![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen ok, alle politiekers buiten groen. Hoewel zij ook massaal meedoen aan het volplakken van affiches tijdens de verkiezingen.
Waarom doen ze het niet via mail?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vande Lanotte is een kalf die moet zwijgen als het over energie gaat. Hij wou de kerncentrales sluiten.
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
in een van de tv-debatten stelde hij dat het te vroeg is om nu reeds te bepalen dat ze niet hoeven te sluiten: 1. het is pas in 2015 dat de eerste kerncentrales gefaseerd sluiten. 2. het heeft geen zin om nu reeds te bepalen dat die centrales open dienen te blijven: dit zal enkel de hernieuwbare energiesector ondergraven (geen incentief immers om nieuwe installaties te bouwen) en men kan binnen vijf �* zes jaar nog steeds beslissen om niet te sluiten mocht blijken dat een dergelijke sluiting tot energiebevoorradingsproblemen leiden. Het is m.a.w. een beslissing waar nu nog niet hoeft op teruggekomen te worden. Ik vind dat hij hier inderdaad wel een punt heeft... indien nu reeds duidelijk is dat ze ongestoord verder kunnen blijven produceren, welke economische dwang voelen de elektriciteitsproducenten dan om tot vervanging van deze installaties over te gaan? Geen enkele... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Al even leuk als de groenen die doen of ze Kyoto uitgevonden hebben, 10 jaar na Kyoto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, de liberalen doen nog ingewikkelder. De bestaande moeten dicht, maar ze mogen vervangen worden door nieuwere types. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 9 juli 2007 om 17:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hou me niet bezig met kleine windmolentjes en ander geitenharensokkengedoe. Mijn vraag aan de plaatselijke mandataris was om een knoert van een turbine neer te poten waarmee ik ongeveer een kwart van het dorp hier gratis van elektriciteit kon voorzien. Ik ben eens gaan bladeren in m'n gedachtenexperiment van toen (ruim 6 jaar geleden nu) en struikelde over een studie waarin gesteld werd dat het type turbine dat ik op het oog had een geluidsniveau haalde tussen 35 en 55 dB(A) (pressure level @ 50 m). De dichtstbijgelegen bebouwing situeert zich op 350 m en aangezien alle omligende gronden landbouwgronden zijn, was er ook geen redelijk argument te vinden in die vermeende 'geluidshinder' van jou. Belangrijke noot: in de daaropvolgende discussie (nouja) was nooit sprake over milieueffecten zoals geluidsoverlast. Tussen de regels door begreep ik dat de energielobby er voor iets tussenzat.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een nucleaire groep juist over de grens, verbonden met een hoogspanningslijn naar een hoogspanningspost niet tever van de grens (op belgisch grondgebied) zal wel niet teveel problemen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge de netbeheerder de energielobby wil noemen. Nu, als iedereen Kw's gaat produceren, zonder dat er ook maar enige afspraak met de netbeheerder mogelijk is (gaat gij produceren als hij het vraagt ?), is het gewoonweg gedaan met het net. Dit is dan ook al geldig met zonnepanelen en in zekere mate met windmolenparken (ze zullen in elk geval een bepaald percentage niet mogen overstijgen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zie wel een hoop problemen voor de netbeheerder, doch geen voor de producenten (tenzij dat hun productie zal verminderen, maar dat doet zij ook bij gebruik van spaarlampen...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus telkens er een nieuwe verbruiker bijkomt, of er iemand zijn ijskast opendoet, is de stabiliteit van het net in gevaar. Juist ja...
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen! is juist de partij die het minste doet en inzit met het milieu en onze leefomgeving. Die gebruiken het milieu enkel om ons leven duurder te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het type IN 12 KW leverd je een vermogen van 12kw met een spannng van 230V/380V bij een wind van 3.5m/s en is bestand tot een wind van 100m/s en heeft een automatische afremming vanaf 14m/s en met een wiekdiameter van 5.8 meter. en veroorzaakt 30DB als wel in 50Hz. |
|
![]() |
![]() |