![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() het antwoord van morel:
Het amateurisme van Knack (12 juli) Het "juridische" recht van antwoord zal er uiteraard wel wat anders uitzien, maar hier alvast een voorproefje ! Geachte heer Van Cauwelaert, Met aandacht heb ik het artikel “Het Koningskoppel Kraakt” in Knack van 11 juli gelezen. Vermits u van tijd tot tijd de indruk wekt aan “echte” journalistiek te doen, wil ik u hierbij op de meest in het oog springende flaters van uw redacteurs wijzen. Data en feiten zijn blijkbaar niet zo belangrijk voor Knack, zo werd ik niet in 1992 Miss Aardbei maar Aardbeiprinses en was ik niet in 1994 Miss Vlaanderen, tenzij ik Véronique de Kock zou zijn. Waar ik uiteraard niets zou tegen hebben … Ik ben nooit hostess voor de KULeuven geweest, wel voor UFSIA, maar ik neem aan dat dit voor uw redacteurs “allemaal één pot nat is”. Het weinig overzichtelijk geschreven stuk over de “thesis” is ronduit hilarisch. Naast het feit dat ik de bekendmaking aan Vlaanderen van mijn bisjaar nooit meer te boven zal komen, moet ik vanaf heden ook het kruis torsen dat ik aan mijn thesis, in samenspraak met mijn promotor, een aantal verbeteringen heb aangebracht. Uw goede bron, de “assistent” waarnaar verwezen, was - ter uwer informatie - op dat ogenblik wel gewoon “medestudent geschiedenis”, met een thesisjaar aan zijn broek. We studeerden dat jaar samen af (ik geboren in 1972 en hij in 1970, zo kan u ineens ook zijn aantal bisjaren berekenen). Later zou hij pogen te doctoreren, tot de politiek hem opving. En kijk, nu is hij de redding van Vlaanderen en kan hij alle dagen kaviaar met de lepel eten… Het ziet er voor alle studenten die 2de zit aan het blokken zijn dus toch nog rooskleurig uit ! U kan uw “anonieme bron” bij gelegenheid misschien eens vragen het exemplaar van mijn thesis terug te bezorgen. Het verhaal dat mijn moeder Prof. Verbeeck zou “bedreigd hebben met juridische stappen” is er eentje om in te kaderen. Het zou me ten stelligste verbazen moesten mijn moeder en prof. Verbeeck mekaar überhaupt kennen. Tenzij ze misschien samen van tijd tot tijd opduiken in Straatsburg of zo. Je weet maar nooit. Het lijkt me ook nogal ongeloofwaardig dat de Alma Mater onder de indruk zou zijn van moeders of vaders die komen commanderen hun kinderen betere punten te geven. Voor zover ik weet heb ik toch geen blauw bloed. De aangeklaagde “fraude” in mijn cv verbaast me ten zeerste, vermits mijn cv hier afgedrukt naast me ligt en als promotiejaar gewoon 1995 vermeldt. Promotiejaren zijn trouwens sinds de “uitvinding” van internet door iedereen consulteerbaar. Misschien interessant om dat aan uw redacteurs mee te delen. Uw redacteurs beweren dat ik fundraisings zou organiseren waarop Vanhecke en niet Dewinter aanwezig zou zijn. Er heeft nooit een sponsordiner bij mij thuis plaatsgehad voor Frank Vanhecke. Wel één in april 2006 voor Filip Dewinter, maar dit paste waarschijnlijk niet in het “tweespaltscenario” dat uw redacteurs voor ogen hadden. Of mogen we er nu vanuit gaan dat er in de volgende Knack zal staan dat ik vanalles organiseer om mijn nieuwe “koningspartner” Filip Dewinter op te waarderen ? We kijken er met belangstelling naar uit. De “bolwassing” die ik Frank Vanhecke zou gegeven hebben tijdens het fractieweekend in London is mij niet bekend. De “internationale vriendin” evenmin. Doch mocht ik hierover in de toekomst iets vernemen, zal ik niet nalaten u hiervan in kennis te stellen. Een nieuwe cover is geboren … Dat ik me in Schoten “vooral liet opmerken door mijn zwembad” is uw pientere redacteurs niet ontgaan. Dat we in oktober 2006 daar het beste resultaat van het Vlaams Belang voor gans Vlaanderen neerschreven blijkbaar wel. Misschien is een job als redacteur bij “bouwen en verbouwen” meer iets voor hen. Uw redacteurs noteren dat ik verklaard zou hebben: “ ik heb over mijn overstap naar het blok minder lang had moeten nadenken dan mijn huwelijk”. Ik neem aan dat zij verwijzen naar een interview in 2004 met het Nieuwsblad onder de titel: “Overstap naar het Blok was ingrijpender dan mijn huwelijk”. Uw journalisten kunnen zelfs niet "overschrijven". Uw redacteurs schrijven dat ik me ziek zou gemeld hebben in Brussel, de dag dat ik door Pol Goossens en de Vlaamse CD&V-Europarlementsleden opgemerkt werd in het gezelschap van Frank Vanhecke, Philip Claeys en Koen Dillen in “Les Aviateurs”. Pol Goossens was destijds zo correct om het ganse gezelschap te vermelden, uw redacteurs vermelden enkel de aanwezigheid van de voorzitter. De bewering dat ik me die dag in Brussel zou ziek gemeld hebben is het zoveelste bewijs van de luiheid of onkunde van uw medewerkers. Een simpele “search” op de site van het Vlaams Parlement toont