Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2007, 09:06   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ooit - jaren geleden - bezat ik de vrijheid om een persoonlijke mening te mogen hebben over anderen.
Zo mocht ik mensen op het eerste zicht sympathiek vinden of beslissen om er zo weinig mogelijk mee te maken te hebben. Niemand vond het nodig dat ik mijn voor- of afkeuren ging verantwoorden. Soms was mijn sympathie terecht, soms ook niet. Ook in geval van antipathie kon ik juist zitten, of een verkeerde beoordeling maken: de enige die opdraaide voor een eventuele verkeerde beoordeling was ikzelf.

Gelukkig is dit nu allemaal verleden tijd. De Brusselse verkozenen hebben nu beslist wie ik wèl en wie ik niet als sympathiek mag beschouwen.

Daarvoor hebben ze zelfs speciale kenmerken uitgezocht.
In plaats van me te bazeren op een persoonlijk gevoel, moet ik nu eerst het lijstje met beschermde kenmerken bekijken, en op die basis mijn "pro" of "no" bepalen.

Iemand met een iets donkerder tint huidskleur als mezelf moét bijgevolg steeds in het pro-vakje belanden, iemand met een lichtere tint mag ook in het "no" vakje belanden. Bij twijfel : kies steeds pro bij donkerder tint!

Zo blijken er dus een twintigtal beschermde kenmerken te zijn. Op deze manier is mijn persoonlijke "pro" en "no" keuze toch o zo gemakkelijk geworden! Men hééft voor mij reeds de beslissingen genomen.

Grappig hierbij is natuurlijk dat ik die twintig beschermde kenmerken eerst nog uit het hoofd moet leren: dom als ik ben, had ik daar vroeger nooit bij stilgestaan.
Zo was het dus perfect mogelijk geweest dat iemand met een beschermd kenmerk in mijn "no" vakje kon geraken! Een ware schande besef ik nu.

Ik zit nu met spanning te wachten op de volgende "aanbevelingen voor levenswijze" uit Brussel.
"Hoe begroet ik mensen met een beschermd kenmerk" bijvoorbeeld. Doe ik dat met uitgestoken hand? met gestrekte rechterarm? Met open blik of net met de gepaste onderdanigheid en afgewende ogen?

Ik ben er namelijk van overtuigd dat ik ook d�*�*r geen persoonlijke begroetingswijze meer mag voor gebruiken.
Ik wacht dus met ongeduld op de nodige instructies.
10/10 circe....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 10:24   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Circe kent er idd wat van om ons met de neus op absurditeiten te drukken.
Oud 19 juli 2007, 11:11   #23
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Unizo tegen racismespionnen

19.07.2007 10.00u - Unizo, de organisatie van Vlaamse ondernemers, reageert verbolgen op de plannen van KifKif en de zogenaamde Liga voor de Mensenrechten om racismespionnen te gaan inzetten. Die moeten bewijzen verzamelen tegen werkgevers, discotheekuitbaters en verhuurders van woningen die zich zouden schuldig maken aan ‘racisme’ of ‘discriminatie’. De praktijktest kan aangevoerd worden in een rechtszaak. Het is dan aan de rechter om er over te oordelen. En de ‘verdachte’ moet dan maar zijn onschuld bewijzen.

Straffe kost en Unizo is er helemaal niet voor te vinden. Hun reactie liegt er niet om: “Hoe zou gereageerd worden als de werkgeversorganisaties nep-arbeidsmarktconsulenten laten aanbellen bij werkloze allochtonen of 50-plussers om na te gaan of ze wel werkwillig zijn…”
Goeie vraag.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:22   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ooit - jaren geleden - bezat ik de vrijheid om een persoonlijke mening te mogen hebben over anderen.
Zo mocht ik mensen op het eerste zicht sympathiek vinden of beslissen om er zo weinig mogelijk mee te maken te hebben. Niemand vond het nodig dat ik mijn voor- of afkeuren ging verantwoorden. Soms was mijn sympathie terecht, soms ook niet. Ook in geval van antipathie kon ik juist zitten, of een verkeerde beoordeling maken: de enige die opdraaide voor een eventuele verkeerde beoordeling was ikzelf.

Gelukkig is dit nu allemaal verleden tijd. De Brusselse verkozenen hebben nu beslist wie ik wèl en wie ik niet als sympathiek mag beschouwen.

Daarvoor hebben ze zelfs speciale kenmerken uitgezocht.
In plaats van me te bazeren op een persoonlijk gevoel, moet ik nu eerst het lijstje met beschermde kenmerken bekijken, en op die basis mijn "pro" of "no" bepalen.

Iemand met een iets donkerder tint huidskleur als mezelf moét bijgevolg steeds in het pro-vakje belanden, iemand met een lichtere tint mag ook in het "no" vakje belanden. Bij twijfel : kies steeds pro bij donkerder tint!

Zo blijken er dus een twintigtal beschermde kenmerken te zijn. Op deze manier is mijn persoonlijke "pro" en "no" keuze toch o zo gemakkelijk geworden! Men hééft voor mij reeds de beslissingen genomen.

Grappig hierbij is natuurlijk dat ik die twintig beschermde kenmerken eerst nog uit het hoofd moet leren: dom als ik ben, had ik daar vroeger nooit bij stilgestaan.
Zo was het dus perfect mogelijk geweest dat iemand met een beschermd kenmerk in mijn "no" vakje kon geraken! Een ware schande besef ik nu.

Ik zit nu met spanning te wachten op de volgende "aanbevelingen voor levenswijze" uit Brussel.
"Hoe begroet ik mensen met een beschermd kenmerk" bijvoorbeeld. Doe ik dat met uitgestoken hand? met gestrekte rechterarm? Met open blik of net met de gepaste onderdanigheid en afgewende ogen?

Ik ben er namelijk van overtuigd dat ik ook d�*�*r geen persoonlijke begroetingswijze meer mag voor gebruiken.
Ik wacht dus met ongeduld op de nodige instructies.
Raak.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:22   #25
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Politiestaat = één inbreuk op de (straf)wet en er volgen onmiddellijk represailles daar de straten vollopen met autoritaire politiemensen

Politiek correcte lekenstaat = één inbreuk op de op dat ogenblik geldende politieke correctheid en er volgen onmiddellijk represailles daar de straten vollopen met allerhande vertegenwoordiges van 'organisaties' die al uw handelingen volgen om deze vervolgens te gaan klikken bij het autoritaire machtsregime

Zoek de 7 verschillen

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 19 juli 2007 om 11:23.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:23   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Straffe kost en Unizo is er helemaal niet voor te vinden. Hun reactie liegt er niet om: “Hoe zou gereageerd worden als de werkgeversorganisaties nep-arbeidsmarktconsulenten laten aanbellen bij werkloze allochtonen of 50-plussers om na te gaan of ze wel werkwillig zijn…”
Goeie vraag.
Eigenlijk zouden ze dit effectief moeten voorstellen, gewoon om de reacties te meten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:25   #27
Jukes
Parlementslid

Standaard

Ik zou nooit mijn auto uitlenen aan een macho, van wie ik weet dat hij er als een gek op twee wielen mee door de bochten zal scheuren. Naar analogie zal ik nooit een appartement verhuren aan lui, die de indruk wekken dat ze het niet als 'een goed huisvader' zullen bewonen en onderhouden. De verhuur van onroerend goed is een onderdeel van de 'derde inkomenspoot' waar onze beleidsvoerders zo graag mee schermen. Ik vraag dus referenties van de vorige verhuurder, check de kredietwaardigheid van de potentiële huurder en vraag ruime waarborgen. Als aan die voorwaarden niet voldaan is, zal geen enkele wet er mij dan van weerhouden de verhuring te weigeren. Alle spionnen, landverraders en onderkruipers ten spijt.

