![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#22 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 |
|
Minister
|
Het bloed van iedereen doorkruist ergens wel dat van iedereen (we stammen immers allemaal af van dezelfde soort), dus dat geldt altijd wel en is dus een waardeloze bewering.
Tja, het is niet moeilijk om doofpotoperaties van tientallen jaren terug op België te steken, want het rechtssysteem is nu eenmaal Belgisch, een Vlaams systeem heeft nog niet bestaan in de recente geschiedenis en kan dus niets verweten worden. De vraag is: zou het in een onafhankelijk Vlaanderen ook zo gebeurd zijn? Zou een onafhankelijk Vlaanderen geen particratie gekend hebben de laatste decennia? Zou een onafhankelijk Vlaanderen geen machtsspelletjes en onderzoeksdwarsbomen gekend hebben de laatste decennia? Dat is van overal en van alle tijden. Nederland kent dat ook, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Zweden en Zwitserland ook. Men kan er enkel maar tegen vechten. Er is echter niets dat erop wijst dat daarvoor een onafhankelijk Vlaanderen voor nodig is. Een unitaire staat en misschien de wegwerking van pariteiten zou het vergemakkelijken, ja dat misschien wel, maar een onafhankelijk Vlaanderen?
|
|
|
#24 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alsof u zich nooit vergist...
|
|
|
|
#25 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Verwacht je nu dat we ook nog gaan geloven dat de man in kwestie "in elkaar werd geramd"? Op de foto's zie ik Dewinter en een andere Vlaams Blokker iemand in bedwang houden. Je weet niet wat er daarvoor gebeurde en je weet niet waarom ze in die situatie belandden. Als dit strafbare feiten waren en een daad van agressie zou dat veel breder worden uitgesmeerd én zou Dewinter allang vervolgd zijn geweest. Maar ik geef toe dat Kim nog bescheiden is gebleven. Iemand anders heeft me ooit proberen aan te praten dat Filip Dewinter ooit een oud vrouwtje had doodgeranseld. Dat ging vermoedelijk om dezelfde foto's.. Om het kritische vermogen van sommige "antifascisten" maar even te illustreren. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#27 |
|
Vreemdeling
|
Ik snap de domheid van de BUB'er niet. Is hij blind, naiëf, dom of gewoon ziekelijk? (ik kom hier geen polititieke partij promoten)
Ziet hij dan niet dat dit land kapot is? Niet door mij en niet door u, Vlaming. Wij zijn solidair met Wallonië maar hoe solidair is Wallonie met ons? Niet! En over die Belgische doofpotten, er is wel een verschil tussen en Visa - schandaaltje en een Moord op een minister van Staat . De PS heeft trouwens sterke connectie met de maffia gehad? Is dat ooit in de pers geweest? |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Korte termijn denken is niet zo ideaal..... |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Minister
|
Citaat:
Solidariteit met de armere is niet meer dan normaal. Of bent u tegen de sociale zekerheid die rijkeren doet betalen voor armeren? En we zullen maar zwijgen over doofpotten in Frankrijk, in Amerika, in... dat heeft men overal. Laat ons wel zeggen: ook de SPA gaat niet vrijuit als het om partijfinanciering gaat. Politieke moorden zijn van alle tijden, zie Pimmetje. En zo kan ik nog wel door gaan...
|
|
|
|
#30 |
|
Vreemdeling
|
De moeder van alle Belgische doofpotten blijft natuurlijk de Bende van Nijvel. 20 jaar na de allerlaatste moord is er nog steeds geen oplossing. En dat zal, hoe erg het ook klint, voor altijd zo blijven. 28 doden waren niet voldoende voor justitie om een goed onderzoek te voeren. Of werd het gesaboteerd, en zo ja waarom dan?
Sinds enkele weken staat er een site online over de Bende van Nijvel. Er zullen in de toekomst nog veel teksten en foto's worden toegevoegd maar er staat al voldoende op om een beeld te vormen van deze donkere bladzijden uit onze geschiedenis. Surf dus zeker is naar : http://www.bendevannijvel.tk Wil je meedoen met het forum van deze site, surf dan zeker naar : http://bendevannijvel.forumup.be/?mforum=bendevannijvel Groeten Ben - webmaster |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Minister
|
Citaat:
un saludo |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Minister-President
|
Dat is hier nen topic van 2 jaar oud hoor, Miguelito.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Minister
|
oei niet gezien
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=45263 ontkracht meteen de zever van Beter Weten. De site van dat groupuscule bestaat trouwens niet meer... Zegt genoeg.
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
Geen probleem met Belgicisme, maar als het bij de enen om wille Franskiljonisme is, is het bij de anderen uit haat of misprijzen voor Vlaanderen.
|
|