Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet de overheid billijke prijzen opleggen aan festivalstandjes
ja 10 37,04%
nee 17 62,96%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2007, 15:00   #21
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Mijn zus is dit jaar naar graspop geweest.
Buiten haar dure tickets mocht er op de festivalweide niets worden meegenomen van eigen eten of drinken. Ze stonden op een camping 'dichtst bij de festivalweide' (lees: 25 minuten stappen in nuchtere toestand). Dus als je honger krijgt ga je niet efkes over en de weer naar je tent om te gaan eten. En het eten is er zeker duur genoeg.
Ik snap niet waarom je vb niet een brooddoos met boterhammen of een kommetje spaghetti mag meenemen op de weide zelf?

Laatst gewijzigd door Isabella : 29 juni 2007 om 15:01.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 15:02   #22
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Ik vind trouwens dat de organisatoren het volgende zouden moeten doen:
Een aantal standen voorzien met basisvoeding en drinken bijvoorbeeld water en boterhammen met kaas (bij wijze van spreken) waar de prijzen schappelijk zijn.
En de junkfoodstanden hun eigen prijzen laten betalen. op die manier kunnen diegenen die weinig willen betalen een basismaaltijd nuttigen aan schappelijke prijs, en diegenen die junkfood willen kunnen dat ook maar betalen wat meer.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 15:12   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Een kwestie van vraag en aanbod. In dit geval is de vraag erg hoog, bijgevolg zijn de prijzen ook aan de hoge kant. Simple economics.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 15:16   #24
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Vanochtend op Radio 1: 160€ voor de muziek, 8€ voor kebab, pinten te duur,...

Uit eigen ervaring op andere festivals weet ik dat het waar is: men profiteert dat enkel de organisatoren de prijs kunnen bepalen van voedsel en drank.

Dat gaat dan nog gepaard met pesterijen als je je eigen gerei meeneemt: blikjes en sluitbare flessen (zelfs plastic) mogen niet, zogezegd uit veiligheidsoverwegingen.

Nu, ik ben een liberaal en dus voor zo weinig mogelijk overheidsbemoeinissen, maar hier kan de vrije markt niet spelen door de organisatoren en dus vind ik billijke prijszettingen best wel aangewezen.

Wat vindt u?
"hier kan de vrije markt niet spelen door de organisatoren en dus vind ik billijke prijszettingen best wel aangewezen"

Dit klopt niet. De vrije markt speelt namelijk weldegelijk. Iedereen heeft op elk ogenblik de optie open om niét naar Werchter te gaan. Dat is de keuze die ik bewust gemaakt heb. Het is een keuze die mij inderdaad redelijk wat centen bespaart.

Hou er ook rekening mee dat Werchter een redelijk klein dorp is waar plots veertigduizend man vier dagen kampeert. Dat is een immense vraag naar bier, frieten en kebab.

Ik zie overigens in het geheel niet in waarom de overheid zou moeten tussenbeide komen om de kostprijs van een festival naar omlaag te brengen - op welke manier dan ook. Dat lijkt me nu niet bepaald een prioriteit te zijn.
Oud 29 juni 2007, 15:16   #25
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Ik vind trouwens dat de organisatoren het volgende zouden moeten doen:
Een aantal standen voorzien met basisvoeding en drinken bijvoorbeeld water en boterhammen met kaas (bij wijze van spreken) waar de prijzen schappelijk zijn.
En de junkfoodstanden hun eigen prijzen laten betalen. op die manier kunnen diegenen die weinig willen betalen een basismaaltijd nuttigen aan schappelijke prijs, en diegenen die junkfood willen kunnen dat ook maar betalen wat meer.
Degenen die weinig willen betalen, kunnen thuisblijven - zoals ik.
Oud 29 juni 2007, 15:17   #26
Percalion

Standaard

Hoewel ik graag Life of Agony, Cannibal Corpse, ... had willen zien.
Oud 29 juni 2007, 15:18   #27
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik weet nie meer wat ik voor sjorende sjors betaald heb, maar het was ook effe zien, 4 ticketen op mijne VISA , how, ... ja zie, ik drink ook nie meer uit plastiek bekerkes, ik wil een deftige pint, zelf al kost mij dat dan
10 € ik ben er trouwens zeker van als ze volgend jaar 200 € vragen dat ze dat ook betalen, vanaf dan wordt het misschien wa moeilijk, ... maar toch.

Nu als student wordt het wel moeilijk natuurlijk, stel u maar voor dat ge zo 2 of 3 kotters hebt die me hun lief naar ginder trekken, ... Pa trekt uwe portefeuille ma open, ... een paar briefkes van 100 zullen wel volstaan zeker,... als zakgeld,... ? alle ik denk toch dat dat voor heel wat mensen toch problematische vormen begint aan te nemen,...
Euh, gast: laat je kinderen dat zélf betalen?

Wie oud genoeg is om naar Werchter te gaan is ook oud genoeg voor een vakantiejob.
Oud 29 juni 2007, 15:18   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De overheid betutteld nu al veel te veel. Die logge, achterhaalde, overbemande, overbetaalde onbekwame hoop bureaucraten willen niet liever dan ook de festivals regelen, beknotten en taxeren....

Oeps, dat doen ze al. Helaas dat de kleine man het gelag mag betalen. Ook daar.
Oud 29 juni 2007, 15:31   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Euh, gast: laat je kinderen dat zélf betalen?

