Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2007, 17:24   #21
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Brussel is recentelijk overspoeld door zigeunerbendes die bedelend door de stad trekken.
De vrouwen misbruiken kinderen om mensen een gevoel van medelijden te scheppen om zo hun slachtoffers geld af te luizen.
Je ziet ze lopen met hun potje met geld, steken het bekertje onder je neus en ze hebben nog het lef om van hun oren te maken als je 'maar' € 0,50 hebt gegeven.
Een fraai gezicht voor de duizenden toeristen die dagelijks komen afzakken naar Brussel.
Bovendien gebruiken deze vrouwen, die rondkuieren met hun baby op hun arm, hun oudere kinderen om de mensen te intimideren.
Naar aanleiding van overlast en intimidaties die ik en mijn vriendin de laatste tijd over onze rug krijgen ben ik gaan klacht neerleggen tegen deze bedelaars bij de politie.
Het antwoord van de politie is bedroevend:
'we kunnen niets doen. We pakken ze regelmatig op, maar het is dweilen met de kraan open. Als ze terug uit het politiebureau zijn verdwenen zijn ze terug herbegonnen met te bedelen. De agente in kwestie was duidelijk: we kunnen en we MOGEN niets doen'.
Ik vraag me echt af waar het hier in ons land en Europa naartoe gaat? Het wilde westen? Moeten we als burger het recht in eigen handen nemen?
Deze zigeuners hebben 2 benen, 2 armen en ook een brein, dus die kunnen even goed werken als wij domme Belgen die ons blauw betalen aan belastingen.
Bovendien heb ik verschillende keren gezien dat geintimideerde toeristen 10 20 en 30 euro's toestopten. Op het einde van de dag heb ik nog verre van zo veel verdient.

Is dit dan het resultaat van het 'multiculturele' Europa. Naar verluidt zijn er zo'n 1miljoen zigueners. Dat belooft...
Een ware brochette van vooroordelen en generalisaties :
1) Brussel wordt "overspoeld" door zigeunerbendes
2) Alle zigeuners zijn lui en komen naar hier in bendes om geld te vragen
3) We betalen teveel belastingen
4) De politie staat machteloos, en de zigeunerbendes worden zelfs beschermd van hogerhand want de politie "mag" niets doen

Spijtig, want het probleem waarover je het hebt is reëel, maar als je alleen maar in termen van zwart/wit kunt spreken dan kan er nooit een oplossing komen.

Een meer realistisch beeld :
http://www.vldbrussel.be/page.php/ni...ent/2007030903
Oud 12 juli 2007, 18:21   #22
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Sociaal vanget een beetje verbeteren en bedelarij helemaal verbieden. Als er nog geen 300 bedelaars zouden zijn moet dat toch niet zo moeilijk zijn?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be