![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heel fijn als je met de motor aan een brave 105 km/u achter een links rijdende slak rijdt op een autosnelweg waar je met gemak 140 km/u kan rijden... Na 500 m maakt hij nog geen aanstalten om naar rechts te gaan en wordt de file achter mij stilaan te groot, zodat ik langs rechts voorbijsteek. Op dat moment vindt opa lul het nodig om gas te geven en naar rechts te gaan... Ik had geluk dat ik wendbaarder was, minder plaats nodig had en in no time aan hem voorbij geraakte... ![]() ![]() De volgende pipo die mij dat nog ooit lapt, trap ik zijn spiegels af ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik hoop voor jullie dat jullie mij nooit het gevoel geven dat jullie bij mij mee in de wagen zitten als ik in mijn achteruitspiegel kijk, want ik deins niet terug om bij plakkers eens goed op mijn rempedaal te stappen, benieuwd of jullie even snel kunnen remmen, if not, kassa kassa for me...
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Op de Leuvense ring mag je maximum 50 km/u rijden. Er is dus geen reden waarom iemand die 50 km/u rijdt naar rechts zou moeten opschuiven. FYI: een maximumsnelheid is de hoogst toegelaten snelheid, niet de snelheid die men daar minstens moet rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens even met een voorbeeldje: Stel je moet 200 kilometer overbruggen over een snelweg. Tegen een gemiddelde snelheid van 120km/h doe je daar één uur en veertig minuten over. Aan een gemiddelde van 160km/h, en dan hou ik geen rekening dat je af en toe al eens afremt, doe je er slechts 20 minuutjes sneller over. Van waar toch die haast? Allemaal voor een luizige twintig minuten.
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik herinner me hier een zalige post over van TomB. Ik zal hem eens proberen terug te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik zat zeker 15 m achter hem... mijn neus is namelijk iets kwetsbaarder als zijn achterbumper ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hou uw adem maar is in voor 20 minuten, u zal nogal verschieten!
=) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Helemaal niet. Je moet altijd kunnen stoppen, dus degene die in een ander zijn achterste rijdt is sowieso in fout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer het stoppen of afremmen niet om veiligheidsredenen verantwoord is, ga je als 'bruuskremmer' geheel in de fout. Dit 'remgedrag' wordt door de parketten trouwens vaak vervolgd onder de noemer 'kwaadwillige verkeersbelemmering'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Men wordt verondersteld altijd uiterst rechts te rijden, niet links te blijven plakken om mensen te kl*ten. Niemand kan mij verbieden sneller dan toegelaten te rijden, wordt ik 'gepakt' das dan mijn probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Dat was het allereerste dat mij op de rijschool werd verteld : de hoofdregel op de baan is : "rij zo rechts mogelijk".
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we maar eens een clubke oprichten... Laatst gewijzigd door Kortaf : 25 juli 2007 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Zo is dat, maar je moet op de autostrade es kijken hoeveel middenvaksrijders er zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |