![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is idd een hemels verschil tussen de twee. Nergens heeft hij de slavernij veroordeeld, enkel de behandeling van de slaven die mishandeld werden afgekeurd, maar zelfs dat heeft hij NOOIT veroordeeld. Het is een zonde je volgens de bijbel je niet te vermenigvuldigen en voort te planten. Hij begin dus een zonde door ongehuwd te blijven. Trouwens wetenschappelijk word zelfs zijn dood betwijfeld, want men heeft bewijzen gevonden dat iemand niet stierf na 3 dagen aan het kruis en de Romeinen geen mensen die gekruisigd waren doodde met de lans zolang ze aan het kruis hingen. En hij heeft maar 1 1/2 dag aan het kruis gehangen. Dus zelfs zijn herrijzing is in twijfel te trekken. Is het Christelijke geloof dus van het begin gebaseerd op leugens en bedrog? En wat is er dan nog allemaal gelogen en veranderd toen men de bijbel heeft geschreven en herschreven? Hoe zit het met de verhalen over Judas, welke zijn er gelogen en welke waar? Wat is het echte verschil tussen beide? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet ge wat, doe gij maar rustig voort met die onzin. Ge hebt het voortdurend over wat wazige historische hypotheses, ik heb het over de leer van Jezus zoals die in de evangelieën naar voor komt. Enne, wat predikte Mohammed zoal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() zoals ik al zei tegen de "grote" Napoleon (haha hij was maar anderhalve meter hoog...) : In feite zou ik je niet van antwoord moeten dienen, de wereld bekijken met flappekes... ocharme arme ziel.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Juist omdat men drie of meer dagen aan het kruis kon blijven hangen werd de veroordeelde gegeseld (om hem te verzwakken) en werd soms een lanssteek toegebracht: het was een teken van genade verlening door het eind sneller te laten komen. Een ander middel om het einde te versnellen was door de benen van de gekruisigde te breken. Benevens de dood van Christus is het meest beroemde geval van kruisiging uit de oudheid wel de executie van de overblijfselen van de Spartacus opstand in 70 v Chr. 6000 man werd gekruisigd langs de Via Appia tussen Rome en Capua (200 km) a rato van ongeveer 1 per 30 meter. En in dit geval werd geen genade verleend en werden de kruisen gedurende maanden laten staan met de lichamen als een voorbeeld voor andere slaven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel het is wetenschappelijk ook niet bewezen dat Jezus van Nazareth ooit echt heeft bestaan en dat zijn woorden wel echt van hem komen. De meeste geschriften zijn immers van na zijn dood. En ik ben geen moslim dus ik hoe ook niet te weten wat Mohammed predikte. Maar zijn bestaan is wel wetenschappelijk bewezen en de meeste geschriften van/over hem dateren van uit de tijd dat hij zelf nog leefde. En hij heeft geen wonderen gedaan zoals doden na een paar dagen terug tot leven wekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gekruisigde verlossen uit zijn leed zonder toelating van de consul was een halsmisdaad en kon je zelf aan het kruis brengen. In de Bijbel staat trouwens dat zijn benen niet gebroken werden om hem juist zolang mogelijk te laten lijden. Ook de lanssteek was slechts een lichteverwonding die de dood niet kon veroorzaken of versnellen volgens de geschriften. Als je dan alle kennis bij elkaar brengd en weet dat men toen al over de geneesmiddelen beschikte om iemand in een staat van schijndood te brengen, is het raadsel over de heropstanding eigenlijk ook reeds snel op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zou u kunnen vertellen waar die bronnen te vinden zijn uit de tijd dat Mohammed zelf nog leefde?
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik spreek over de evangelieën, ik denk toch voor zowat iedereen die kan lezen toegankelijk? Deze teksten vormen een belangrijke bouwsteen van onze westerse cultuur , of je nu gelovig of ongelovig bent(zoals ik). Het loutere bestaan van Jezus trouwens wordt alleen nog ontkent door idioten of moslimneukers. |
|
![]() |
![]() |