![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de overheid billijke prijzen opleggen aan festivalstandjes | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
17 | 62,96% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Mijn zus is dit jaar naar graspop geweest.
Buiten haar dure tickets mocht er op de festivalweide niets worden meegenomen van eigen eten of drinken. Ze stonden op een camping 'dichtst bij de festivalweide' (lees: 25 minuten stappen in nuchtere toestand). Dus als je honger krijgt ga je niet efkes over en de weer naar je tent om te gaan eten. En het eten is er zeker duur genoeg. Ik snap niet waarom je vb niet een brooddoos met boterhammen of een kommetje spaghetti mag meenemen op de weide zelf? Laatst gewijzigd door Isabella : 29 juni 2007 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind trouwens dat de organisatoren het volgende zouden moeten doen:
Een aantal standen voorzien met basisvoeding en drinken bijvoorbeeld water en boterhammen met kaas (bij wijze van spreken) waar de prijzen schappelijk zijn. En de junkfoodstanden hun eigen prijzen laten betalen. op die manier kunnen diegenen die weinig willen betalen een basismaaltijd nuttigen aan schappelijke prijs, en diegenen die junkfood willen kunnen dat ook maar betalen wat meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kwestie van vraag en aanbod. In dit geval is de vraag erg hoog, bijgevolg zijn de prijzen ook aan de hoge kant. Simple economics.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit klopt niet. De vrije markt speelt namelijk weldegelijk. Iedereen heeft op elk ogenblik de optie open om niét naar Werchter te gaan. Dat is de keuze die ik bewust gemaakt heb. Het is een keuze die mij inderdaad redelijk wat centen bespaart. Hou er ook rekening mee dat Werchter een redelijk klein dorp is waar plots veertigduizend man vier dagen kampeert. Dat is een immense vraag naar bier, frieten en kebab. Ik zie overigens in het geheel niet in waarom de overheid zou moeten tussenbeide komen om de kostprijs van een festival naar omlaag te brengen - op welke manier dan ook. Dat lijkt me nu niet bepaald een prioriteit te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Hoewel ik graag Life of Agony, Cannibal Corpse, ... had willen zien.
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Wie oud genoeg is om naar Werchter te gaan is ook oud genoeg voor een vakantiejob.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid betutteld nu al veel te veel. Die logge, achterhaalde, overbemande, overbetaalde onbekwame hoop bureaucraten willen niet liever dan ook de festivals regelen, beknotten en taxeren....
Oeps, dat doen ze al. Helaas dat de kleine man het gelag mag betalen. Ook daar.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja Vlaamse jeugd ge ziet waar uw centjes naartoe zijn he, ... ![]() Die artiesten worden toch al betaald wat moeten die knuppels van Sabam daar nog komen geld in hun zakken stoppen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb dat al lang vaarwel gezegd, dat opgeklopt werchter gedoe kan de pot op. Ik zoek zelf wel m'n non-profit festivallekes waar de eventuele meerwaarde die ze uit mij geklopt hebben (merk de ironie, en merk de "eventuele") aan een goed doel geschonken wordt. allé, fijn hé, dat über vrije liberalisme ( ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 29 juni 2007 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Elk zinnig mens zou dat ook zeggen; maar dat is buiten die geldkloppers gerekend. Alleen al voor het feit dat ze tussen de concerten wat muziek spelen (al was het maar stubru), betalen ze al; voor de concerten zelf betalen ze dan nog eens extra (wordt berekend op basis van een percentage van hun inkomesten; sabam is voor hen al het maximum-tarief van 3% van hun inkomsten - opbrengsten van drank worden daarbij mee in rekening gebracht).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik ben een groot voorstander van fatsoenlijke prijzen op festivals zowel als in de kroeg, maar een overheid die accijns heft en vervolgens zegt dat de prijzen te hoog zijn vind ik niet kunnen.
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() overheid en accijnzen hebben er hier niet veel mee te maken hoor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat we festivals nationaliseren.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens wat zie je met de vrije markt? De aanbieding is duurder geworden. De vrije markt wordt gestart in de energiesector. Gevolg? Voor de verhoging van de 20% was de factuur al een stuk hoger geworden door het opsplitsen van de sector alleen al. Laatst gewijzigd door Den Bal : 29 juni 2007 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |