Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2004, 17:04   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Kroaten en Kosovaren hebben ook aan etnische zuivering gedaan, maar die hadden de toestemming van de omringende landen, de VS, en het UK......

Zeg me eens welke ethnische zuiveringen de kosovaren gedaan hebben onder bevel van hun regering?

Bronnen dus vraag 't eens aan degenen die met het UCK in aanraking kwamen (Serviërs en Macedoniërs...) Kan je nu zeggen dat het UCK niet handelde op bevel van de regering

Citaat:
De oorspronkelijke bedoeling van de ganse heksenketel was, het geïndustrialiseerde Slovenië af te scheuren van de rest van Yoegoslavië...
Of die site in haar geheel proservisch is heb ik niet nagegaan...ze geeft wél een overzicht van de feiten die we hier in de krant konden lezen..

Niet echt ?? Dan heb je de evolutie niet vanaf 't begin gevolgd...de steun van Duitsland en Italië aan eerst Sloveense dan Kroatische separatisten, de tussenkomst vh Vaticaan, dat nog een appeltje te pellen had met de orthodoxe kerk..)

Charges raised against Nazi-pigs: Clinton, Blair, Chirac & their cronies in Nürnberg
? Ik kan goed begrijpen dat mensen die weten wat in Nis gebeurde zo reageren... België heeft nooit zelfs willen weten wat in Nis gebeurde... dat was véél comfortabeler bekijk de fotos op de site: mij doet dat terugdenken aan het bombardement op Guernica...vandaar het bombastisch taalgebruik.

stond dat hier in kranten te lezen moet ik gemist hebben
je lijkt idd te weinig gelezen te hebben

Citaat:
http://egg.auf.net/news/ is de homepagina van de site: lijkt niet zo Servisch...eerder een aantal Nederlanders op het eerste zicht...
Ze spreken over servische scholen.

Kijk gewoon naar hoe de opbouw van de site is en hoe alles wordt weergegeven het is 1 scheldtirade tegen de VS.
Kijk naar de fotos en je scheldt misschien ook...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 23:36   #22
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Nr 10, je spreekt over de totaal gewichten van de Daisy cutter en de MOAB, niet de explosieve kracht van die krengen. Dus niet 10.5 ton TNT, gewoon 10.5 ton voor de Moab.
De lucht/brandstofmengselverhouding ontploft VEEL harder dan hetzelfde gewicht in conventionele springstoffen.

Anders was er geen enkele reden om die dingen te ontwikkelen en genoodzaakt te zijn de kwetsbare en trage C130 Hercules of soortgelijke transporttoestellen te moeten inzetten.Een B1 of B2 bommenwerper kunnen meer gewicht meezeulen in conventioneel verpakte wapens.Maar niet de grote lompe bakken die de Fuel air explosives zijn.

De Daisy Cutter dankt de lieve naam, omdat deze bom ontwikkeld was om in oerwoud-ten tijde van de Vietnam toestand- landingsplaatsen voor helicopters vrij te maken. De vergelijking,vrij vertaald uit het Engels "het maait palmbomen weg ,zoals een madeliefje word afgereden in de tuin"

Filosoof. Wat is het verschil tussen 1 MDW en 2 vluchten B52's die elks 50 1000 kg bommen laten vallen?

Ik dacht duidelijk te zijn, dat de technologie mijn aandacht trekt, en dat het zeer menselijk is zulke dingen te ontwikkelen. Ik vind het alleen , persoonlijk, zonde van de moeite, om die dan alleen zeer selectief en ondoeltreffend te gebruiken.

[size=2]Een plan tegen global warming bestaat al langer dan men aan de global warming denkt...Het gerbuiken van die oplossing is alleen erger dand e kwaalt.[/size]
Mzddox,
Als men bommen of explosieven evalueert en men spreekt over 10ton TNT wordt niet bedoeld dat er 10 ton TNT in die bom zit maar dat de explosieve kracht 10 ton TNT-equivalent is, ttz dat de explosie even sterk is als zou er 10 ton TNT inzitten..
Oud 17 februari 2004, 00:58   #23
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
maar dat zijn geen MDW's, net zo min als de B-52's die Hanoi maandenlang bombardeerden tijdens de vietnamese oorlog en die tijdens dezelfde oorlog "en passant ook Cambodja terug het stenen tijdperk in bombardeerden, niet omdat Cambodja aan de oorlog deelnam, maar gewoon omdat ze in de weg liepen... Agent Orange dat over gans VVietnam werd uitgespreid en nog altijd doden en zieken voor gevolg heeft, d�*t is natuurlijk géén MDW

