![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neen, ik denk dat wij in het Westen toch een mooi record hebben met WOI en WOII. 8.000.000 doden en 2.000.000 vermisten in WOI , 50.000.000 in WOII. Als dan ook nog de Napoleonistische oorlogen , 1878 enz bijeentellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Algerije, ken je? En de burgeroorlog die tot in de jaren '80 woedde in Libanon, weet je nog? Om maar een paar voorbeeldjes te geven. De lijst is lang, hoor? En Iran en Irak betekende op zich al meer dan 1 miljoen doden. Irak die Koeweit binnenviel ben je ook al vergeten, om even bij Irak te blijven. Citaat:
Of moet ik het trager typen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Onnozele yankee ![]() Libanon was een burgeroorlog tussen Christelijke Falangisten en Moslims en de algerijnse burgeroorlog tussen een militair regime en fundamentalisten. Laten we gewoon stellen dat je het verschil niet ziet tussen een arabier en een moslim. Voor u is dat één pot nat , een arabier is zowiezo een moslim. Dus een oorlog tussen Arabieren is automatisch een moslimoorlog. Alweer een Antoon abuus , het begint u te typeren ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meeste oorlogen hadden niet het verheffen van de mens tot doel. En het was er ook geen gevolg van. Meer nog: De grootte van de sprongen voorwaarts is omgekeerd evenredig aan de omvang van de slachtingen. Deze evoluties zijn geen gevolg van de oorlogen. Ook waren deze oorlogen geen middel om ze te bekomen. Voor de 19e eeuw zijn de meeste grote conflicten trouwens niet ideologisch van aard, maar uitsluitend draaiend om macht.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat eens politiek zo vastgeroest was , wordt na een oorlog opeens bespreekbaar. Maar het is natuurlijk de prijs niet waard , dat zal ik niet ontkennen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Het was onder andere burgeroorlog tussen Christelijke Falangisten en Moslims. Maar ja, jij bent misschien te jong om nog te weten hoeveel moslim-groeperingen elkaar naar de keel hebben gegrepen en elkaar hebben afgeslacht. Citaat:
Ja. Zijn dat nu moslims tegen moslims, ja of neen? Want daar gaat het over, hé? Of snap je de basis van deze discussie nu nog altijd niet. Citaat:
Citaat:
Enne, een kleine raadgeving : leer lezen, nadenken en een beetje feitenkennis opbouwen. Zo zul je er niet zo dikwijls totaal naast zitten. Kwestie van je zelfverklaarde intelligentie toch ten minste niet volledig de grond in te boren. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Leuk liedje van die Allahvagaren vond ik.
Maar is dat nu wel een echt rapritme? Klonk nogal Latino. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Irak - Iran was een oorlog van de linkse Baath partij , die niets te maken heeft met het moslim zijn. Saddam was atheist voor de Golfoorlog. Lebanon was hoofdzakelijk een Christen - Moslim oorlog. Aan beide zijden was er ook interne strijd , da's ook niet meer als normaal in een burgeroorlog. Algerije was een militaristisch regime waar elke Christen Of Moslim zich tegen zou verzetten en heeft weinig met het al dan niet moslim zijn te maken. Citaat:
Er wordt tussen moslims niet meer gevochten als tussen Christenen. Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dus nog een laatste keer : Citaat:
Mustapha stelde dat het Westen verdeeldheid probeert te zaaien onder de moslim-gemeenschap. Wie spreekt er van godsdienstoorlogen? Ik zeg gewoon, en toon het ook aan, dat de moslims ook zo onder elkaar vechten. Wat hun motief is of in welk kader (nationaal, burgeroorlog, onderdrukking, leger tegen fundi's) maakt allemaal niets uit. Ze moorden elkaar genoeg uit, wij hoeven geen verdeeldheid te zaaien. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Ik denk dat zelfs de massa's mensen die jij als 'dom' bestempelt dat reeds van de eerste keer hadden begrepen, hoor? Citaat:
![]() Maar nu stop ik. Want je begrijpt het gewoon niet, hoewel het zo eenvoudig is als iets. En jouw antwoorden zijn (misschien daardoor) doordrongen van scheldpartijen. Dat is een reuze afknapper. Interessant is anders. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na het zien van het clipje op de VRT, dacht ik, een moslim fundamentalist? Hoe krijgt die zijn baard onder die bende van Nijvel achtige bivakmuts?
Max, het is hier een politiek discusie forum, geen parlementair halfrond. En helaas voor jou, ben ik het compleet akkoord met Antoons beschrijving van de Midden Oosten/Arabieren/moslim toestand. Oud Arabisch spreekwoord. 2 Arabieren zijn een discusie, 3 een oorlog. Eneuh, hoe noem je de Koerden/Turkse interne machtsstrijd? Een Angelicaans conflict?
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ja zeg antoon , you reap what you sow. Als je in je antwoorden : ( voor zij die minder snel begrijpen ) , Of moet ik het trager typen? , dan doe ik lekker mee op dat niveau, mij stoort het helemaal niet. Ik kan mij op alle niveau's thuisvoelen. En als onnozelaar een scheldwoord is , dan kom je niet veel buiten. "Onnozelaar" is net als "dom", een waardeoordeel ![]() Vind jij jezelf soms niet verstandig, antoon? (strikvraag!) Wat kom je hier anders doen , vrienden maken? Waarom kan men met pro-vs tomB wel een hoogstaande discussie voeren met feitelijke pro-Bush argumenten en nuancering? Allez kom dan meediscussiëren op http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=10105&start=15 en je Pro-Bush argumenten eens opsommen, maar je mijdt zulke topics als de pest. Maar als het over xenofobe en/of zwartwit stellingen gaat of als je op Mustapha of Arabieren in't algemeen kunt schijten, dan ben je er als de kippen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik moest er ook aan denken dat die rap kon lopen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent zo lichtgeraakt als het over intelligentie gaat. Je gaat toch goed kunnen slapen deze nacht? ![]() Voila hier se , antoon , zal het naar hier brengen : Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |