Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2007, 17:07   #21
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

marijke taffein's schermafbeelding

Standaard

heb gelukkig momenteel geen onderhoud van mijn kinderen nodig , al heb ik hier wel gezegd dat mocht ik ooit in een toestand komen dat ik dringend medische tussenkomsten of verzorging nodig heb , men mij gerust mag dumpen aan de deur van 1 of andere kliniek in belgie , wat er daarna voor gevolgen zijn dat zullen de instanties in belgie dan maar moeten uitmaken wie wat verschuldigd is .... en in welke mate ....ik hoop wel dat mijn weduwenpensioen voldoende zal zijn om de kosten te dekken , aangezien ik vrees dat mijn kinderen weinig of niks zullen willen of kunnen bijdragen ....iedere frank die ze hebben wordt uitgegeven in een sneller tempo als ik ze ooit kon verdienen , daar heb ik al ondervinding mee

ik heb gelukkig naast mijn britse ziekteverzekring die hier gratis is nog steeds een belgische ziekteverzekering en ben met alles in regel , sta ingeschreven op de belgische ambasdsade aangezien er hier geen burgerlijke stand is

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 7 juli 2007 om 17:13.
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 17:13   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik zou het ook niet weten,Marijke is een erg lieve vrouw waar ik al tal van keren mee heb gechat vroeger,ik begrijp de mensen niet die aan haar verhaal durven twijfelen...
Ik ken ze niet, maar ik weet wel dat er inderdaad mensen zijn die hun eigen moeder zouden verkopen voor geld.
Oud 7 juli 2007, 20:40   #23
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

http://www.esnips.com/nsdoc/81b2e029...8-80dc0b784be7

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 7 juli 2007 om 20:50.
Oud 7 juli 2007, 21:57   #24
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

nummer van het dossier nodig BIJ DE RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG ??????? of misschien toezending kopies van de stukken /// PV S VAN DE POLITIE ??? OF MISSCHIEN HET HELE DOSSIER BIJ MIJN ADVOKAAT ????

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 7 juli 2007 om 21:59.
Oud 7 juli 2007, 22:03   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
nummer van het dossier nodig BIJ DE RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG ??????? of misschien toezending kopies van de stukken /// PV S VAN DE POLITIE ??? OF MISSCHIEN HET HELE DOSSIER BIJ MIJN ADVOKAAT ????
Dat zou wel fijn zijn, ja...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 22:11   #26
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je dat dan ook nog durven?
Kan je zulke zaken niet bespreken in je privéleven ipv op een openbaar forum je familie liggen te besmeuren met een hoop laster welke mooi uit je duim kan gezogen zijn?
Wss zal je het wel dik verdiend hebben moest dit allemaal waar zijn.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 22:41   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.gatesofremembrance.com/ma...id=1634&music=

Hij ligt heel dicht tegen mijn vader begraven.
Oud 7 juli 2007, 22:41   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Zo sterk zou ik het allemaal niet willen stellen, maar ik zou toch wel eens een andere klok willen horen luiden. Ik heb bijvoorbeeld altijd mijn bedenkingen gehad bij dat verhaal van die ambtelijke schrapping en het "complot" waarbij niet alleen de minnares van je man en je eigen kinderen betrokken waren, maar ook de gemeente en de politie. Ik word nogal achterdochtig wanneer mensen met dergelijke conspiracy theories op de proppen komen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 23:05   #29
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben er net achtergekomen dat ik voor elk van mijn kinderen het bedrag van 5000 euro waard ben , zoveel hebben ze net gekregen voor het feit dat ze me samen met de moeder van hun halfbroer hebben verraden mijn huis verkocht en mij naar een ander land verbannen op een moment dat ze me bijna in een financiele afgrond hadden geholpen , , 5000 euro het geld van de erfenis van hun overleden vader , 2000 euro daarvan was zelfs geld dat ik in de eerste acht maanden na zijn dood had weten te verdienen door dubbele shiften te draaien voor interimsburoos in de hoop ze daarmee geheel vrijwillig de erfenis te kunnen uit betalen .....

en ik vraag me af hoe laag je kunt vallen als kind door je moeder op die manier te behandelen ....

