Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2007, 00:42   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zou en ergens in Vlaanderen ook ettelijke tienduizenden euro's voor een spetterend vuurwerk tegenaan worden gegooid als Nederland zijn nationale feestdag viert?
Oud 16 juli 2007, 00:44   #22
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Gisterenavond naar het vuurwerk geweest in Liège ter ere van "quatorze juillet".
Een schitterend vuurwerk dat ettelijke tienduizenden euro's moet hebben gekost.
Een volksfeest dat zo'n slordige 40.000 mensen op de been bracht.
Ikzelf stond perfect strategisch opgesteld op le "pont Albert I".
Vlekkeloze organisatie, perfect weer, prachtige lokatie enz...

Ik was echt fier dat ik als Vlaming en dus hoofdsponsor een feest mag betalen ter ere van het toekomstige vaderland van onze zuiderburen.

Evenwel heb ik even mijmerend een analogie gepleegd met pakweg Leuven.
Stel je eens even voor de we daar een groot orangistisch volksfeest organiseren ter ere van de Nederlandse feestdag op 30 april.
Dit dan ook laten financieren door een ander volk evenwel heb ik mij ook met alle middelen willen voorstellen...maar het lukte mij niet...
Wat ik mij wel kon voorstellen waren de virtuële krantenkoppen in Wallonië daags na zo'n analoog...ik denk dat ik aan niemand op dit forum de te verwachten inhoud zou moeten bijfantaseren...door oneigenlijk gebruik volledig uitgeholde woorden als racisme, fascisme, nazisme zouden de even uitgeholde "Vlamingen egoïstisch en niet solidair" separatismediscours op een zodanige wijze kruiden dat elke Vlaamse politieker diepbeschaamd in zijn typische béate aanbiddingsknieval voor de roi zijn verraderspostje zou gaan afsmeken...

Ik krijg van dag tot dag meer bewondering voor dit Waalse volk: dit volk heeft geen voorbehoud om zijn identiteit ten volle te beleven én er voor uit te komen. Het Vlaamse volk daarentegen dat kruiperig tegen zoveel complexloos volksnationalisme aanschurkt en via een aan onwaarschijnlijkheid grenzend kultuurrelativisme zichzelf, volledig de democratie fnuikend, ondergeschikt maakt aan de waalse minderheid heeft geen recht op medeleven wanneer zij eens te meer duurbetaalde en zelf afgesmeekte vernederingen moet ondergaan om met Wallonië te mogen leven in een surrealistische antidemocratie.
Altijd vermakelijk dat de rechtsen de regionalisten IN Frankrijk onder de mat schuiven wanneer het gaat om het verheerlijken van het Franse staatsnationalisme. Dan toch maar liever een manifestatie van Bretoense autonomisten bijwonen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 16 juli 2007 om 00:45.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 06:57   #23
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Het Vlaamse volk daarentegen dat kruiperig tegen zoveel complexloos volksnationalisme aanschurkt en via een aan onwaarschijnlijkheid grenzend kultuurrelativisme zichzelf, volledig de democratie fnuikend, ondergeschikt maakt aan de waalse minderheid heeft geen recht op medeleven wanneer zij eens te meer duurbetaalde en zelf afgesmeekte vernederingen moet ondergaan om met Wallonië te mogen leven in een surrealistische antidemocratie.
De eerste 10 , mss 20 jaar na de Belgische Onafhankelijkheid had de jonge Belgische Staat een staand leger van 100.000 man, geëncadreerd door Fransen. Relatief het grootste , in die tijd in Europa.
Voeg daarbij de liquidatie van Orangisten, vd Nederlandstalige plattelandsscholen , afwezigheid van staatssteun bij de mislukte patattenoogsten in de veertiger jaren vd 19e E, met de daaropvolgende hongersnoden, een economisch beleid ter bevordering van Wallonië tegelijk ten nadele van Vlaanderen en als het ff kon, als de omstandigheden gunstig waren , een repressie of drie, hebben de Vlamingen gemaakt tot wie zij vandaag zijn: een gekoloniseerd volk waar slechts nog aan een minderheid de eclatante afwezigheid van gelijkberechtiging tav de niet-Vlaming opvalt.