aan dat ik die ganse dag, tot het einde van de stemmingen en de plenaire zitting, aanwezig was in het halfrond. Wanneer ik in de toekomst met vriendinnen na het afwerken van mijn dagtaak naar Straatsburg vertrek, zal ik uw redactie eerst contacteren voor permissie. Dit zijn - na een eerste lezing - gewoon flagrante fouten (of leugens) die met een basis-kennis van bronnencontrole of google voorkomen hadden kunnen worden. Weet u dat er zelfs journalisten zijn die het lijdend voorwerp van hun schrijven contacteren om feiten te controleren ? Spaart tijds- én gezichtsverlies ! De rest van het verhaal is gewoon een bewijs van “slechte wil”. Het weze uw redacteurs gegund. Ik ga mijn tijd niet verprutsen aan de onbegonnen taak hen de werkelijke gang van zaken uit te leggen. De incidenten waarbij de journalistieke geloofwaardigheid van uw blad de afgelopen maanden in het gedrang kwam, gingen eigenlijk een beetje aan mij voorbij. Maar nu ik zelf geconfronteerd word met het amateurisme van Knack, verbaast het me dat er u niet meer schadeclaims boven het hoofd hangen. Geen paniek, ik ga u geen schadevergoeding vragen. Mensen die “kaviaar met de lepel” eten, verlagen zich daar niet toe … (bron: website) - - - volgens mij spelen ze echt wel een vuil spelletje bij knack.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed gedaan, Morel.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft Morel idd fijntjes gerepliceerd.
Ik vond het toch al spijkers zoeken op laag water van Knack maar nu kan ik het niet anders meer zien dan een (laagbijdegrondse) manier om de komkommertijd te overbruggen. Knack plaats zich hiermee op dezelfde lijn waar Humo, De Morgen en de BRT al stonden.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind de titel misleidend. Ik dacht dat ze de centen aan het verdelen waren van het VB... Ik dacht snel der bij zijn, misschien valt er voor mij ook wat te rapen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de Morgen gelezen terwijl in een Knackworst aan te eten was en kon mij niet inhouden van lachen met de HUMOr dat er in stond...
morgen wordt het mooi weer en zal mij die humor mij worst wezen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Morgen vertrek ik op verlof en dan zal alles mij worst wezen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() madame Morel is een ambetant mens, en ging idd uit haar dak toen ze sprak in het Vlaams parlement, over het feit dat militanten van VB uit vakbonden gezet worden.
ze zei :" is een kuisvrouw van VB geen goeie kuisvrouw omdat ze van Vb is ?" ze zei dit op een woedende, mr o zo lachwekkende manier. en ja ,dit geheel terzijde, welk kuispersoneel zou het VB hebben om diens lokalen, etc. te kuisen ? Toch geen illegalen, zeker ?
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() het dient gezegd, mevrouw Morel doet het goed in haar antwoord
![]() |
#33 |
Minister
|
![]()
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar het einde toe verzuurd haar repliek helaas wat, de rest leest in ieder geval serieus lollig.
Het enige wat ze helaas niet kan weerleggen is dat mevrouw en meneer "we moeten die criminelen opsluiten!" tégen de bouw van een gemeenschapsinstelling zijn als die iets te dicht bij hun zwembad dreigt te liggen. Bende nimby's.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 4 augustus 2007 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ze zit nu in Carcassonne op vakantie.
![]() Haar webstek wordt vrij vaak geüpdate, in de blog stijl die blijkbaar bij meerdere mandarissen intrede doet. Enkel jammer dat er ook hier geen reactiemodule is. Bij Bart Debie echter kan je reageren zoals bij Verstrepen, enkel word er bij Debie wat meer gefilterd als je snapt wat ik bedoel ![]() Als Morel het parlement binnenwandelt kijken al de mannelijke oogsjes richting haar denkende aan haar wanneer ze zich thuis masturberen. De uitstraling, haar schoonheid ? Wie zal het zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag ze daar blijven. Ook haar reactie op het Knack artikel vind ik allesbehalve weerleggen van de feiten. Als ze Knack niet voor het gerecht daagt, geloof ik knack en niet Morel.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morel heeft wel andere dingen te doen, dat is het minst van haar zorgen. Blokwatch kan het artikel overnemen... staat er eens iets recent op hun site.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KNACK... sinds dat "brillemanneke" Filip Dewinter mocht uitschelden, beledigen, belasteren... zonder weerwoord in de VRT-studio heeft heel de politieke geloofwaardigheid en neutraliteit verspeeld.
Uit deze publicatie mag dat weer eens blijken. Morel verdeelt het Vlaams Belang niet ! Tot spijt van wie het benijdt.
![]() |
![]() |