Ook de obussen met verarmd uranium (klinkt vredelievend, dat "verarmd" ) die in Irak, Koeweit en in Zuid-Slavië gebruikt werden zijn natuurlijk géén MDW's. Probleempje is wel dat zelfs de troepen die ze afschoten er ziek van werden en bleven...
Nee je kan er zoveel bijzetten als je wil het zijn geen WMD.

Citaat:
Uiteraard is ook de MOAB Mother of all bombs in US-slang), 10,5 ton TNT géén MDW (ter info: een "gewone" vliegtuigbom is 250kg....)
Maakt niks uit hoeveel het gewicht is . MOAB is trouwens geen TNT maar een fuell air bomb iets complee anders dan gewoon wat TNT.

En je vind anti-VS commentaar op een pro-servische site?
Ze moeten eerder hun commentaar richten naar hun leiders van dat moment en niet naar de VS. HAdden hun leiders niet begonnen met ethnische zuivering was dat alles nooit gebeurd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K-9
Nee je kan er zoveel bijzetten als je wil het zijn geen WMD.
WMD=Weapons of Mass Destruction: wapens ter massale vernietiging: Daar vallen hogergenoemde dus wel degelijk onder, of hanteer jij een andere definitie? Hoeveel is "massaal" dan voor jou?
Oud 17 februari 2004, 01:52   #24
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Verbruik van ALLE zuurstof in een straal van x kilometer.
Dood van ALLE leven binnen die straal
Weapon of Mass Destruction (massavernietigingswapen) !!!
Waar waren die WMD's ?
In een straal van x kilometer klappen alle longen in.
WE ............. FOUND ........... THEM
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 07:27   #25
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Bronnen dus vraag 't eens aan degenen die met het UCK in aanraking kwamen (Serviërs en Macedoniërs...) Kan je nu zeggen dat het UCK niet handelde op bevel van de regering
geen bronnen en zelfs geen sprake van ethnische zuivering. Ziende dat er nog enkele honderduizenden serviers in kosovo wonen weeral een verzinsel van jou.

Citaat:
Niet echt ?? Dan heb je de evolutie niet vanaf 't begin gevolgd...de steun van Duitsland en Italië aan eerst Sloveense dan Kroatische separatisten, de tussenkomst vh Vaticaan, dat nog een appeltje te pellen had met de orthodoxe kerk..)
je paranoia theorien zijn wel altijd grappig. Ooit al aan gedacht komiek te worden?

Citaat:
Ik kan goed begrijpen dat mensen die weten wat in Nis gebeurde zo reageren... België heeft nooit zelfs willen weten wat in Nis gebeurde... dat was véél comfortabeler bekijk de fotos op de site: mij doet dat terugdenken aan het bombardement op Guernica...vandaar het bombastisch taalgebruik.

Maakt niet uit toont aan dat het alles behalve een neutrale site is. En dat is uitgebreid in het nieuws geweest hoor, ongelukken gebeuren nu eenmaal in een oorlog.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 07:31   #26
k9

Standaard

Citaat:
WMD=Weapons of Mass Destruction: wapens ter massale vernietiging: Daar vallen hogergenoemde dus wel degelijk onder, of hanteer jij een andere definitie? Hoeveel is "massaal" dan voor jou?
WMD zijn vastgelegd als ABC wapens dat zijn dus Atomaire, biologische of chemische wapens.

Auto's doden ook tienduizenden per jaar toch vind ik dat geen WMD hoor.

Een ontbladeringsmiddel is geen WMD, tankmunitie is geen WMD en een conventionele bom hoe zwaar ook is geen WMD.
Oud 17 februari 2004, 08:20   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Filosoof

Citaat:
Maddox,
Als men bommen of explosieven evalueert en men spreekt over 10ton TNT wordt niet bedoeld dat er 10 ton TNT in die bom zit maar dat de explosieve kracht 10 ton TNT-equivalent is, ttz dat de explosie even sterk is als zou er 10 ton TNT inzitten..
Ik denk dat ik die opmerking ook maakte, omdat Nr 10 abuselijk( denk ik toch) de totaalgewichten van de 2 dikke bommen omschreef als tonnen TNT.