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=25

Laatst gewijzigd door stab : 16 juli 2007 om 07:01.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 07:45   #24
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat grappig. Ik bezoek Wallonie regelmatig en heb, juist in Luik, nooit iets gemerkt van een Nederlandvijandige houding. De luikenaars komen op mij over als open en vriendelijke mensen en ik word er altijd uiterst hartelijk ontvangen.
U bent eigenlijk de eerste niet-vriendelijke Luikenaar die ik spreek. Grappig toch?
Vergis je niet over mij Hertog, ik tracht alleen maar in dezelfde trent te antwoorden als die paar zeikers hier die hun minderwaardigheidscomplex trachten af te reageren.
Zoals je zei hebben we in Luik geen enkel probleem met Hollanders noch met Limburgers en zij ook niet met ons. Trouwens, uw koningin heeft verleden jaar tijdens haar bezoek hier de wens uitgedrukt om de nieuwe TGV-terminal de naam van Liège-Limburg te geven, dit in het kader van de Eurregio. Ook Stevaert drukte die wens uit omdat op gebied van communicatie Limburg weer eens uit de boot viel. Natuurlijk vind je hier ook tegenstanders van dit iniatief want zoals je weet zijn er gekken op alle plekken.
Oud 16 juli 2007, 07:57   #25
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Zoals je zei hebben we in Luik geen enkel probleem met Hollanders noch met Limburgers en zij ook niet met ons.
Citaat:
Toch 100 keer liever dat dan te gapen naar Holland met hun naar mierenzeik smakend bier en hun muizenkaas.
Oud 16 juli 2007, 08:10   #26
schaveiger
Minister-President

Standaard

stab:
Citaat:
Luikenaars staan bekend als gepatenteerde feestvarkens, redelijk vrolijk arnarchistisch getint. Maar vooral heel individualistisch. Mensen die zich achter een "eigen volk" scharen, noemen de Luikenaars: luizen.
Citaat:
Op 7sur7.be en op rtbf.be vind ik hier niks over?
Mja, ik zie de Walen eigenlijk reeds als Fransen, met de rug naar Vlaanderen, gapend naar de Franse televisie, en af en toe wordt er eens wat lekkers van vanachter aangevoerd:
Oud 16 juli 2007, 09:25   #27
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Altijd vermakelijk dat de rechtsen de regionalisten IN Frankrijk onder de mat schuiven wanneer het gaat om het verheerlijken van het Franse staatsnationalisme. Dan toch maar liever een manifestatie van Bretoense autonomisten bijwonen.
Dus: Omdat ik duidelijk probeer te maken dat Vlaamse volksnationalisten in de beleving van hun identiteit hier in Vlaanderen gedemoniseerd, gebroodroofd, uitgesloten en vernederd worden terwijl het staats- én volksnationalisme in Wallonië als een deugd word gezien zijn "rechtsen" tegen regionalisten en autonomisten in Frankrijk...
Oud 16 juli 2007, 09:32   #28
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Gisterenavond naar het vuurwerk geweest in Liège ter ere van "quatorze juillet".
Een schitterend vuurwerk dat ettelijke tienduizenden euro's moet hebben gekost.
Een volksfeest dat zo'n slordige 40.000 mensen op de been bracht.
Ikzelf stond perfect strategisch opgesteld op le "pont Albert I".
Vlekkeloze organisatie, perfect weer, prachtige lokatie enz...

Ik was echt fier dat ik als Vlaming en dus hoofdsponsor een feest mag betalen ter ere van het toekomstige vaderland van onze zuiderburen.

