Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2004, 11:40   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Waar is dat oude dametje?
Het blijkt een man te zijn, maar evengoed, Dewinter moet zijn poten thuishouden om het even cru te stellen.
Hopla, weer een additie voor BUB liegt...
Oud 12 februari 2004, 11:43   #22
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
belgicisten voorstander van "Blut und bodem" !!

Alle Belgen hebben dus wel iets gemeen. Hun namen doorkruisen elkaar, net als hun bloed. Zij getuigen van hun nauwe banden

bron: beterweten.be

Proficiat, daar heb ik al een aantal keer op gewezen. Tacitus zei toen dat die stelling correct was... Zegt genoeg...
Oud 12 februari 2004, 19:12   #23
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Het bloed van iedereen doorkruist ergens wel dat van iedereen (we stammen immers allemaal af van dezelfde soort), dus dat geldt altijd wel en is dus een waardeloze bewering.

Tja, het is niet moeilijk om doofpotoperaties van tientallen jaren terug op België te steken, want het rechtssysteem is nu eenmaal Belgisch, een Vlaams systeem heeft nog niet bestaan in de recente geschiedenis en kan dus niets verweten worden.

De vraag is: zou het in een onafhankelijk Vlaanderen ook zo gebeurd zijn? Zou een onafhankelijk Vlaanderen geen particratie gekend hebben de laatste decennia? Zou een onafhankelijk Vlaanderen geen machtsspelletjes en onderzoeksdwarsbomen gekend hebben de laatste decennia?

Dat is van overal en van alle tijden. Nederland kent dat ook, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Zweden en Zwitserland ook. Men kan er enkel maar tegen vechten. Er is echter niets dat erop wijst dat daarvoor een onafhankelijk Vlaanderen voor nodig is. Een unitaire staat en misschien de wegwerking van pariteiten zou het vergemakkelijken, ja dat misschien wel, maar een onafhankelijk Vlaanderen?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2004, 21:52   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Het blijkt een man te zijn, maar evengoed, Dewinter moet zijn poten thuishouden om het even cru te stellen.
Hopla, weer een additie voor BUB liegt...
Zoals reeds gezegd, ik heb me vergist en heb mijn fout onmiddellijk toegegeven.

Alsof u zich nooit vergist...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 01:11   #25
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gehoord dat het een oud dametje was, maar zoals ik reeds eerder zei: Dewinter moet zijn poten thuishouden!

Ik snap niet dat hij daar nooit voor gesanctioneerd werd, integendeel!
Eerst neem je een loopje met de feiten door een stevige man te verwarren met een oud vrouwtje.
Verwacht je nu dat we ook nog gaan geloven dat de man in kwestie "in elkaar werd geramd"?

Op de foto's zie ik Dewinter en een andere Vlaams Blokker iemand in bedwang houden. Je weet niet wat er daarvoor gebeurde en je weet niet waarom ze in die situatie belandden.
Als dit strafbare feiten waren en een daad van agressie zou dat veel breder worden uitgesmeerd én zou Dewinter allang vervolgd zijn geweest.

Maar ik geef toe dat Kim nog bescheiden is gebleven. Iemand anders heeft me ooit proberen aan te praten dat Filip Dewinter ooit een oud vrouwtje had doodgeranseld. Dat ging vermoedelijk om dezelfde foto's..
Om het kritische vermogen van sommige "antifascisten" maar even te illustreren.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 02:45   #26
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
.
Om het kritische vermogen van sommige "antifascisten" maar even te illustreren.
We're all individuals!
Oud 13 februari 2004, 10:00   #27
Been
Vreemdeling

Standaard

Ik snap de domheid van de BUB'er niet. Is hij blind, naiëf, dom of gewoon ziekelijk? (ik kom hier geen polititieke partij promoten)
Ziet hij dan niet dat dit land kapot is? Niet door mij en niet door u, Vlaming. Wij zijn solidair met Wallonië maar hoe solidair is Wallonie met ons? Niet!
En over die Belgische doofpotten, er is wel een verschil tussen en Visa - schandaaltje en een Moord op een minister van Staat . De PS heeft trouwens sterke connectie met de maffia gehad? Is dat ooit in de pers geweest?
Been is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 11:10   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Been
Ik snap de domheid van de BUB'er niet. Is hij blind, naiëf, dom of gewoon ziekelijk? (ik kom hier geen polititieke partij promoten)
Ziet hij dan niet dat dit land kapot is? Niet door mij en niet door u, Vlaming. Wij zijn solidair met Wallonië maar hoe solidair is Wallonie met ons? Niet!
En over die Belgische doofpotten, er is wel een verschil tussen en Visa - schandaaltje en een Moord op een minister van Staat . De PS heeft trouwens sterke connectie met de maffia gehad? Is dat ooit in de pers geweest?
Men kan niet altijd verwachten dat Wallonie economisch even sterk zal staan als Vlaanderen. Het omgekeerde is ook ooit waar geweest, en hoogst waarschijnlijk zal het zich in de niet zo verre toekomst herhalen (Wallonie vergrijst minder snel als Vlaanderen).