Citaat:
Nr 10, je spreekt over de totaal gewichten van de Daisy cutter en de MOAB, niet de explosieve kracht van die krengen. Dus niet 10.5 ton TNT, gewoon 10.5 ton voor de Moab.
De lucht/brandstofmengselverhouding ontploft VEEL harder dan hetzelfde gewicht in conventionele springstoffen.
Voor de rest K9 geeft de omschrijving -zoals vastgelegt in verschillende verdragen- van WMD
Citaat:
WMD zijn vastgelegd als ABC wapens dat zijn dus Atomaire, biologische of chemische wapens.
Maar hier is een zeer fijne scheidslijn zou ik zeggen.
Citaat:
Een ontbladeringsmiddel is geen WMD
-Tenzij mensen er vrij snel aan doodgaan.

Citaat:
tankmunitie is geen WMD
, tenzij het gas obussen zijn die geladen worden
Oud 17 februari 2004, 08:33   #28
k9

Standaard

Citaat:
[

Citaat:
Wat dus niet gebeurt

Citaat:
Citaat:
tankmunitie is geen WMD
Bestaat dat? Een tankobus is te toch nogal klein zou ik denken en is te beperkt van afstand.
Oud 17 februari 2004, 22:35   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

geen bronnen en zelfs geen sprake van ethnische zuivering. Ziende dat er nog enkele honderduizenden serviers in kosovo wonen weeral een verzinsel van jou.

Citaat:
je paranoia theorien zijn wel altijd grappig. Ooit al aan gedacht komiek te worden? Ooit al aan gedacht, je volledig te informeren?

Citaat:
Ik kan goed begrijpen dat mensen die weten wat in Nis gebeurde zo reageren... België heeft nooit zelfs willen weten wat in Nis gebeurde... dat was véél comfortabeler bekijk de fotos op de site: mij doet dat terugdenken aan het bombardement op Guernica...vandaar het bombastisch taalgebruik.

Maakt niet uit toont aan dat het alles behalve een neutrale site is. En dat is uitgebreid in het nieuws geweest hoor, ongelukken gebeuren nu eenmaal in een oorlog.
Citaat:
ongelukken gebeuren nu eenmaal in een oorlog.
Juist dat soort "ongelukken" is een perfecte reden om geen oorlog te willen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k-9
En dat is uitgebreid in het nieuws geweest hoor
Dan kan je niet zeggen dat je 't niet wist..., maar misschien liet je dat onverschillig? 't Waren toch "maar Servische burgers"...hoor ik je denken
Oud 17 februari 2004, 22:38   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kroaten en Kosovaren hebben ook aan etnische zuivering gedaan, maar die hadden de toestemming van de omringende landen, de VS, en het UK......

Zeg me eens welke ethnische zuiveringen de kosovaren gedaan hebben onder bevel van hun regering?

Bronnen dus

Citaat:
De oorspronkelijke bedoeling van de ganse heksenketel was, het geïndustrialiseerde Slovenië af te scheuren van de rest van Yoegoslavië...
Of die site in haar geheel proservisch is heb ik niet nagegaan...ze geeft wél een overzicht van de feiten die we hier in de krant konden lezen..

Niet echt

Charges raised against Nazi-pigs: Clinton, Blair, Chirac & their cronies in Nürnberg ?

stond dat hier in kranten te lezen moet ik gemist hebben

Citaat:
http://egg.auf.net/news/ is de homepagina van de site: lijkt niet zo Servisch...eerder een aantal Nederlanders op het eerste zicht...
Ze spreken over servische scholen.

Kijk gewoon naar hoe de opbouw van de site is en hoe alles word weergegeven het is 1 scheldtirade tegen de VS.
Als je ziet wat in Nis gebeurde is het zeer menselijk, teschelden op degenen die het deden...
Oud 17 februari 2004, 22:50   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof

Citaat:
Maddox,
Ik denk dat ik die opmerking ook maakte, omdat Nr 10 abuselijk( denk ik toch) de totaalgewichten van de 2 dikke bommen omschreef als tonnen TNT.