de rechtbank had de zaak verwezen naar de raadkamer maar de rechter besliste geen vervolging in te stellen ...en dat ondanks het feit dat ik gedurende de vijf jaar die volgden op mijn man s dood in elkaar geslagen werd voor iedere frank die ik kon verdienen ...en ondanks alle bewijzen die ik nog had weten te verzamelen in de kapotgeslagen inboedel van mijn indertijd overhaast verlaten woning .....

de notaris heeft in de laatste vier jaar nooit kontakt met me opgenomen en tekende nu zelf vcor akkoord van de verdeling ...ik vraag me al lang niet meer af wat er nog wettig is en wat niet ....

de belastingen eisen geld dat van mijn deel van de nalatenschap zal moeten worden betaald over geld dat ik nooit heb verdiend ...een schatting over inkomsten van 2003 en dat terwijl ik in april van dat jaar al het land had verlaten en dus nooit geld heb verdiend over die periode .2002 gelden die zelfs niet eens op mijn rekening terecht kwamen ..... leningen hypotheken met vervalste gegevens betalingen en schulden van hen dienen uit mijn deel van de verkoop van het huis sommigen dragen heel duidelijk een vals handtekening van mij --- bezwaarschriften ingediend maar haalde blijkbaar niks uit ....

ik was ooit een van de 500.000 verdwenen belgen in belgie .....

gelukkig heb ik hier een nieuw leven kunnen opbouwen , maar als ik slechts 5000 euro waard ben voor mijn kinderen , hoeveel denken jullie dan dat mijn kinderen mij nog waard zijn ????
en dan denk ik terug aan de slapeloze nachten dat ze ziek waren , de problemen die ik voor ze op school heb moeten oplossen , de centjes die ik soms uit eigen mond diende te sparen omdat ik ze alles wou geven , de jeugd die ze nu vergeten , zijn met zwembad in de tuin waar de kinderen in de buurt maar al te graag mee gebruik kwamen van nemen , de brommers in de tuin waar mijn man soms uren zat aan te sleutelen zodat ze toch maar konden blijven rijden , de bromfietsen die hij ze als zestienjarige gaf , weliswaar niet nieuw maar rijdend maar nooit goed genoeg in hun ogen ....

en de verhalen die ze nu rondstrooien over een jeugd waar hen alles ontbrak ook materieel , ja de fotoos zijn inderdaad ook verdwenen om het tegendeel te bewijzen ....

ik kan gelukkig eindelijk een punt zetten achter dat deel van mijn leven ...
kinderen nee die heb ik niet meer ....of moet een moeder alles kunnen vergeven ....ook dat ze 5000 euro belangrijker achtten dan al de liefde die een moeder heeft voor haar kinderen .....

gelukkig heeft mijn vrijheid geen prijskaartje en ben ik blij dat ik eindelijk alles achter me kan laten , weliswaar zonder kinderen of kleinkinderen , maar zal ik ze ooit missen????

er zijn zoveel andere dingen in het leven die ik belangrijker acht dan geld .... maar dat zullen zij waarschijnlijk toch nooit beseffen ....
Dit is een wel heel vreemde topic voor politics.be Marijke. Ik begrijp eigenlijk niet wat je wilt bereiken met je post. Normaal worden hier topics gepost die over zaken van algemeen belang gaan, en waarover de meningen nogal uiteen liggen. De bedoeling is dan dat daarover gedebatteerd wordt. Jouw topic lijkt me echter van een hoogst persoonlijke aard. Niet alleen ligt de bespreking van persoonlijke aangelegenheden niet echt in de lijn van het forum, maar niemand hier kent de exacte toedracht van de situatie die je voorlegt, dus niemand kan over deze situatie enig gefundeerd oordeel vellen of je raad geven.
Oud 7 juli 2007, 23:17   #30
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

al eens afgevraagd hoeveel mensen met ditzelfde probleem te kampen hebben als 1 van de partners sterft , ik ben heus niet de enige die in dit geval verkeert .....
Oud 7 juli 2007, 23:21   #31
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zo sterk zou ik het allemaal niet willen stellen, maar ik zou toch wel eens een andere klok willen horen luiden. Ik heb bijvoorbeeld altijd mijn bedenkingen gehad bij dat verhaal van die ambtelijke schrapping en het "complot" waarbij niet alleen de minnares van je man en je eigen kinderen betrokken waren, maar ook de gemeente en de politie. Ik word nogal achterdochtig wanneer mensen met dergelijke conspiracy theories op de proppen komen...