Wie oud genoeg is om naar Werchter te gaan is ook oud genoeg voor een vakantiejob.
Ik hem geen kinderen, ... maar ja die zouden daar zelf voor kunnen betalen, langs nen andere kant ja soms moete al nekeer de goeie kant van uw slecht karakter laten zien he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 15:39   #30
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oeps, dat doen ze al. Helaas dat de kleine man het gelag mag betalen. Ook daar.
Klopt; alleen al aan sabam en billijke vergoeding is de Schuurmans een half miljoen euro en meer kwijt. BTW is dan nog eens een miljoen of 2-3.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 15:52   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Klopt; alleen al aan sabam en billijke vergoeding is de Schuurmans een half miljoen euro en meer kwijt. BTW is dan nog eens een miljoen of 2-3.

Ja Vlaamse jeugd ge ziet waar uw centjes naartoe zijn he, ...

Die artiesten worden toch al betaald wat moeten die knuppels van Sabam daar nog komen geld in hun zakken stoppen ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 16:01   #32
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Uit eigen ervaring op andere festivals weet ik dat het waar is: men profiteert dat enkel de organisatoren de prijs kunnen bepalen van voedsel en drank.

Dat gaat dan nog gepaard met pesterijen als je je eigen gerei meeneemt: blikjes en sluitbare flessen (zelfs plastic) mogen niet, zogezegd uit veiligheidsoverwegingen.

Nu, ik ben een liberaal en dus voor zo weinig mogelijk overheidsbemoeinissen, maar hier kan de vrije markt niet spelen door de organisatoren en dus vind ik billijke prijszettingen best wel aangewezen.

Wat vindt u?
de consequente liberale ideologie volgende: ge MOET niet naar dat festival gaan hé.. Eigelijk spreekt ge uzelf tegen. De vrijheid is totaal: zowel voor de organisator (die zelf beslist hoe duur ze die prijzen zet) als voor de consument (die evengoed een ander goedkoper festival kan bezoeken).

Ik heb dat al lang vaarwel gezegd, dat opgeklopt werchter gedoe kan de pot op. Ik zoek zelf wel m'n non-profit festivallekes waar de eventuele meerwaarde die ze uit mij geklopt hebben (merk de ironie, en merk de "eventuele") aan een goed doel geschonken wordt.

allé, fijn hé, dat über vrije liberalisme ()

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 29 juni 2007 om 16:03.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 16:02   #33
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Dit klopt niet. De vrije markt speelt namelijk weldegelijk. Iedereen heeft op elk ogenblik de optie open om niét naar Werchter te gaan.
ik ben het eens met percalion
Oud 29 juni 2007, 18:05   #34
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja Vlaamse jeugd ge ziet waar uw centjes naartoe zijn he, ...

Die artiesten worden toch al betaald wat moeten die knuppels van Sabam daar nog komen geld in hun zakken stoppen ?
Elk zinnig mens zou dat ook zeggen; maar dat is buiten die geldkloppers gerekend. Alleen al voor het feit dat ze tussen de concerten wat muziek spelen (al was het maar stubru), betalen ze al; voor de concerten zelf betalen ze dan nog eens extra (wordt berekend op basis van een percentage van hun inkomesten; sabam is voor hen al het maximum-tarief van 3% van hun inkomsten - opbrengsten van drank worden daarbij mee in rekening gebracht).
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 18:12   #35
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een groot voorstander van fatsoenlijke prijzen op festivals zowel als in de kroeg, maar een overheid die accijns heft en vervolgens zegt dat de prijzen te hoog zijn vind ik niet kunnen.
Oud 29 juni 2007, 18:18   #36
Ambiorix

Standaard

overheid en accijnzen hebben er hier niet veel mee te maken hoor
Oud 29 juni 2007, 18:48   #37
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat we festivals nationaliseren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 19:02   #38
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat vindt u?
In feite zijn de spelregels van de vrije markt van toepassing voor dit festival. De prijs wordt bepaald en het is aan de festivalganger of hij ernaar toe gaat en ervoor betaald of niet. Idem voor voetbal, cinema, .... . Eveneens wat de eet/dranktenten betreft. Ook daar zal de vrije markt gespeeld hebben. (weliswaar tussen de organisator en de eigenaar van die eet/dranktenten). Het gevolg is dat mensen die het niet breed hebben meestal niet op dergelijke evenementen zal vinden tenzij ze zich financieel pijn doen of een heel jaar ervoor gespaard hebben.

Trouwens wat zie je met de vrije markt? De aanbieding is duurder geworden. De vrije markt wordt gestart in de energiesector. Gevolg? Voor de verhoging van de 20% was de factuur al een stuk hoger geworden door het opsplitsen van de sector alleen al.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 29 juni 2007 om 19:13.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 19:19   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
de consequente liberale ideologie volgende: ge MOET niet naar dat festival gaan hé.. Eigelijk spreekt ge uzelf tegen. De vrijheid is totaal: zowel voor de organisator (die zelf beslist hoe duur ze die prijzen zet) als voor de consument (die evengoed een ander goedkoper festival kan bezoeken).
Wat is daar nu mis mee?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 20:10   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet nie meer wat ik voor sjorende sjors betaald heb...
Herr Flick is naar George Michael gaan kijken . Da's nu wel de laatste popster met wie ik je zou geassocieerd hebben
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be