Citaat:
Voor de rest K9 geeft de omschrijving -zoals vastgelegt in verschillende verdragen- van WMD
Citaat:
Citaat:

Citaat:
tankmunitie is geen WMD
Atoomwapens dus wel, maar radioactieve tank- en artilleriemunitie dan weer niet? Je maakt het wel gemakkelijk voor de US zo...
In mijn ogen zijn MDW's alle wapens die massale vernietiging op korte of lange termijn voor gevolg hebben. Je finesse om de air-fuel bombs en beschieting met radioactief afval uit te sluiten komt maar één kant ten goede... Dan ga je in dit geval offtopic, want het onderwerp was, bommenwerpers ook als MDW te beschouwen...dus een uitbreiding van het begrip MDW buiten de US-definitie....
Oud 17 februari 2004, 23:08   #32
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maddox, Als men bommen of explosieven evalueert en men spreekt over 10ton TNT wordt niet bedoeld dat er 10 ton TNT in die bom zit maar dat de explosieve kracht 10 ton TNT-equivalent is, ttz dat de explosie even sterk is als zou er 10 ton TNT inzitten..
Citaat:
Nr 10, je spreekt over de totaal gewichten van de Daisy cutter en de MOAB, niet de explosieve kracht van die krengen. Dus niet 10.5 ton TNT, gewoon 10.5 ton voor de Moab. De lucht/brandstofmengselverhouding ontploft VEEL harder dan hetzelfde gewicht in conventionele springstoffen.
Hoe hard een fuel-air type bom juist ontploft in termen van kg of ton TNT equivalent, gelieve de correcte cijfers te posten, als je ze hebt, maddox. Ik heb zelf eens een voorlopige rangschikking gemaakt op basis van wat, vlug vlug, verzameld cijfermateriaal.

NON-NUCLEAR
gewone bom -------------------------- 250 kg TNT
Oklahoma bom --------------------- 1.800 kg TNT
daisy cutter ------------------------- 5.700 kg TNT
MOAB ------------------------------ 10.500 kg TNT
zwaarste ------------------------- 20.000 kg TNT

NUCLEAR
mini-nuke ------------------------ 100.000 kg TNT
Hiroshima -------------------- 12.500.000 kg TNT
Nagasaki --------------------- 20.000.000 kg TNT
H-bom ------------------- 15.000.000.000 kg TNT
zwaarste ---------------- 60.000.000.000 kg TNT
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 23:23   #33
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Citaat:
Nr 10, je spreekt over de totaal gewichten van de Daisy cutter en de MOAB, niet de explosieve kracht van die krengen. Dus niet 10.5 ton TNT, gewoon 10.5 ton voor de Moab. De lucht/brandstofmengselverhouding ontploft VEEL harder dan hetzelfde gewicht in conventionele springstoffen.
Hoe hard een fuel-air type bom juist ontploft in termen van kg of ton TNT equivalent, gelieve de correcte cijfers te posten, als je ze hebt, maddox. Ik heb zelf eens een voorlopige rangschikking gemaakt op basis van wat, vlug vlug, verzameld cijfermateriaal.

NON-NUCLEAR
gewone bom -------------------------- 250 kg TNT
Oklahoma bom --------------------- 1.800 kg TNT
daisy cutter ------------------------- 5.700 kg TNT
MOAB ------------------------------ 10.500 kg TNT
zwaarste ------------------------- 20.000 kg TNT

NUCLEAR
mini-nuke ------------------------ 100.000 kg TNT
Hiroshima -------------------- 12.500.000 kg TNT
Nagasaki --------------------- 20.000.000 kg TNT
H-bom ------------------- 15.000.000.000 kg TNT
zwaarste ---------------- 60.000.000.000 kg TNT
Je zal maar "collateral dammage" ondervinden, omdat je op de "verkeerde plek woont....
en ondertussen werden nog geen MDW gevonden in Irak...Zou dat een list zijn van Saddam om de US te discrediteren?
Oud 18 februari 2004, 07:55   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nr 10,

De bloednuchtere uitleg over de Moab.
http://science.howstuffworks.com/moab1.htm

Het hoera geroep van de US militairen.
http://usmilitary.about.com/library/...cts/blmoab.htm

Voor onze linkse rakkers.
http://free.freespeech.org/americans...sterBombs.html
Deze geeft de beste vergelijking qua kracht ook.Maar misschien een beetje opinieus.

