dan wat de boodschap in werkelijkheid is, om ze verkocht te krijgen. Een voorbeeldje? De nieuwe kieswet. Mooi verpakt als cadeautje voor Jan en Mie in de straat maar eigenlijk bedoeld voor eigen (mis)gebruik door de politiek. Superstaaf wringt je zijn monarchistische visie tenminste niet door de strot op de wijze waarop er zieke eendelevers geproduceerd worden. Hij weet best wel dat zijn "koopwaar" onverkoopbaar geworden is, want een beetje onderhevig aan een oude schimmelinfectie. Mooi verpakt en goed gepresenteerd is het echter best leuk om er nog wat van te "genieten", zij het dan alleen maar door een beetje gniffelend te kijken naar een verschijnsel uit de voorbije twintig eeuwen. ![]()
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() hey Knuppel, bedankt voor de tip. zal ik zeker es doen als ik eens wa tijd heb. mocht ik plots een groot voorstander worden, ik laat het je zeker weten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is streven voor een onafhankelijk Vlaanderen conservatief?
![]() |
![]() |
#34 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees de postings van Jos Verhulst, en jank u samen met mij een oog uit, wanneer je je realiseert dat er nog heel wat verdieping van onze democratie nodig is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahahahahaha!
Superstaaf, Je bent zo ontwapenend eerlijk in die ene inconsequentie dat ik het nog aardig vind ook. ![]() (Wat niet wil zeggen dat je mij je monarchie ingelepeld krijgt.) ![]()
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De alomgeëerde en gesmaakte componist uit de glorieperiode der barok, Johann Sebastian Bach, schreef en speelde zijn beroemde Goldbergvariaties ter remediëring van de slapeloosheid van een of andere duitse monarch. Denk je dat dit muzikale genie er ook maar zou aan denken om zijn broodheer afvallig te zijn? Zou het van diens kant verstandig zijn om te bijten in de hand waaruit hij at? We zijn beiden fervent voorstander van het bindend referendum op volksinitiatief. Wanneer een democratische en geïnteresseerde meerderheid de monarchie naar het verdomhoekje wil verwijzen, dan zij het zo. Vooraleer je echter blij opspringt en een zoveelste ondoordachte weddingschap voorstelt, wil ik nog eventjes refereren naar de uitslag van de volksraadpleging over de terugkeer van Leopold III....... Je weet toch nog dat toen een vlaamse meerderheid pro was? (Om eventjes zijdelings on-topic te komen: de anti-monarchistische, maar verder autoritaire N-VA gunt jou zelfs die mogelijkheid niet om hun eigen programmapunt te realiseren. ![]() Ik ben er gerust in dat er nog voldoende zwijgende voorstanders in ons contreien rondhossen, die op een of andere manier baat hebben bij ons koningshuis. Het hemd is steeds nader dan de rok, zelfs al is het de rok die de fraaie benen van prinses Mathilde omhult................. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De tijden kunnen veranderen hé!!! Gelukkig maar. Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou gek zijn mocht ik ophouden met op die ondemocratische N-VA blunder te blijven hameren. De nieuwelingen alhier mogen ook minder hagiografische schrijfseltjes lezen over de autoritaire partij waar jij als een lemming achteraan holt. Propaganda krijgen we binnenkort bij bakken. Ik beschouw het als mijn verdomde plicht om de mensen wakker en alert te houden voor de gevaren die onze prille democratie bedreigen. Daarvoor zing ik desnoods duizendmaal hetzelfde liedje....... ![]() Wanneer je mijn refreintje beu bent, probeer dan eens toe te geven dat jullie er op dat vlak ferm naast zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf schreef:
Citaat:
Bedoel je dat jij ook uit de hand van de koning eet? Dat zou natuurlijk veel verklaren. Ik zal dus mijn kritiek op je houding milderen. Toch blijf ik erbij dat een niet verkozen staatshoofd zoals een koning niet (meer) past in een hedendaagse democratie. Je kan niet het ene ondemocratische verdedigen en het andere als ondemocratisch zijnde afkraken. Citaat:
Citaat:
Ja. Waarom zou dat vandaag net andersom zijn? Je weet toch ook wat er toen al met dit land zou gebeurd zijn indien de Belgische politici NIET gezwicht waren voor de collérige Franstaligen? En waarom er vandaag nog altijd voor hen gezwicht wordt? Fijn voor jou dus dat er nog een land met een koning is om voor te kunnen werken. Niettemin heb ik er vandaag een burgeroorlog voor over ![]() ![]() Ik sta immers niet op de loonlijst van de koning of zijn machthebbers zoals onze "Vlaamse" en Belgische ministers en "volksvertegenwoordigers". Dat zij ook het woord spreken van hun koninklijke broodheer komt je natuurlijk goed uit en het weze je zelfs gegund. Of dat eeuwig zo zal blijven lijkt me niettemin twijfelachtig. Wat die weddenschap betreft, die moet nog altijd eerst verloren worden vooraleer ze ondoordacht blijkt geweest te zijn. Citaat:
Zoals NIEMAND mij mijn leven lang die mogelijkheid gaf. Maar dat punt heb je niettemin gescoord. ![]() Citaat:
Begrijpelijk, maar "fraai" is het niet. ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nee niet pijnlijk. Gebruik het voor mijn part als onderschrift. Zullen de anderen meteen weten hoeveel belang ze aan je postings mogen hechten...
![]() |