Laatst gewijzigd door Jukes : 19 juli 2007 om 11:29.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:43   #28
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Ik zou nooit mijn auto uitlenen aan een macho, van wie ik weet dat hij er als een gek op twee wielen mee door de bochten zal scheuren. Naar analogie zal ik nooit een appartement verhuren aan lui, die de indruk wekken dat ze het niet als 'een goed huisvader' zullen bewonen en onderhouden. De verhuur van onroerend goed is een onderdeel van de 'derde inkomenspoot' waar onze beleidsvoerders zo graag mee schermen. Ik vraag dus referenties van de vorige verhuurder, check de kredietwaardigheid van de potentiële huurder en vraag ruime waarborgen. Als aan die voorwaarden niet voldaan is, zal geen enkele wet er mij dan van weerhouden de verhuring te weigeren. Alle spionnen, landverraders en onderkruipers ten spijt.
Misschien komt er een tijd dat je moet kunnen aantonen kleurlingen onder je vrienden te hebben. Een schriftelijk bewijs van die man of vrouw is dan noodzakelijk.
Ook het kijken in je hoofd komt dichterbij. Mischien komt er een tijd dat men aan blanke hetero's hun kop electroden vastmaakt en hen vervolgens foto's van naakte niet blanke vrouwen toont. Als zijn hersenen dan niet op de juiste manier reageren, ziet het er slecht uit voor deze man.
Sciencefiction? Wat er nu aan de gang is, had ik twintig jaar geleden ook niet voor mogelijk geacht.

Laatst gewijzigd door Duym : 19 juli 2007 om 11:44.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:57   #29
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Misschien komt er een tijd dat je moet kunnen aantonen kleurlingen onder je vrienden te hebben. Een schriftelijk bewijs van die man of vrouw is dan noodzakelijk.
Ook het kijken in je hoofd komt dichterbij. Mischien komt er een tijd dat men aan blanke hetero's hun kop electroden vastmaakt en hen vervolgens foto's van naakte niet blanke vrouwen toont. Als zijn hersenen dan niet op de juiste manier reageren, ziet het er slecht uit voor deze man.
Sciencefiction? Wat er nu aan de gang is, had ik twintig jaar geleden ook niet voor mogelijk geacht.

Ik heb de journalistiek vaarwel moeten zeggen omdat ik de realiteit niet meer mocht weergeven zoals ze zich - in steden als Antwerpen - voordoet. De repressie is dus al volop aan de gang, en dit nieuwe plan is er maar één uitwas van.
Oud 19 juli 2007, 12:45   #30
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Ik heb de journalistiek vaarwel moeten zeggen omdat ik de realiteit niet meer mocht weergeven zoals ze zich - in steden als Antwerpen - voordoet. De repressie is dus al volop aan de gang, en dit nieuwe plan is er maar één uitwas van.
Hallo POCO's, er is niets aan de hand zekers.........

djeezes..... zo iets maakt mij woest dus.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 juli 2007, 12:47   #31
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Goeie vraag.
Als we dan toch beginnen : doen zou ik zeggen. Als we nu eens van iedereen een spion maken.... oeps dat heeft al bestaan.... DDR.... misschien zegt het U nog iets.....

Waar kinderen aangemoedigd werden om hun ouders aan te geven als die iets "verkeerds zegden"......

Kots kots kots.......

Oud 19 juli 2007, 12:50   #32
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
5 jaar geleden zei een goede vriend van mij : eens men op een hellend vlak komt is het moeilijk om dat af te remmen.....
We donderen ondertussen met een rotvaart af op een dictatuur van de poco's en de poco's juichen het toe..... Maar owee als het vlak eens de andere kant op zou hellen... dan zouden die poco's de eerste zijn om te jammeren en te klagen... nochtans zijn zij het die de beweging in gang hebben gezet....

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be