![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het artikel zelf is geen leugen; de conclusies die bijvoorbeeld jij eraan vast hangt wel. Voor zover ik zie zegt dat artikel dan ook nergens dat organische zonnecellen of de techniek van die cellen, zoals jij het zo mooi verwoordt, nieuw zijn, of wel? Zij hebben een nieuw design, niet meer of niet minder. Of dat design radiatieresistenter is, reppen ze zelfs met geen woord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoiets dus idd. Natuurlijk moet er wel wat aan de wegeninfrastructuur gedaan worden. Het lijkt me rusische roulette om je daarmee tss de wegmastodonten te begeven. En de fietspaden, tja, de fietspaden .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben nu iets wat er nog niet was...anders was iemand anders eerst geweest é.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Deze morgen pieptje je nochtans anders; of was jij het niet die zei: Hebben jullie het patent op deze techniek van zonnecellen die de koreanen nu hebben uitgevonden? Dus de koreanen hebben idd iets nieuws gevonden zoals er duidelijk staat?
De techniek is niets nieuws; enkel het design is anders. Citaat:
Massaproductie op organische cellen zal er niet voor zorgen dat er performantere cellen op de markt komen, die gebaseerd zijn op halfgeleidersubstraten. Massaproductie op organische cellen zal zorgen voor wat meer gadgets op zonneënergie en voor meer wegwerp producten op zonnenergie. Fundametele opwekking van energie met zonnecellen, doe je niet op organische substraten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goedkoper is niet noodzakelijk beter maar indien de effectiviteit hetzelfde is en het product goedkoper dan is het wel beter. En zo te zien gaan ze daar duidelijk voor. Voor de rest...ik blijf het zeggen, zeggen dat iets niet kan is belachelijk. Wat men nu allemaal kan zou men 20 jaar geleden al nooit geloofd hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Nee; de techniek blijft onveranderd, het design variëert.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunnen dien nieuwe zonnecellen ook voor wat meer zon zorgen astemnblieft.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Over 50 jaar blijft de techniek die achter een zonnecel zit onveranderd. Daar mag jij nog zoveel op je hoofd gaan staan, of andere zaken roepen, als je wil; het zal er niets aan veranderen. Je spreekt hier over fysische beperkingen, niet over technologische beperkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fysische beperkingen zoals wij die momenteel kennen, denk je dat de mens momenteel alles weet over de fysica? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat de mens denkt te weten is nogmaar het topje. In de ruimte zijn er genoeg voorbeelden te vinden die voor ons fysisch niet te vatten of te verklaren zijn. Nogmaals, zeggen dat het niet kan is belachelijk. Vliegen, belachelijk! Sneller vliegen dan 200 kmp/h, belachelijk. Sneller vliegen dan het geluid, belachelijk... Het was allemaal onmogelijk. En uiteindelijk...
Laatst gewijzigd door illwill : 16 juli 2007 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet, maar het kan wel.
Zoals ik al vroeg...weten wij momenteel alles van de fysica? Een zwart gat kan ook niet bestaan volgens onze kennis van de fysica...en toch zijn ze er.
Laatst gewijzigd door illwill : 16 juli 2007 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik vermoed dat zulke zonnecellen gebaseerd zijn op geconjugeerde polymeren. Allemaal goed en wel, maar deze staan nog ver af van toepassingen in real life.
Vooral die bagger performance is jammer. Conventionele zonnecellen, van de hoge kwaliteit, gaan gemakkellijk over de 25 % |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu begeef ik me op glas ijs maar ik meen mij te herinneren dat zonnecelperformantie ook gebonden is aan welbepaalde quantumfysische beperkingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging ergens over het probleem met de groeisnelheid van bepaalde cellen?
Wie zegt dat nooit ene techniek gaat uitgevonden worden die dergelijke cellen oftewel kan vervangen waardoor ze niet meer moeten groeien en wie zegt dat men nooit omstandigheden gaat uitvinden die ervoor zorgen dat deze groeicyclus versneld word?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het ander vb van de zwarte gaten...door onze kennis van fysica zouden zwarte gaten niet kunnen bestaan...antwoord op de volgende vraag...bestaan ze? De zogenaamde dark matter...genoeg voorbeelden te vinden. Waarom zei men ooit dat sneller vliegen dan het geluid niet kon? Omdat onze kennis van de fysica toen nog niet zover was. Waarom zou dit nu anders zijn?
Laatst gewijzigd door illwill : 16 juli 2007 om 15:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken het exacte cijfer niet meer uit het hoofd, maar als het me goed voorstaat kan een cel die enkel op een Si-substraat is gebaseerd (de regular cellen die nog betaalbaar zijn zeg maar) theoretisch gezien zelfs maar een maximaal van rendement van een goeie 30% tot 35% halen. Dat is theorie, dus de praktijk valt nog wat lager uit; het hoogste labrendement vandaag op Si is 24%, dus zo heel ver zitten ze er zelfs niet meer vanaf. Wil je hoger, dan heb je multistacks nodig, en die maak je door een epitaxiale groei van lagen van het ene materiaal, op lagen van een ander materiaal. Zuiverheid en een perfect aansluiten van kristalroosters (geen defecten dus) is daarbij van enorm belang; labscale dus terug. Die processen lenen zich simpelweg niet tot industriële massaproductie en processing en zolang je geen manier hebt om het feit dat fysisch gezien, kristalroosters van verschillende stoffen niet bepaald happig zijn op zuivere connectie, verandert dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was het punt en de vraag niet.
![]() |
![]() |