![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Als een 5 jarige kleuter geslagen wordt door een dronken ouder die zijn emoties niet meer baas kon met als resultaat twee gebroken ribben, een afgebroken tand en een reeks blauwe plekken dan zal de eensgezindheid groter zijn dan nu.
Ook beschikken we over een soort meetlat als het gaat over hoeveel weegt het? hoeveel te snel? hoeveel overtijd? Maar de meetlat “hoeveel kindermishandeling?” is moeilijker af te lezen. Er is dus nood aan een definitie over kindermishandeling waar we hier genoeg eensgezindheid over kunnen vinden. Als daarna ook nog genoeg overleg is kan een poll misschien waardevol zijn Nog even dit Sinds midden jaren 60 is het aantal echtscheidingen met factor 6 de hoogte in gegaan. Tot op de dag van vandaag zijn er nog genoeg culturen waarbij echtscheiding taboe is. Of bij elkaar blijven voor de kinderen als de liefdesvlam over is een goede zaak is kan men m.i. op wetenschappelijke gronden op een voldoende accurate wijze worden nagaan. RR Laatst gewijzigd door roderidder : 3 juli 2007 om 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() Uit de omzendbrief col03/2006 van het college van procureurs generaal
http://www.f4j.be/doc/doc06/060301_C..._Generaal.html DEFINITIE VAN INTRAFAMILIAAL GEWELD EN EXTRAFAMILIALE KINDERMISHANDELING 1. Wordt als intrafamiliaal geweld beschouwd iedere vorm van fysiek, seksueel, psychisch of economisch geweld tussen leden van een zelfde familie, ongeacht hun leeftijd. 2. Wordt als extrafamiliale kindermishandeling beschouwd iedere vorm van fysiek, seksueel, psychisch of economisch geweld op de persoon van een kind door iemand die niet tot zijn/haar familie behoort. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Scheiden is echt de enige oplossing, hoewel een kind daar ook onder lijdt, wat niet meer dan normaal is. Tenslotte ziet elk kind liever zijn mama en papa samen aan tafel zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Als de ouders dan een nieuwe partner hebben, waarmee het goed gaat, dan kan het kind daar toch ook een voorbeeld aan nemen en zien dat het desondanks toch kan, samen leven?
Laatst gewijzigd door Aaron : 4 juli 2007 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Volledig akkoord GEEN kids of wijven
![]() Moh één ding kan ik ni akkoord gon of vrouwen da nu zelfs gezocht hebben om afgemot te worden ...NEEN want agressie is nooit goed te praten ook niet mondelinge agressies & provocaties van wijven wa ze al leren doen van KLEINSAF AAN . Men weet da vrouwen goe zen in bedrog/leugens , maskers aantrekken ( rol patronen) maar dat betekent NIET da venten zo kosjer zen zenne . Niemand verdient het om afgeslagen te worden ni als vent moh ook ni als wijf in't kort losse handjes wilt zeggen ik zen liever single & alléén gelijk ik da doe maar ja ik sloeg dan ook geen griet dan enkel 1 keertje toen ik puber was . ik leerde toen dat het beter is zo'n soort vrouw de rug te draaien en ze voor VEEL mensen aan te wijzen dan voelen ze zich weeral klein en slachtoffer wat men graag heeft ....kunnen mannen ook zenne algoe ![]() Scheiden blijft zowizo een vorm van mishandeling willen of ni willen ![]() Mischien kan men beter DE vraag stellen of men wel luistert naar kinderen en anderen , misschien moeten mensen is leren vragen aan zichzelf & anderen hoe ben ik , doe ik het goe enzovoort in plaats van neenee ZO moet da enzo . Misschien is het HOOG tijd da venten mé plastron hunnen waffel houden en wijven die hun thuis opgesloten voelen maar wel kinderen wilden OOK. Misschien leren we dan alzo MEER van elkaars verschil & leven ....wie weet leren we dan met agressie ( is natuurlijk) van onszelf en een ander omgaan . Agressie = angst & angst = agressie zijn OER instincten van den tijd toen we gelijk adam en eva wa meer haar hadden en appels plukten enzo . Als een wijf angst heeft dan moet iederéén het meevoelen en weten daarna komt het emotionele verwerking ervan zoals bij sommige mannen. als ne vent angst heeft kropt hem da op meestal en wordt het agressie of vlucht gedrag zoals bij sommige wijven ....eigenlijk is er GEEN verschil bij man of vrouw enkel de fysiek en het emotioneel omgaan met of verwerking verschilt . * Al jaren meer scheidingen dan huwenlijken die stand houden = België. Laatst gewijzigd door duncan : 7 juli 2007 om 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals mijn moeder zei toen ik vertelde dat ik wou scheiden : Tegenwoordig zijn er veel echtscheidingen, vroeger waren er veel slechte huwelijken.