Korte termijn denken is niet zo ideaal.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 17:37   #29
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Been
Kapot? We zijn het vierde welvarendste land ter wereld, nog voor Amerika. Onze verscheidenheid, onze kundigheid in overleg en compromis heeft ons tot welvarende onderhandelaars gemaakt.

Solidariteit met de armere is niet meer dan normaal. Of bent u tegen de sociale zekerheid die rijkeren doet betalen voor armeren?

En we zullen maar zwijgen over doofpotten in Frankrijk, in Amerika, in... dat heeft men overal. Laat ons wel zeggen: ook de SPA gaat niet vrijuit als het om partijfinanciering gaat. Politieke moorden zijn van alle tijden, zie Pimmetje. En zo kan ik nog wel door gaan...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 17:40   #30
Been
Vreemdeling

Standaard

De moeder van alle Belgische doofpotten blijft natuurlijk de Bende van Nijvel. 20 jaar na de allerlaatste moord is er nog steeds geen oplossing. En dat zal, hoe erg het ook klint, voor altijd zo blijven. 28 doden waren niet voldoende voor justitie om een goed onderzoek te voeren. Of werd het gesaboteerd, en zo ja waarom dan?
Sinds enkele weken staat er een site online over de Bende van Nijvel. Er zullen in de toekomst nog veel teksten en foto's worden toegevoegd maar er staat al voldoende op om een beeld te vormen van deze donkere bladzijden uit onze geschiedenis.
Surf dus zeker is naar : http://www.bendevannijvel.tk
Wil je meedoen met het forum van deze site, surf dan zeker naar : http://bendevannijvel.forumup.be/?mforum=bendevannijvel

Groeten
Ben - webmaster
Been is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 19:30   #31
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
www.beterweten.be

Dit is inderdaad misschien niet zo'n serieus schandaal, maar ik ben het KOTSbeu dat Vlaams-nationalisten altijd heilig willen overkomen.
neen de vlaams-nationalisten zijn zeker niet heilig, maar u kan het ene niet kotbeu vinden en het andere doodzwijgen of wegwuifelen. De "problemen" van de laatste jaren zijn van franstalige (ps) statuut.

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 19:35   #32
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Dat is hier nen topic van 2 jaar oud hoor, Miguelito.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 19:55   #33
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Dat is hier nen topic van 2 jaar oud hoor, Miguelito.
oei niet gezien , maar zo'n discussie verjaart toch niet.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 20:13   #34
Klauwaert
Burger

Klauwaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Been Bekijk bericht
De PS heeft trouwens sterke connectie met de maffia gehad? Is dat ooit in de pers geweest?
Waarschijnlijk ook Italiaanse gastarbeiders ...

M. Eyskens
Klauwaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 08:49   #35
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar Bekijk bericht
belgicisten voorstander van "Blut und bodem" !!

Alle Belgen hebben dus wel iets gemeen. Hun namen doorkruisen elkaar, net als hun bloed. Zij getuigen van hun nauwe banden

bron: beterweten.be

Dit onderwerp:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=45263

ontkracht meteen de zever van Beter Weten. De site van dat groupuscule bestaat trouwens niet meer... Zegt genoeg.
Oud 11 februari 2006, 10:00   #36
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wie A zegt, moet ook B zeggen...

Geef nu ook eens zo'n uitgebreide uiteenzetting over "Vlaamse" schandalen.
Je kan het niet laten, he, steeds moeten natrappen naar Vlamingen en Vlaanderen.
Geen probleem met Belgicisme, maar als het bij de enen om wille Franskiljonisme is, is het bij de anderen uit haat of misprijzen voor Vlaanderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be