Citaat:
Traditional explosives such as TNT pack greater explosive power, but because the MOAB explodes over a longer period of time it is ultimately more destructive — especially in enclosed spaces and densely populated cities and villages full of people who never did anything to harm Americans.

The pressure created by the airburst is much greater than that of traditional bombs where the air pressure rises to just above 1kg per sq. cm. With the MOAB the air pressure goes up to 30kg per sq. cm.
Zoals duidelijk te merken word er over de totaalkracht niet veel gerept. Wel dat het gewicht aan explosive materie lager is dan het totaal gewicht van de semi bestuurbare op de Jdam geschoeide vrij vallende bom.

Wat betreft de atoombommen.
De zwaarste ooit gedetoneerd was een 3 faze H bom, totaalkracht, 53 megaton, en het was dus een USSR monster.

De zwaarste in de arsenalen, weerom een USSR model, zijn de 10 en 20 megaton Citybusters.

De rest van de gegevens zijn eveneens tot in den treure gepubliseerd,en kan ik niks aan toevoegen.(voor hen die meer details over atoomwapens willen, PM maar effe)

Nu, de gewone bommen.
250Kg is een gewone bom. Wat is een gewone bom?Een Palestijn? Waw 250 kg TNT is een hoopje hoor,sleur dat maar mee als zelfmoordidioot.Een postpak bom?Een vliegtuigbom?
Arbitrair genomen is het een doorsnee autobom, of in militaire termen een springlading, of een normaal model vliegtuigbom(de 500 ponder dus)

De Oklahoma bom was een bestelwagen vol geladen met diesel en ammoniumnitraat kunstmest. 1800 kg ervan.maar is dat even krachtig als TNT?In alle geval krachtig genoeg om een hoop doden te maken, in naam van een kompleet van de pot gerukte ideologie.

De Zwaarste niet nucleaire bom, in militaire termen was de T12 Cloudmaker. Een nog grotere broer van de Earthquake bunkerbuster.
Deze bom kon alleen gedropt worden met de enorm grote B36 Peacemaker.En ja, die zit rond de 20 ton.
Oud 18 februari 2004, 08:07   #35
k9

Standaard

Citaat:
Citaat:
ongelukken gebeuren nu eenmaal in een oorlog.
Juist dat soort "ongelukken" is een perfecte reden om geen oorlog te willen
Dan waren we nu nog onder nazi bewind. Nee dank je misschien is dat jouw natte droom maar niet die van mij.

Oorlog zonder ongelukken is onmogelijk het is spijtig maar het is zo. Moest de NATO niet ingegrepen hebben waren er nog veel meer kosovaren opzettelijk en volgens plan gedood. Nu zijn er per ongeluk wat burgers omgekomen om anderen te beschermen. Spijtig maar ik vind het 2e toch nog beter dan het 1e .
Oud 18 februari 2004, 08:08   #36
k9

Standaard

Citaat:

Als je ziet wat in Nis gebeurde is het zeer menselijk, teschelden op degenen die het deden...
Een ongeluk? Ga je dan ook beginnen schelden als er een verkeersongeluk gebeurt? Ga je dan beginnen pleiten voor het afschaffen van alle auto's en de landenvervloeken die die maken en gebruiken?
Oud 18 februari 2004, 12:06   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als je ziet wat in Nis gebeurde is het zeer menselijk, te schelden op degenen die het deden...
Een ongeluk? Ga je dan ook beginnen schelden als er een verkeersongeluk gebeurt? Ga je dan beginnen pleiten voor het afschaffen van alle auto's en de landenvervloeken die die maken en gebruiken?
Wat in Nis gebeurde was geen verkeersongeval...
Oud 18 februari 2004, 12:11   #38
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nr 10,

Deze geeft de beste vergelijking qua kracht ook.Maar misschien een beetje opinieus.

Citaat:
Traditional explosives such as TNT pack greater explosive power, but because the MOAB explodes over a longer period of time it is ultimately more destructive — especially in enclosed spaces and densely populated cities and villages full of people who never did anything to harm Americans.