ik heb alle emails bewaard van de gemeente ....
Oud 7 juli 2007, 23:31   #32
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al eens afgevraagd hoeveel mensen met ditzelfde probleem te kampen hebben als 1 van de partners sterft , ik ben heus niet de enige die in dit geval verkeert .....
Spijtig genoeg zal je wel gelijk hebben, maar om terug te keren op mijn vraag : wat wil je bereiken met je post? In het beste geval zullen nu een paar mensen je verhaal geloven en je bijtreden, terwijl een paar anderen je niet zullen geloven. Een enkeling zal je situatie misschien herkennen. Ik wil er zelf helemaal geen oordeel over uitspreken, want ik ken de hele situatie onvoldoende. Maar wat verwacht je juist van het forum?
Oud 7 juli 2007, 23:41   #33
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

ik zou de raad willen geven aan ouders met probleemkinderen , om indien ze gehuwd zijn met gemeenschap van goederen , de mogelijkheid in te kijken om dit te veranderen in een toebedeling van nalatenschap , waarbij geen van de kinderen iets kan doen tenzij ook de tweede ouder sterft , bij deze vorm van nalatenschap komt alles in volle eigendom aan de langstlevende .... wat natuurlijk ook zijn nadelen heeft aangezien als beide ouders sterven na een kind , het vruchtgebruik niet meer naar de echtgenote van de overledene gaat maar de erfenis rechtstreeks naar de kleinkinderen gaat , en ook dat heb ik meegemaakt aangezien mijn man stierf weliswaar na zijn moeder maar voor zijn vader , kwam ook die erfenis al kompleet in handen van mijn kinderen terecht , volle zes miljoen is gewoon verdwenen en zelfs niet eens aangegeven bij de fiscus , ze beweren dat alles al weg was ....mijn man was enig kind , de avond dat hij stierf had hij net alles uit de erfenis van zijn moeder terug overgedragen aan zijn vader ,..... zijn bedenking op dat punt kon ik toen bijtreden , waarom ruzie maken of uitbetalen , ik ben maar alleen alles is toch voor ons en we hebben tijd .... denk niet dat ie diezelfde beslissing zou genomen hebben indien hij had geweten dat ie diezelfde nacht zou sterven in het naar huis rijden ....en waarschijnlijk had de ruzie om de erfenis er alleen nog groter door geweest ...

voor mijn situatie is het te laat , maar het kan voor anderen veel leed voorkomen ....

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 7 juli 2007 om 23:49.
Oud 8 juli 2007, 08:31   #34
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou de raad willen geven aan ouders met probleemkinderen , om indien ze gehuwd zijn met gemeenschap van goederen , de mogelijkheid in te kijken om dit te veranderen in een toebedeling van nalatenschap , waarbij geen van de kinderen iets kan doen tenzij ook de tweede ouder sterft , bij deze vorm van nalatenschap komt alles in volle eigendom aan de langstlevende .... wat natuurlijk ook zijn nadelen heeft aangezien als beide ouders sterven na een kind , het vruchtgebruik niet meer naar de echtgenote van de overledene gaat maar de erfenis rechtstreeks naar de kleinkinderen gaat , en ook dat heb ik meegemaakt aangezien mijn man stierf weliswaar na zijn moeder maar voor zijn vader , kwam ook die erfenis al kompleet in handen van mijn kinderen terecht , volle zes miljoen is gewoon verdwenen en zelfs niet eens aangegeven bij de fiscus , ze beweren dat alles al weg was ....mijn man was enig kind , de avond dat hij stierf had hij net alles uit de erfenis van zijn moeder terug overgedragen aan zijn vader ,..... zijn bedenking op dat punt kon ik toen bijtreden , waarom ruzie maken of uitbetalen , ik ben maar alleen alles is toch voor ons en we hebben tijd .... denk niet dat ie diezelfde beslissing zou genomen hebben indien hij had geweten dat ie diezelfde nacht zou sterven in het naar huis rijden ....en waarschijnlijk had de ruzie om de erfenis er alleen nog groter door geweest ...

voor mijn situatie is het te laat , maar het kan voor anderen veel leed voorkomen ....
De formule gemeenschap van goederen heeft inderdaad het nadeel dat je beschrijft, en ik vind het eigenlijk bij koppels met een goede verstandhouding niet meer dan normaal dat wanneer de ene partner sterft al zijn of haar bezittingen integraal naar de andere gaan.

