Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2004, 22:40   #21
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Yeah right , die gasten blazen zich zomaar op of wa ? Jesus,man , k'weet niet welk comic book jij hebt gelezen..maar je draait de dingen gewoon om...en daarbij ..relatieve rust in de midden-oosten ? ook teveel films gezien zeker ??
De verzetsstrijders uit WO II vergelijken met de Palestijnse zelfmoordterroristen vind ik SCHANDALIG.

Hebben die verzetsstrijders ooit kinderen opzettelijk opgeblazen ?
Same purpose , same tools , same goal , kick occupiers out !
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 00:16   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle

De verzetsstrijders uit WO II vergelijken met de Palestijnse zelfmoordterroristen vind ik SCHANDALIG.

Hebben die verzetsstrijders ooit kinderen opzettelijk opgeblazen ?
Same purpose , same tools , same goal , kick occupiers out !
mmm, kun je mij eens uitleggen in welke mate een Palestijn zich verzet tegen de bezetting door zichzelf op te blazen in een bus in Jeruzalem ver buiten de bezette gebieden, die dan onvermijdelijk een tegenreactie uitlokt?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 08:52   #23
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Wat die TV movies hier komen zoeken begrijp ik niet goed. Maar kom.

Het palestijnse volk had al heeeeeeeeel lang in vrede kunnen leven naast Israel, waarschijnlijk met veel meer land dan ze ooit nog toegewezen zullen krijgen. Hun probleem is dat ze reeds meer dan 40 jaar met dezelfde bloedige leiders opgescheept zitten die hen niets dan oorlog en miserie hebben bezorgd.
Veel verschil had het niet uitgemaakt. De enige manier om in die tijd vrede te kunnen krijgen was alles doen wat israel vroeg. Dat zou betekenen een zeer verdeelt "palestina" bezaaid met talloze kolonies. Niet echt een oplossing zou ik denken. Zelfs op camp david was israel niet bereid om concesies te doen.

Citaat:
Ik heb ooit een documenaire gezien waarin je duidelijk het verschil kon zien tussen de opvoeding in Israel en in Palestina. De meeste Israelische kinderen leren over vrede en zingen vredesliedjes. De meeste Palestijnse kinderen leren over martelaarschap en het doden van Joden.
Weer zo'n zwart wit plaatje dat niet klopt. Ook israelische kinderen word er met de lepel ingegeven dat de palestijnen slecht zijn en terroristen zijn. De meeste kolonisten bewapenen trouwens hun 10 jarige zoons en de opvoeding die die krijgen is in de meeste gevallen exremer dan die van de palestijnen.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 09:30   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

k9, ik heb reeds een paar keer met jou hierover gediscussieerd. Wat mij ongerust maakt voor de toekomst van Israel/Palestina is dat zelfs wij het niet eens geraken met betrekking tot het conflict. Ik stel mij soms de vraag of jij en ik rond een tafel, hypothetisch met volle mandaat van de Palestijnen en de Israeli's tot een akkoord zouden komen. Ik heb de indruk van niet. En wij zijn gewoon allebei Vlamingen die van op afstand oordelen. Je kunt je dus inbeelden hoe moeilijk (lees onmogelijk) het wel moet zijn voor de mensen ter plaatse om dat conflict op te lossen.
Oud 13 februari 2004, 09:45   #25
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
k9, ik heb reeds een paar keer met jou hierover gediscussieerd. Wat mij ongerust maakt voor de toekomst van Israel/Palestina is dat zelfs wij het niet eens geraken met betrekking tot het conflict. Ik stel mij soms de vraag of jij en ik rond een tafel, hypothetisch met volle mandaat van de Palestijnen en de Israeli's tot een akkoord zouden komen.
Denk ik wel ziende dat we alletwee intelligente ( ) mensen zijn . Emotioneel en rationeel zijn wij niet zo verbonden met het conflict.

Citaat:
Ik heb de indruk van niet. En wij zijn gewoon allebei Vlamingen die van op afstand oordelen. Je kunt je dus inbeelden hoe moeilijk (lees onmogelijk) het wel moet zijn voor de mensen ter plaatse om dat conflict op te lossen.
Inderdaad maar ooit zal het hopelijk gebeuren.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 16:40   #26
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Hallo, kunnen we wel bij't onderwerp blijven ja ... Europa heeft het terrorisme gefinancierd (oogjes toe, snaveltjes dicht)
Hieronder een artikel dat net verschenen is:

EU unit confirms PA terror links
By HERB KEINON

The European Union's anti-fraud unit (OLAF) believes documents Israel provided showing Palestinian Authority financial support for terrorism are authentic, Israeli diplomatic officials said Thursday.

The German daily Die Welt reported last week that suspicion is growing that money from PA Chairman Yasser Arafat's office was transferred to terrorist organizations.

This means that EU funds were used to help finance terrorism for the first two years of the current violence.

The EU budgeted some 10 million euros a month to the PA from the fall of 2000, when the current violence erupted, to the fall of 2002, when questions about usage of the funds forced the European Commission to stop payments.

The documents Israel provided were taken from Arafat's office during Operation Defensive Shield in March 2002 and transferred to the EU by the Defense Ministry.

OLAF representatives reportedly visited Israel recently and are in the midst of writing a report on the matter that will be submitted to the European Commission, and will also be presented to the European Parliament.

Israeli diplomatic officials discounted the possibility that this report will be buried, like a recent European Commission report from a think tank on a rise in anti-Semitism, because the OLAF report is akin to a state comptroller's report.

According to Die Welt, the documents indicate a link between Arafat and the Aksa Brigades, which is part of his Fatah movement.

OLAF responded to the report by issuing a statement saying it has "not finalized its investigation."

"Therefore, any conclusions attributed to OLAF are premature and are not confirmed by evidence."

The statement said that, while the investigation is continuing, "OLAF expects all the institutions with whom it holds briefings in camera to refrain from comments or speculation on the OLAF inquiry."

Nitsana Darshan-Leitner, head of Shurat Hadin-Israel Law Center, has filed a NIS 100 million suit in Tel Aviv District Court against the EU on behalf of the Blumberg family, which was decimated by a terrorist attack in August 2001.

Palestinian policemen opened fire on the Blumberg car near their home in Karnei Shomron, murdering Tehiya Blumberg, the mother of five and five months' pregnant, and leaving her husband Stephen and daughter Tziporah seriously wounded.

The law suit alleges that the EU recklessly provided the PA with massive sums of financial aid, while knowing that the money was being diverted from its intended civilian purposes to Palestinian terrorist groups. The court papers assert that the EU was repeatedly warned by Israel that its aid was financing Palestinian attacks on Israelis.

The plaintiffs allege that the EU failed to undertake any steps to monitor or scrutinize how the PA was utilizing the donated money. Darshan-Leitner on Thursday called for the OLAF report to be released, and said its findings – as reported in Die Welt – support the plaintiffs' claims.

http://www.jpost.com/servlet/Satelli...=1006688055060
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be