![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijnen ironiemeter werkt vandaag niet goed..... is er een technieker in het forum aanwezig ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Uit HLN van 17/07/2007.
De lokale politie van Brussel Hoofdstad heeft deze ochtend drie Franse jongeren opgepakt die een aantal politiewagens hadden beschadigd door erop te springen en te dansen. Een van hen heeft de nacht doorgebracht in de cel, de andere twee zijn na verhoor vrijgelaten. Dat meldt het Brusselse parket. Springen en dansen Het incident deed zich voor aan het politie commissariaat op de Brusselse Kolenmarkt. De agent die voor het commissariaat op wacht stond zag drie jongeren van de Grote Markt komen. Plots kropen de drie op een aantal politiewagens en begonnen te springen en te dansen. Omdat ze weigerden van de wagens te komen, haalde de agent er zijn collega's bij. Die konden het drietal overmeesteren en het commissariaat binnenbrengen. Dronken Een van hen bleek dronken en mocht de nacht in de cel doorbrengen. De andere twee verklaarden dat ze op weg waren naar hun hotel toen ze plots zin kregen op de wagens te springen. Drie wagens liepen deuken op in de motorkap en het dak. (belga/hln) Een blok beton aan hun been en de zenne in, dat zou ik 100% preventie noemen.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() bij een groot deel van de toegenomen criminele feiten betreft het huishoudelijk geweld. m.a.w. brave vlaamse huisvaderkes die hun vrouw aftoeken.
en wat moet 'de overheid' daartegen doen om het gezaag van rechts te stillen? tussen elk vlaams koppel in bed een ambtenaar leggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, dan is er maar één oplossing de belastingen stevig verhogen en 1 miljoen extra cellen bijbouwen.
Next ?
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() TWas mijn schuld, echt duidelijk was het ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() en zoals gewoonlijk is de persmededeling ivm de criminaliteitscijfers voor 2006 POLITIEK VERVALST :
In de kranten kunnen we het BELGA bericht lezen dat de moorden met 4 % gedaald zijn in 2006. In werkelijkheid zijn ze met 7 % gestegen ! Het volstaat in de officiele statistieken van de Federale Politie de geweldadige overlijdens op te tellen (moord + doodslag + onopzettelijke doding) om te zien dat we van 186 in 2005 tot 199 in 2006 gestegen zijn. Blijven die leugenaars nu echt denken dat wij te stom zijn om zelf statistieken te lezen ?? Laatst gewijzigd door ynneb : 17 juli 2007 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk inderdaad dat jij te stom bent om zelf statistieken te lezen. Of alleszins toch om die op een correcte manier te interpreteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik het zo lees zijn de straten dus veiliger geworden en is het thuis onveiliger. Wel wat is dan het probleem? Er werd geroepen voor meer blauw in de straat. ik heb nooit een roep gehoord om meer blauw in de huiskamer ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Vergelijk de officiele cijfers van de Federale Politie eens om te zien hoe de zware misdaad gestegen is in 2006 tov 2005. Je vindt de detail statistieken op 1) 2005 http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri...n_2005_nat.pdf 2) 2006 http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri...n_2006_nat.pdf Zijn deze cijfers van de Federale Politie dan ook een "hopeloze poging van de wapenindustrie" ? Zonder twijfel zal gunfacts aansluiten bij sportschutters en wapenbezitters. Maar de cijfers die ze citeren zijn wel officiele cijfers, gepubliceerd door politiediensten en ministeries uit Belgie, Duitsland, Nederland, Zwitserland, Australie, UK, ... Spirit liegt al jaren over het aantal vuurwapenslachtoffers in Belgie ("1 dode per dag"), zonder enig document of studie ter staving. En wanneer er dan eindelijk een document is dat alle relevante officiele cijfers internationaal verzamelt (inclusief de Spirit argumentatie), dan wordt dit gewoon afgedaan als "een hopeloze poging van de wapenindustrie". Zielig Belgie ... Laatst gewijzigd door ynneb : 18 juli 2007 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ik heb hier de Gazet van Antwerpen van gisteren, waarin op het eerste blad staat dat het aantal moorden met 4% GEDAALD is. En de 199 zijn het aantal doden (moord + doodslag) in 2006 (wat dus een stijging is met 7 % tov de 186 in 2005) Wie is er nu te stom om iets te lezen ? Jij toch ? Nooit naar het lager onderwijs geweest zekers ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor mij is iedere DODE door geweld er 1 teveel. Het totaal aantal doden door geweld is sterk gestegen in 2006. Dit is vnl een gevolg door het aantal doden die het slachtoffer waren van DOODSLAG en ONOPZETTELIJKE DODING. Het aantal MOORDEN is met enkele moorden afgenomen. Maar het totaal aantal personen dat in Belgie het slachtoffer wordt van een gewelddadige dood is met 7 % gestegen tov 2005. Maar ik vermoed dat jij te lui bent om de gedetailleerde statistieken van de politie na te pluizen. Ja, dat vergt natuurlijk enige inspanning ... Laatst gewijzigd door ynneb : 18 juli 2007 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opzettelijke doodslag met voorbedachte rade...
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je twee cijfers probeert te vergelijken, moet je het wel op een correcte manier doen... Citaat:
Citaat:
Uw oorspronkelijk bericht : "en zoals gewoonlijk is de persmededeling ivm de criminaliteitscijfers voor 2006 POLITIEK VERVALST" was dus verkeerd, wat ik ook zei. Geen dank, graag gedaan.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 juli 2007 om 12:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Bad Attila;2795920]Ik herhaal wat je gezegd hebt : "In werkelijkheid zijn ze (de moorden) met 7 % gestegen ! ", wat je nu al verandert in "het totaal aantal personen dat in Belgie het slachtoffer wordt van een gewelddadige dood is met 7 % gestegen tov 2005",.[/quote]
Beste, ik heb niets veranderd in mijn tweede post. Ook in mijn eerste post ben ik 100 % duidelijk geweest :"In werkelijkheid zijn ze met 7 % gestegen ! Het volstaat in de officiele statistieken van de Federale Politie de geweldadige overlijdens op te tellen (moord + doodslag + onopzettelijke doding) om te zien dat we van 186 in 2005 tot 199 in 2006 gestegen zijn." Velen maken nu zonder twijfel al een vreugdedansje omdat "het aantal moorden met 4 % gedaald is", terwijl in werkelijkheid er 7 % meer mensen zijn doodgestoken, gewurgd, doodgehamerd, doodgeschoten, ... Extra doden door geweld zijn niet erg, zolang ze officieel maar niet als "moord" worden omschreven ? |
![]() |
![]() |