![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(BTW: noteer het sarcasme) ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HET GERECHT IS EEN GRAP!!!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja colloceren was beter, ... en dat liefst zo lang mogelijk natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze gingen ne pak frieten halenm en met die klein plastieken verketjes eten, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een ontvoering en poging tot moord (lustmoord dan nog) volstaat een voorwaardelijke straf, ... ze hebben toch niks gedaan, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() Dat bedoelde ik ook. Daarom dat ik jouw voorbeeldje van de bankoverval citeerde en op de volgende regel (die niet meer sloeg op het geciteerde voorbeeld) schreef dat ontvoering een misdrijf is.
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 28 juni 2007 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar komt bij dat bendevorming ook strafbaar is. Het helpen bij de voorbereidingen van een poging tot moord staat gelijk aan de moord zelf plegen. En voorbereidingen maken om een moord te plegen of de plannen ervoor opstellen is gelijk aan medewerken aan een moordpoging. Het is dus onbegrijpelijk. Men zou zelfs de procureur van deze zaak voor het gerecht moeten slepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() Op dit forum is dat soms wel moeilijk om te weten (C2C etc.)
![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik oordeel in principe ook nooit zonder het dossier te kennen, maar in dit geval is het zo klaar als pompwater dat die gangsters er te goedkoop vanaf komen. Even terzijde: als politiek geëngageerd jurist heb ik een goed beeld over het ontstaan van wetgeving en kom ik bijna dagelijks in contact met rechtspraak. Mijn ervaringen zijn niet altijd even positief, neem dat maar van mij aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan genoteerd: snelle, irrationele beslissingen zijn noodzakelijk om goede oordelen te vellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft al eens irrationele ervaringen gehad, maar bij mij werd het meestal wel duidelijk als ik meer van de feiten ken. Daarom zeg ik nog niet dat ik er direct mee akkoord ga, maar het wordt wel al begrijpelijker.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gevolgen voor het slachtoffer zijn op zich irrelevant, wat kunnen afhangen van factoren die niet relevant zijn. Voor hetzelfde geld verwerkt ze deze zaak binnen het jaar op en top en dan zou ik minder erg moeten boete ofzo? Neen dus. Iemand wordt veroordeeld voor de misdaad, voor de meetbare gevolgen en voor de intentie achter de daad. 'Levenslange' psychologische schade is niet meetbaar en niet realistisch om rekening mee te houden. 'Zware psychologische schade' zal sowieso wel meegespeeld hebben in de zaak.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus iemand die een kind ontvoert, het gewoon wat bangskes maakt en op tijd gesnapt wordt mag gewoon naar huis gaan met een voorwaardelijk strafke voor het geval hij het nog eens zou doen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De strafmaat zou minder moeten beinvloedbaar zijn door de pleidooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn geval ging het om administratiefrechtelijke dossiers: rechters trokken zich niets aan van de geplogenheden terzake (of waren onvoldoende op de hoogte) en gingen uit van de stelling "de staat heeft toch geld genoeg, dus veroordelen we hem maar".
Laatst gewijzigd door Libro : 28 juni 2007 om 20:31. |
![]() |
![]() |