The pressure created by the airburst is much greater than that of traditional bombs where the air pressure rises to just above 1kg per sq. cm. With the MOAB the air pressure goes up to 30kg per sq. cm.
Zoals duidelijk te merken word er over de totaalkracht niet veel gerept. Wel dat het gewicht aan explosive materie lager is dan het totaal gewicht van de semi bestuurbare op de Jdam geschoeide vrij vallende bom.

De zwaarste ooit gedetoneerd was een 3 faze H bom, totaalkracht, 53 megaton, en het was dus een USSR monster.

De zwaarste in de arsenalen, weerom een USSR model, zijn de 10 en 20 megaton Citybusters.

De rest van de gegevens zijn eveneens tot in den treure gepubliseerd,en kan ik niks aan toevoegen.(voor hen die meer details over atoomwapens willen, PM maar effe)

Nu, de gewone bommen.
250Kg is een gewone bom. Wat is een gewone bom?Een Palestijn? Waw 250 kg TNT is een hoopje hoor,sleur dat maar mee als zelfmoordidioot.Een postpak bom?Een vliegtuigbom?
Arbitrair genomen is het een doorsnee autobom, of in militaire termen een springlading, of een normaal model vliegtuigbom(de 500 ponder dus)

De Oklahoma bom was een bestelwagen vol geladen met diesel en ammoniumnitraat kunstmest. 1800 kg ervan.maar is dat even krachtig als TNT?In alle geval krachtig genoeg om een hoop doden te maken, in naam van een kompleet van de pot gerukte ideologie.

De Zwaarste niet nucleaire bom, in militaire termen was de T12 Cloudmaker. Een nog grotere broer van de Earthquake bunkerbuster.
Deze bom kon alleen gedropt worden met de enorm grote B36 Peacemaker.En ja, die zit rond de 20 ton.
uit een van je tekstjes geplukt:
gezellig, zeg!!
Cluster bombs are one of the most savage and inhumane weapons in the arsenal of the United States Corporate Mafia Government and military. These instruments of bloody terror are used for the gruesome slaughter of both military and civilian people around the world.

Each cluster bomb is composed of 200 to 700 bomblets. When each bomblet explodes it fragments into about 300 pieces of jagged steel — sending out virtual blizzards of deadly shrapnel.

People are decapitated, arms, legs, hands and feet are severed from their bodies — anyone and anything alive in the immediate vicinity is shredded into a bloody mess.

Picture yourself, your girlfriend or boyfriend, your wife or husband, and your children reduced to dismembered body parts by the United States military, and you’ll have a clue as to what unfortunate people around the world have experienced since the Vietnam Genocide.

Cluster bombs were used by American/NATO forces to brutally.......
allemaal in jouw en mijn naam...
Oud 18 februari 2004, 12:14   #39
k9

Standaard

Citaat:
Wat in Nis gebeurde was geen verkeersongeval...
Nee in vele ongevallen is de chauffeur in fout in dit geval is de piloot niet in fout.
Oud 18 februari 2004, 12:14   #40
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nr 10,

Nu, de gewone bommen.

uit een van je tekstjes geplukt:
gezellig, zeg!!
Cluster bombs are one of the most savage and inhumane weapons in the arsenal of the United States Corporate Mafia Government and military. These instruments of bloody terror are used for the gruesome slaughter of both military and civilian people around the world.

Each cluster bomb is composed of 200 to 700 bomblets. When each bomblet explodes it fragments into about 300 pieces of jagged steel — sending out virtual blizzards of deadly shrapnel.

People are decapitated, arms, legs, hands and feet are severed from their bodies — anyone and anything alive in the immediate vicinity is shredded into a bloody mess.

Picture yourself, your girlfriend or boyfriend, your wife or husband, and your children reduced to dismembered body parts by the United States military, and you’ll have a clue as to what unfortunate people around the world have experienced since the Vietnam Genocide.

Cluster bombs were used by American/NATO forces to brutally.......
en dan vergeten ze er nog bij te vertellen dat die kleine bommetjes verpakt zijn in gekleurde plastic en eruitzien als speelgoed, zodat kinderen ze oprapen...
allemaal in jouw en mijn naam...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be