![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *Zucht*
Luister, ik leg het maar één keer uit (met een voorbeeld, zodat u het beter begrijpt). *Dhr.: Komt enkel voor op brieven, bv 't.a.v Dhr. Vermeersch'. In feite: Ter attentie van de Heer Vermeersch. *Mijnheer: Aanspreektitel, bv 'Goedenavond, mijnheer Vermeersch'. *Meneer: Verwijzend/aanwijzend, bv 'Meneer Vermeersch is net aangekomen!'
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mitgard van adel? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Meneer van Maerlant beweert dat de aanspreekvorm "Dhr." ofte "de heer" verkeerd gebruikt was voor meneer Mitgard. Dus ik dacht dat hij van adel was. Maar meneer van Maerlant beweert dat de aanspreekvorm in dit geval (= bericht in een redetwist) altijd mis is.
Dit wordt niet vermeld op de volgende verwijzing. Als het inderdaad mis zou zijn zou ik lang op mijn donder gehad hebben van bv. meneer van den Berghe of meneer Dimitri. http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanspreekvorm |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Hihi.
Lang geleden dat ik dat woord nog gehoord heb trouwens.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al noemt gij mij "comrade"
![]() zulke dingen lees ik gewoon niet ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij alsvoorstander van de rasechte Vlaamse taal moet toch ook iets tegen -van het Russische geleend- woord "kameraad" hebben?
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat Essevee gewoon iets tegen onze volledige taal tout court is, aangezien simpelweg ieder Nederlandstalig woord waar ergens vandaan komt. Frans, Engels, Duits, Latijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens in het Russisch leger ten tijde van het communisme werden de soldaten aangesproken als volgt: "kameraad + rang in het leger". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Merknamen moeten uiteraard niet vertaald worden. Maar meneer Dronkoers vond wellicht mijn taalzuivering ontwenteling van het leenwoord "evolutie" belachelijk daardoor handelde hij terug met de halve taalzuivering "Mitsubishi Ontwenteling IX" van de wagen die "Mitsubishi Evolution IX" heet in voortbrenging. Dus toen trachte ik de merknaam "Mitsubishi" te vertalen om meneer Dronkoers met de beeldspraak terug bij de neus te nemen. Ik had toen wel geluk dat er een vertaling beschikbaar was van het merk "Mitsubishi" namelijk "de Drie Diamanten".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon in een dorp in een grote woestijn.
Een spelde prik op een grote kaart. (van waar je ook komt) Het moet toch lukken om samen gelukkig te zijn. Geen enkele god is een oorlog waard. De wereld is kleiner dan je soms denkt. Laat die ons samen veranderen. (van waar je ook komt) Want elke dag dat je leeft is een hemel geschenk. Als je kan delen met anderen. Meneer de president daar gaat het om. meneer de wijkardent van waar je ook komt. En niet om wat je denkt daar gaat het niet om. Meneer de president toe gooi nu je liefde is om. (boem) Ik woon op een rots in het grote heelal. Een kleine groen blauwe kiezelsteen. (van waar je ook komt) We staan te duwen en wee als je struikelt en wacht. met zes miljard maar toch zo alleen. De wereld is kleiner dan je soms denkt. Maar laat die ons samen veranderen. (van waar je ook komt) want elke dag dat je leeft is een hemel geschenk. Als je kan delen met anderen. Meneer de president daar gaat het om. meneer de wijkardent van waar je ook komt. En niet om wat je denkt daar gaat het niet om. Meneer de president toe gooi nu je liefde is om. (meneer de president) Toe gooi nu je liefde is om 2X (boem) Ik ben ik jij bent jij. Ik ben jou jij bent mij. Ik ben Hem jij bent haar. we maken deel uit van mekaar. ik ben ik jij bent jij. ik ben jou jij bent mij. ik ben hem ik ben haar. We maken deel uit van mekaar. Meneer de president daar gaat het om. Meneer de wijkardent van waar je ook komt. En niet om wat je denkt daar gaat het niet om. Meneer de president toe gooi nu je liefde is om. 2X Toe gooi nu je liefde is om. 4X boem.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laat 'em nog effe in de waan kunnen wij nog eens lachen ![]()
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |