Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 08:56   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Uw Franske is nen dierenbeul die even het leven zit weg te zuigen uit de Antwerpse wateren. Een antieke levenswijze die geen plaats meer heeft in deze moderne multiculturele samenleving.

Kdenk dat het tijd is dat Franske op z'n gemak z'n lepel wegsmijt. De toekomst hoort aan de jongeren, niet deze oude visser die met z'n ouwe bollen winkel en straffe verhalen.
Oud 10 juli 2007, 09:19   #22
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Uw Franske is nen dierenbeul die even het leven zit weg te zuigen uit de Antwerpse wateren. Een antieke levenswijze die geen plaats meer heeft in deze moderne multiculturele samenleving.

Kdenk dat het tijd is dat Franske op z'n gemak z'n lepel wegsmijt. De toekomst hoort aan de jongeren, niet deze oude visser die met z'n ouwe bollen winkel en straffe verhalen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 09:24   #23
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Het is allemaal de schuld van "te snel willen integreren"...

We, autochtonen, vragen te veel van migranten, ze moeten al na 4 of 5 generaties geïntegreerd zijn, wat wil je dan?!
Oud 10 juli 2007, 10:35   #24
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Het is allemaal de schuld van "te snel willen integreren"...

We, autochtonen, vragen te veel van migranten, ze moeten al na 4 of 5 generaties geïntegreerd zijn, wat wil je dan?!
4 of 5 generaties? Zo rap al?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:37   #25
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Dit is een grap, hoop ik?

Laatst gewijzigd door sn00py : 10 juli 2007 om 10:38.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:42   #26
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Er zijn crapuul jongeren.
Wauw. Wat zijn we onder de indruk.

Erg voor Franske. En wat is het punt?
Dat onze heersers het door u aangehaalde crapuul niet aanpakken maar de facto aanmoedigen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 11:04   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat onze heersers het door u aangehaalde crapuul niet aanpakken maar de facto aanmoedigen?
Daar hebben we het!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 11:15   #28
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dit is een grap, hoop ik?
Nee, dat is Raven
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 11:20   #29
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar hebben we het!
Right. Daar hebben we het.
Lastige vaststelling voor diegenen die niet verder wensen na te denken om politiek correct niet uit de (zelfopgelegde) toon te vallen.

En dan maar hysterisch doen als een negerinneke niet als promomeisje van l'Oréal aangeworven wordt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 11:35   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Right. Daar hebben we het.
Lastige vaststelling voor diegenen die niet verder wensen na te denken om politiek correct niet uit de (zelfopgelegde) toon te vallen.
Tegenwoordig is het politiek correcte denken verschoven van pro-islam/immigranten naar anti-islam/immigranten. Je zou de algemene tendens op het forum maar eens moeten volgen.

Beetje zoals het VB niet meer extreem is, omdat 20-25% ervoor stemt. Tenzij natuurlijk 20-25 extreem is.

Verder snap ik echt je punt niet. Overal waar er iemand nog maar de schijn geeft van niet optimaal aan islam/vreemdelingen bashen te doen kom je met de zinssnede 'politiek correct'. Word je dat zelf niet beu?

Zou je mij dan ook eens kunnen uitleggen waarom je denkt dat ik problemen heb met deze vaststelling?

Citaat:
En dan maar hysterisch doen als een negerinneke niet als promomeisje van l'Oréal aangeworven wordt.
Ik geef u een bak bier als je mij een post geeft dat ik hysterisch doe over dat promomeisje.

Jij geeft mij een bak bier als je geen post kunt vinden. Dat is dan afgesproken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 10 juli 2007, 12:48   #31
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar hebben we het!
In Frankrijk worden momenteel ingrijpende maatregelen voorbereid tegen staatschuimers. De president weigert gratie aan criminelen. Nederland schakelt langzaam over van pamperen naar heropvoedingskampen voor fout lopende jongeren. In Engeland pakt Labour asociaal gedrag keihard aan met dwangbevelen.

Jij loopt achter man, zoals heel spraakmakend België trouwens.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 juli 2007 om 12:49.
Oud 10 juli 2007, 13:05   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Frankrijk worden momenteel ingrijpende maatregelen voorbereid tegen staatschuimers. De president weigert gratie aan criminelen. Nederland schakelt langzaam over van pamperen naar heropvoedingskampen voor fout lopende jongeren. In Engeland pakt Labour asociaal gedrag keihard aan met dwangbevelen.

Jij loopt achter man, zoals heel spraakmakend België trouwens.
Zover ik weet was het in Nederland slechts een voorstel en dat van Frankrijk was 'logisch'. (De uitvoerende macht heeft zich niet te bemoeien met de rechterlijke. Ook al kan het wettelijk gezien, ik vind het een goede beslissing van Sarkozy. Hopelijk is hij daarin consequent.)

Dat van Engeland weet ik niet. Kun je daar een linkje van geven?

Maar wat je bedoelt met 'je loopt achter' snap ik niet?
Oud 10 juli 2007, 13:12   #33
DeMarokkaan
Banneling

DeMarokkaan's schermafbeelding

Standaard

Marokkanen zijn best braaf !
DeMarokkaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:16   #34
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zover ik weet was het in Nederland slechts een voorstel en dat van Frankrijk was 'logisch'. (De uitvoerende macht heeft zich niet te bemoeien met de rechterlijke. Ook al kan het wettelijk gezien, ik vind het een goede beslissing van Sarkozy. Hopelijk is hij daarin consequent.)
Punt is dat men in de buurlanden het groeiende straatgeweld wél aanpakt met zeer directe maatregelen, terwijl België nog altijd in het subsidietijdperk leeft. "Nog een blik straathoekwerkers opentrekken en het lost zich vanzelf wel op".

Citaat:
Dat van Engeland weet ik niet. Kun je daar een linkje van geven?
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-so...ehaviour_order

http://www.homeoffice.gov.uk/anti-so...aviour-orders/

http://www.crimereduction.gov.uk/asbos/asbos9.htm

Citaat:
Maar wat je bedoelt met 'je loopt achter' snap ik niet?
Zie hierboven.
Oud 10 juli 2007, 13:17   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb gisteren iemand leren kennen en die zijn verhaal wil ik u niet onthouden.
Ik merkte hem gisteren op, een beetje verscholen tussen het riet, aan de oever van de Schelde en ik besloot te stoppen omdat ik dacht dat hier in de Schelde geen vis zat en ik het fijne ervan wou weten.
We raakten aan de praat en deze namiddag ben ik hem terug gaan bezoeken.
En gaandeweg begon hij zijn levensverhaal te vertellen, geen spectaculair verhaal, maar toont wel duidelijk aan wat mensen in het dagelijks leven meemaken met ''jongeren''

Franske is 82 jaar en was reklameschilder van beroep terwijl zijn vrouw een winkeltje uitbaate van hengelsportartikelen op het Kiel. Na de vierde overval op 2 jaar tijd - en dan tellen we er de dagelijkse pesterijen van ''jongeren'' er nog niet bij - besloten Franske en zijn vrouw het winkeltje van de hand te doen.
Hij kon een redelijk goedkoop huisje op de kop tikken in Borgerhout, maar Franske besefte toen nog niet dat hij van de regen in de drop terecht was gekomen. Het tart elke verbeelding wat hij daar heeft meegemaakt van pesterijen.
Toen zijn vrouw stierf besloot hij dan ook zijn huisje te verkopen en zijn geluk aan de overkant van de Schelde te wagen met de gedachte dat daar minder overlast zou zijn met ''jongeren'' en ook omdat hij een verwoed palingvisser is en er hier meer viswaters ter beschikking zijn.
Ik vroeg hem hoeveel paling hij hier zoal kon vangen en trots vertelde hij mij dat hij dit jaar al +/- 30 kg paling had gevangen. Ik vroeg hem of hij die allemaal op het Schelde had gevangen waarop hij antwoorde: '' dat niet, de meeste paling heb ik op het Galgenweel gevangen en meestal bij valavond, dan bijt de paling best''
Daarop vroeg ik hem waarom hij daar dan niet zat te vissen en dan kwam de aap uit de mouw.
Franske wist mij te vertellen dat ook daar ''jongeren'' het komen verpesten en zeker bij valavond als de meeste vissers naar huis zijn. Tot hiertoe was dat beperkt gebleven tot pesterijen, maar daar Franske zo graag op paling viste nam hij dat er maar bij tot het een maand geleden uit de hand liep.
Rond 21 uur zat Franske daar nog alleen te vissen, dacht hij toch, maar achteraf bleek en dat tot zijn groot geluk, zat even verder nog een visser verscholen tussen het riet te vissen. Franske die aandachtig zijn stokken in het oog hield hoorde plotseling geroezemoes achter zich en zag daar 5 ''jongeren'' staan die zijn geld eisten en de sleutels van zijn auto.
Frankse nam het onderste gedeelte van zijn inmiddels al opgebroken paraplu - een stok met een pin aan - en riep '' de eerste die mij aanraakt steek ik op die pin hier!!!! waarop de jongeren in een lach schoten en hem verrot begonnen schelden terwijl ze dreigend naderbij kwamen.
Franske zag dat hij in een benarde situatie zat en begon lichtelijk te paniekeren, zijn stoere taal van daareven was verdwenen en Franske begon om hulp te roepen, en dat hulpgeroep werd tot zijn groot geluk gehoord door de andere visser - een stoere bonk van 30 jaar- die met een visstok kwam toegelopen waarop de ''helden'' die een oude man van 82 jaar dierven aanvallen het op een lopen zetten.
Van danaf durft Franske niet meer bij valavond op zijn geliefkoosde stek op paling gaan vissen en zit hij hier op de Schelde te vissen, waar wel minder vis zit maar daar word hij tot hiertoe nog niet lastig gevallen of loopt hij de kans niet dat hij berooft of ineen geklopt word.

Dit verhaal trof mij zo erg dat ik het toch even kwijt wou.
Ik vind dat heel droevig - niet voor mij - maar voor een stokoude mens van 82 jaar die heel zijn leven gewerkt heeft en niemand meer die naar hem omkijkt, dat men het enigste dat hij nog wenst- rustig een viske vangen - hem niet gegund word.
Ik heb der echt compassie mee.
Als ik jou was zou ik me aanmelden bij het VB. Je bent echt de geschikte kandidaat om propaganda voor hen te gaan schrijven. Proficiatn je hebt schrijverstalent.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:20   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Punt is dat men in de buurlanden het groeiende straatgeweld wél aanpakt met zeer directe maatregelen, terwijl België nog altijd in het subsidietijdperk leeft. "Nog een blik straathoekwerkers opentrekken en het lost zich vanzelf wel op".
Ik snap dus niet dat je tegen mij met dit soort zaken afkomt en dan zegt van 'je loopt achter'.
Ik geef toe, van de Engelse maatregelen wist ik nog niet, maar de rest wel.

Je begint tegen mij een loop maatregelen te zeggen en dan zeg je 'je loopt achter'.

Ik kan even goed tegen u een loop maatregelen gaan melden over de innovering van barbiepoppen en zeggen dat je achter loopt. De relevant ie is me compleet vreemd?

Interessante links.
Oud 10 juli 2007, 13:22   #37
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik snap dus niet dat je tegen mij met dit soort zaken afkomt en dan zegt van 'je loopt achter'.
Ik geef toe, van de Engelse maatregelen wist ik nog niet, maar de rest wel.
Jij was een beetje aan het spotten met de eventuele conclusies die uit het verhaal van Franske zouden kunnen getrokken worden.

Wel, die conclusies zijn in onze buurlanden nu al regeringsbeleid. Hier zijn ze nog altijd des duivels.
Oud 10 juli 2007, 13:25   #38
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij was een beetje aan het spotten met de eventuele conclusies die uit het verhaal van Franske zouden kunnen getrokken worden.
Ik spot nog steeds met een bepaalde vorm van conclusies.
De conclusies die verder gaan dan het individuele.

Citaat:
Wel, die conclusies zijn in onze buurlanden nu al regeringsbeleid. Hier zijn ze nog altijd des duivels.
Iets correcter. De conclusies hebben geleid tot een bepaald beleid.
En als dat beleid invidivueel is, ben ik daar helemaal voorstander van.

En het Engelse model lijkt me individueel. Kan ik dus enkel maar aanmoedigen.
Oud 10 juli 2007, 13:29   #39
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
IIets correcter. De conclusies hebben geleid tot een bepaald beleid.
En als dat beleid invidivueel is, ben ik daar helemaal voorstander van.
De gevolgen van een beleid zijn altijd individueel. Wat niet belet dat het concept wel op doelgroepen kan gericht zijn. In Nederland staat het beleid momenteel stijf van de studies, onderzoeken en beleidsplannen inzake het betreurenswaardige gedrag van Marokaanse jongens.

Citaat:
En het Engelse model lijkt me individueel. Kan ik dus enkel maar aanmoedigen.
Er gebeurt tenminste iets, ook al is het niet altijd perfect.

Bij ons is zelfs erover praten nog altijd not done.
Oud 10 juli 2007, 13:31   #40
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gevolgen van een beleid zijn altijd individueel. Wat niet belet dat het concept wel op doelgroepen kan gericht zijn. In Nederland staat het beleid momenteel stijf van de studies, onderzoeken en beleidsplannen inzake het betreurenswaardige gedrag van Marokaanse jongens.
Zolang de brave maar niet gestraft worden voor de stoute - en ook niet gestigmatiseerd worden - heb ik nergens een probleem mee.

Citaat:
Er gebeurt tenminste iets, ook al is het niet altijd perfect.

Bij ons is zelfs erover praten nog altijd not done.
Kom, nu niet gaan huilen. Je mag heel luid en duidelijk zeggen dat er problemen zijn. 'k doe dat ook.
Je moet echter de problemen noemen die er zijn en niet de problemen die er niet zijn. Vreemdelingen zijn niet het probleem.
Misdaad is het probleem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be