Wat je nu beschrijft (toebedeling van nalatenschap met kinderen die sterven voor de ouders) is nog iets anders, en in dat geval zijn er geen negatieve gevolgen voor de ouders (die beiden gestorven zijn).
Oud 11 juli 2007, 21:52   #35
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het toch vreemd hoe iemand zijn hele privéleven zo uitsmeert op een forum. En zeker de smeuïge details. (En aangezien daarvan durf ik ook mijn mening van de informatie hier gewonnen te kennen te geven. Misschien is het dat net wat je wilt?)

Als ik zo wat lees en het goed heb begrepen zouden er kinderen zijn uit meerdere of gemengde huwelijken. Dit kan altijd leiden tot bizarre omstandigheden.

Ik meen ook te begrijpen dat je kinderen drugsverslaafd zijn of waren? Je zou dan toch moeten weten dat drugs mensen totaal gaat hersenspoelen? Zij zijn op de duur niet meer voor rede vatbaar, en zullen elke manier grijpen om aan geld te komen om hun verslaving tegemoet te komen. Zijn dit geen verzachtende omstandigheden voor je kinderen?
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 10:04   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik vind het toch vreemd hoe iemand zijn hele privéleven zo uitsmeert op een forum. En zeker de smeuïge details. (En aangezien daarvan durf ik ook mijn mening van de informatie hier gewonnen te kennen te geven. Misschien is het dat net wat je wilt?)

Als ik zo wat lees en het goed heb begrepen zouden er kinderen zijn uit meerdere of gemengde huwelijken. Dit kan altijd leiden tot bizarre omstandigheden.

Ik meen ook te begrijpen dat je kinderen drugsverslaafd zijn of waren? Je zou dan toch moeten weten dat drugs mensen totaal gaat hersenspoelen? Zij zijn op de duur niet meer voor rede vatbaar, en zullen elke manier grijpen om aan geld te komen om hun verslaving tegemoet te komen. Zijn dit geen verzachtende omstandigheden voor je kinderen?
Aangezien daarvan??????????????????????????????????????????? ????????
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 11:45   #37
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

je kinderen drugsverslaafd zijn of waren? Je zou dan toch moeten weten dat drugs mensen totaal gaat hersenspoelen? Zij zijn op de duur niet meer voor rede vatbaar, en zullen elke manier grijpen om aan geld te komen om hun verslaving tegemoet te komen. Zijn dit geen verzachtende omstandigheden voor je kinderen?

rare draai die jij eraan geeft , misschien praat dat dan alles goed .....
Oud 18 juli 2007, 11:51   #38
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ik vraag me af hoe laag je kunt vallen als kind door je moeder op die manier te behandelen ....
Ouders krijgen van hun kinderen altijd de behandeling die ze verdienen. Tenminste als jij ze hebt opgevoed. Jij hebt hen gemaakt, zij jou niet.

Citaat:
of moet een moeder alles kunnen vergeven ....ook dat ze 5000 euro belangrijker achtten dan al de liefde die een moeder heeft voor haar kinderen
Een moeder die haar privé-conflict met haar kinderen met naam en toenaam op het internet zet, en dat voor een schamele 5.000 euro... Hoe kan een kind daar ooit nog een greintje respect voor opbrengen?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 juli 2007 om 11:54.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 11:54   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ouders krijgen van hun kinderen altijd de behandeling die ze verdienen. Tenminste als jij ze hebt opgevoed. Jij hebt hen gemaakt, zij jou niet.

Een moeder die haar privé-conflict met haar kinderen met naam en toenaam op het internet zet, en dat voor een schamele 5.000 euro... Welk kind zou daar nog iets mee te maken willen hebben.
ONZIN,DIKKE ONZIN WAT JE NU UIKRAAMT !!!!! WAT EEN ZEVER .........
Oud 18 juli 2007, 12:01   #40
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ONZIN,DIKKE ONZIN WAT JE NU UIKRAAMT !!!!! WAT EEN ZEVER .........
Kan zijn. Maar als de boom ontevreden is over zijn vruchten, moet hij met zijn klachten in elk geval niet bij de vruchten zijn.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be