Evenwel heb ik even mijmerend een analogie gepleegd met pakweg Leuven.
Stel je eens even voor de we daar een groot orangistisch volksfeest organiseren ter ere van de Nederlandse feestdag op 30 april.
Dit dan ook laten financieren door een ander volk evenwel heb ik mij ook met alle middelen willen voorstellen...maar het lukte mij niet...
Wat ik mij wel kon voorstellen waren de virtuële krantenkoppen in Wallonië daags na zo'n analoog...ik denk dat ik aan niemand op dit forum de te verwachten inhoud zou moeten bijfantaseren...door oneigenlijk gebruik volledig uitgeholde woorden als racisme, fascisme, nazisme zouden de even uitgeholde "Vlamingen egoïstisch en niet solidair" separatismediscours op een zodanige wijze kruiden dat elke Vlaamse politieker diepbeschaamd in zijn typische béate aanbiddingsknieval voor de roi zijn verraderspostje zou gaan afsmeken...

Ik krijg van dag tot dag meer bewondering voor dit Waalse volk: dit volk heeft geen voorbehoud om zijn identiteit ten volle te beleven én er voor uit te komen. Het Vlaamse volk daarentegen dat kruiperig tegen zoveel complexloos volksnationalisme aanschurkt en via een aan onwaarschijnlijkheid grenzend kultuurrelativisme zichzelf, volledig de democratie fnuikend, ondergeschikt maakt aan de waalse minderheid heeft geen recht op medeleven wanneer zij eens te meer duurbetaalde en zelf afgesmeekte vernederingen moet ondergaan om met Wallonië te mogen leven in een surrealistische antidemocratie.
U wil Brussel en de Rand in Franse handen?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 09:33   #29
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De miljardentransfers vanuit Nederland staan dan ook niet ter discussie, hé?

Zulke diefstallen ter subsidiëring van een neo-communistische deficietstaat zouden verdomme bij de Nederlanders ni waar zijn...mijn gedacht...
Oud 16 juli 2007, 09:35   #30
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U wil Brussel en de Rand in Franse handen?
Kijk, kijk, de kersverse ondervoorzitter van de BUB. Nog altijd niet door je voorraad van afgekloven oneliners heen, mijn vogeltje?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 10:03   #31
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Is inhoudelijk antwoorden weer iets te moeilijk?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 10:03   #32
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder het Franse keizerrijk behoorde Luik tot het Département de l'Ourthe. Vandaar dat ze sindsdien de Franse nationale feestdag meevieren, enerzijds als traditie en anderzijds als eerbetoon voor de gevallen Franse soldaten en weerstanders tijdens WO1 en WO2.
Hoe je het ook draait of keert, het blijft een massale volksviering ter ere van een genadeloze buitenlandse bezetter die ons eeuwen lang onderdukt heeft, massaal geroofd heeft en tienduizenden jongelingen opgeëist heeft voor zijn idiote oorlogen. Bijzonder grof incivisme van de Luikenaars en het Waalse Gewest dus.

Citaat:
De kosten worden grotendeels gedragen door de provincie en de stad Luik en deels door het Franse consulaat.
Het Franse consultaat betaalt dus mee deze collaboratieviering. Alsof Berlijn in Antwerpen een massaal volksfeest ter ere van Duitsland en de Duitse bezetting zou sponsoren...

Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 juli 2007 om 10:06.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 10:12   #33
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert, het blijft een massale volksviering ter ere van een genadeloze buitenlandse bezetter die ons eeuwen lang onderdukt heeft, massaal geroofd heeft en tienduizenden jongelingen opgeëist heeft voor zijn idiote oorlogen. Bijzonder grof incivisme van de Luikenaars en het Waalse Gewest dus.

Het Franse consultaat betaalt dus mee deze collaboratieviering. Alsof Berlijn in Antwerpen een massaal volksfeest ter ere van Duitsland en de Duitse bezetting zou sponsoren...
Frustration et ignorance, quand tu me tiens
Oud 16 juli 2007, 10:25   #34
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Men vergeet vaak wat voor walgelijke gebeurtenissen de Fransen eigenlijk herdenken op die dag. De inname van de Bastille is het werk geweest van uitschot. Onschuldigen werden onthoofd en hun hoofd werd dan op een paal tentoongesteld. In de Bastille zaten enkele vervalsers opgesloten, een sadist en een tweetal gekken. Die werden allemaal triomfantelijk bevrijd. De sadist werd de dag nadien terug opgesloten.

Ik heb dit jaar het feestlawaai ('bal populaire') van dichtbij meegemaakt in een klein frans stadje (het porcelein in de keukenkast trilde soms in resonantie met de bastonen uit de geluidsversterkers) en ik had, wetende wat hier eigenlijk werd herdacht, voortdurend het gevoel dat er een soort heksensabbat werd gevierd.
Oud 16 juli 2007, 10:51   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Is inhoudelijk antwoorden weer iets te moeilijk?

Voor jou zo te zien wel.
Oud 16 juli 2007, 10:55   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Men vergeet vaak wat voor walgelijke gebeurtenissen de Fransen eigenlijk herdenken op die dag. De inname van de Bastille is het werk geweest van uitschot. Onschuldigen werden onthoofd en hun hoofd werd dan op een paal tentoongesteld. In de Bastille zaten enkele vervalsers opgesloten, een sadist en een tweetal gekken. Die werden allemaal triomfantelijk bevrijd. De sadist werd de dag nadien terug opgesloten.

Ik heb dit jaar het feestlawaai ('bal populaire') van dichtbij meegemaakt in een klein frans stadje (het porcelein in de keukenkast trilde soms in resonantie met de bastonen uit de geluidsversterkers) en ik had, wetende wat hier eigenlijk werd herdacht, voortdurend het gevoel dat er een soort heksensabbat werd gevierd.
De echte Belgen in Wallonië branden dat soort gevoelens gewoon weg met reuze vuurwerk en het verstand op Parijs gericht.
Oud 16 juli 2007, 11:06   #37
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht

Globaal ben ik het me je eens maar sommigen kunnen ook dezelfde gevoelens hebben bij de 11 Juli viering, de Spaanse nationale feestdag, de Duitse en nog wel een paar andere. Onze gewesten werden van oudsher onder de voet gelopen maar indien dit op je lever blijft liggen na zoveel generaties lijd je wel aan een erfelijk pathetische aandoening.
Oud 16 juli 2007, 11:44   #38
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Frustration et ignorance, quand tu me tiens
In plaats van jezelf te typeren, zou je best eens inhoudelijk kunnen reageren op de zeer rake opmerkingen van Kortaf.
Maar neen, het nietszeggend one-linertje, het zielig verweer van diegenen die met de mond vol tanden staan.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 11:53   #39
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In plaats van jezelf te typeren, zou je best eens inhoudelijk kunnen reageren op de zeer rake opmerkingen van Kortaf.
Maar neen, het nietszeggend one-linertje, het zielig verweer van diegenen die met de mond vol tanden staan.
Sorry maar ik lijd niet aan schizofrenie zoals Kortaf e.a.
Als jij dat "rake" opmerkingen noemt dan be je ook wel aan verzorging toe.
Oud 16 juli 2007, 12:05   #40
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry maar ik lijd niet aan schizofrenie zoals Kortaf e.a.
De nationale feestdag van een vreemde mogendheid, die ons eeuwenlang bezet en mishandeld heeft, vieren met een groot volksfeest: dat lijkt me inderdaad schizofrenie.

Citaat:
Als jij dat "rake" opmerkingen noemt dan be je ook wel aan verzorging toe.
Het medicaliseren van je opponent is tot nu toe je sterkste argument.

Je onbekwaamheid om de aangevoerde stelling te weerleggen ligt open en bloot te kijk.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 juli 2007 om 12:06.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be