Het mens wist waarover ze sprak. Wat mijn kinderen betreft, die hebben de scheiding meegemaakt op hun 12 en 11 jaar en ze waren verdraaid opgelucht toen hun vader uit huis was. Lichamelijk werden ze nooit mishandeld, mijn ex had andere manieren om hen het leven moeilijk te maken. Ik ben nog zolang met hem samen gebleven vanuit mijn diepe overtuiging dat het voor een kind beter is op te groeien in een normaal gezin met vader èn moeder. Het werd mij hoe langer hoe moeilijker om aan die overtuiging te blijven vasthouden. Is het misschien goed voor een kind zich avond na avond in slaap te schreien ? D�*t toelaten is ook kindermishandeling.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geloof ik niet. Wetenschap zit hier voor niets tussen. Er zijn koppels die uit pure gewoonte, of misschien wel uit gemakzucht, zonder liefde, bij elkaar blijven. Wie zal er beweren dat ze beter uit elkaar zouden gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Schepen
|
![]() Het mens wist wel degelijk warover ze sprak
In 1866 waren er 37783 huwelijken en 70 echtscheidingen. Toch een raar gegeven dat er zoveel zijn die onderzoeksresultaten niet voor hun gezin toepassing vinden Scheiden kan verlossend zijn... maar wel in een heel vreemde betekenis |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() ![]() Misschien dat hier een deel van het antwoord staat... http://www.f4j.be/doc/doc07/070427_M...t_kerkhof.html Elke week is er hier in Belgie een kind dat zichzelf van het leven beroofd en is daardoor na verkeersongevallen de tweede hoofdsoorzaak van kindersterfte. Hoeveel kinderen de zelfmoord plegen die uit gebroken gezinnen komen weet ik niet. Wat ik wel weet dat +/- 90% van de minderjarigen die misdrijven plegen uit gebroken gezinnen komen. Toch nog iets gevonden dat in de buurt komt: http://www.f4j.be/ouderverstoting/be...ag_PAS_16.html RR Laatst gewijzigd door roderidder : 7 juli 2007 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() " Is scheiden kindermishandeling? " natuurlijk wel,wat een rot vraag !!!!
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Kindermishandeling is toch verboden?
RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das waar idd,maar de wegen tot mishandelig worden vrij gegeven,en ze denken dat ze niets misdaan hebben,THNX maatschappij ......
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() Amina Lawal werd niet gestenigd
In Katsina (Nigeria) bepaalde het isalmitisch Hof van beroep dat de alleenstaande moeder Amina Lawal alsnog vrijgesproken van overspel, zodat zij aan de doodstraf door steniging ontsnapt. Kortom: Zo goed als geen steniging en zo goed als geen overspel... De scene van steniging uit het live of Brian 2min40 http://www.youtube.com/watch?v=X67lJ...related&search= Vermoedelijk zullen er minder zelfmoorden zijn (minder verliessituaties) maar het intrafamiliaal geweld zal toenemen. Toch meen ik dat je voorzichtig moet zijn, geweld kent vele vormen (zie definitie). Sinds 2006 heeft men in Belgie een integrale aanpak van geweld. Dat is wat mij betreft allesinds een goede en grote stap in de juiste richting Als ik de draad nalees ben ik geneigd tezeggen dat zowel scheiden als bij elkaar blijven een vorm van geweld kan zijn. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scheiden gaat mijn inziens hier iets te eenvoudig. 1 op de 2 die je hoort tegenwoordig is gescheiden, en evenveel is in hun nieuwe relatie evenmin content eenmaal de vlinders in de buik gaan vliegen zijn.
Kinderen zijn slachtoffers van ouders die iets te gemakkelijk liefde bij een ander gaan zoeken. Dat is kindermishandeling. Maar dat willen ze niet geweten hebben, die ouders!
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Je maakt een punt. De het tweede huwelijk houd gemiddeld maar half zo lang stand als de eerste Op dat vlak zijn we gewoon ezels
RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liefde is stuurbaar... de grote lijnen.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |