![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is zelfs al een Franstalig manifest geschreven (zie dit topic http://forum.politics.be/showthread.php?t=81704) dat oproept tot separatisme in dat geval, omdat Vlaanderen dan enkel voordelen en geen nadelen zou ondervinden, waardoor de "twee tolerante en open volkeren" de handen in mekaar zouden moeten slaan ![]()
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je aan zo'n klus begint dan doe je het goed en haak je niet af bij tegenwind. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De EU heeft de rol van confederaties al over genomen. Een Vlaamse staat ,met weinig bestuursniveaus kan effectief functioneren. Voor de toekomst is dat hard nodig. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bullshit zondagochtend nog ontbijt bij hem thuis met Vandeurzen en Dewever ... niemand kreeg de indruk dat Dehaene het niet meer zag zitten of zijn opdracht als afgewerkt zag ... Celie Dehaene vertelt een reporter nog dat ze graag zou hebben dat Jean-Luc op 4 augustus mee op vakantie vertrekt, maar dat t nog gebeurd is dat ie later kwam ... is het feit dat Leterme rondbazuinde dat ie op 21 juli zelf in de ring wou in het verkeerde keelgat geschoten ? ... weinig waarschijnlijk, een politiek beest als Dehaene zou zoiets meteen als troef uitspelen ... mijn gok is dat Dehaene al verder gevorderd was in gesprekken dan dat men nu laat uitschijnen én dat ie CD&V toegevingen aan het doen was ... die op kritiek zijn onthaald in de eigen stal ... waarop hij meteen gezien heeft dat in dat geval (een niet buigzame CD&V) geen regering te vormen is iemand andere vermoedens ? |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() ik heb in politieke kringen het woord 'herverkiezingen' al horen vallen ... alhoewel het mij een raadsel is of dat wel een legale mogelijkheid is ... het illustreert wel hoe erg de (vlaamse) establishmentpartijen (Sp-a/VLD/CD&V) verveeld zitten met de lastige verkiezingsuitslag in Vlaanderen ...
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de andere richting zal een Belgsch Confederalisme zijn dat net zoals het Belgische Federalisme niet zal werken omdat er in Wallonië geen eerlijke Belgische Loyauteit te bespeuren valt ... het is daar bij alle partijen altijd en op de eerste plaats 'Waalse belangen primeren' (om het niet anders uit te drukken) Laatst gewijzigd door Anna List : 17 juli 2007 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() en schrik doet beven.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Dat weet ik, maar een Confederatie is als tussenstap naar onafhankelijkheid. Maar dat hoeft niet per se. Als de Confederatie werkt (wat CD&V hoopt) dan is Belgie misschien gered, en de inwoners tevreden. Maar ik denk dat de Confederatie niet zal werken, en dan is de stap naar onafhankelijkheid erg makkelijk, en dan moeten we die grijpen!
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De burgers hebben toch gekozen. Als blijkt dat Vlaanderen geen overenstemming kan krijgen met de Franstaligen dan zullen ze noodzakelijkerwijs gescheiden verder moeten gaan. In dit geval lijkt me een referendum over het ja of nee van einde van Belgie de meest logische konsekwentie. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() En natuurlijk, de CD&V zit in kartel met een partij voor wie confederalisme zeker niet genoeg is.
![]() |
#33 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
CD&V heeft het echter over een ander soort confederalisme, of zo zie ik dat toch op het eerste gezicht. http://www.cdenv.be/actua/opiniestuk...e-confederatie Citaat:
Citaat:
Hieruit leid ik af dat het 'confederalisme' dat CD&V voor ogen heeft eerder een federale staat is waarin de deelstaten veel meer bevoegdheden hebben dan nu het geval is. Juist een interessant bericht van Tantist hierover gevonden: http://forum.politics.be/showpost.ph...95&postcount=1 .
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft speculatief natuurlijk.....
Maar goed,dan speculeer ik lekker mee ![]() BHV is NIET bespreekbaar,CD&V/NVA begint er dan zelfs niet aan! De Staatshervormingsprojecten zijn ALLEMAAL bespreekbaar(logisch,waarom zou je anders een belgische regering willen vormen) Over de rest van de agenda moeten ze het allemaal wel eens zijn want het is "Europees genormeerd". het past JL dan dat hij na vaststelling hiervan de opdracht doorgegeven heeft.. ![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() De EU zou je een confederatie kunnen noemen,alleen zal het EU parlement dan nog weg moeten.
|
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() De EU is een variant die eigenlijk internationaalrechterlijk niet langer thuishoort onder suppranationale organisatie of confederatie. De EU is volkenrechterlijk een klasse apart. Er is geen enkele organisatie of systeem mee vergelijkbaar.
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik vraag me af, zijn er meer mensen die de visie van de CD&V delen? |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Ik denk dat ze dat vooral op psychologische redenen wensen te gebruiken: confederatie klinkt als een veel verderegaande stap dan gewoon weer een federalisering. Zelfs al is het naar de letter van het begrip geen confederatie.
|
![]() |