Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 14:50   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Vanwege discriminatie en de daarbijhorende wet.
Dus omdat allochtone probleemkinderen gecheckt moeten worden moet iedereen in de samenleving gechekt worden anders is er discriminatie?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 15:01   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
Autochtonen dan ook
nee, autochtonen niet.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 15:03   #23
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Vanwege discriminatie en de daarbijhorende wet.
afschaffen die wet...Stomme wetten mogen bijgeschaafd/afgeschaft worden...Aangepast aan de situatie...
Oud 5 augustus 2007, 15:07   #24
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dus omdat allochtone probleemkinderen gecheckt moeten worden moet iedereen in de samenleving gechekt worden anders is er discriminatie?
In den Belziek wel.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 17:50   #25
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?
Omdat er ook autochtonen zijn die de aangeleerde kennis zouden kunnen misbruiken. (ik neem aan dat daar op werd gedoeld, anders zie ik het nut niet in om zo een bewijs te vragen.)
Als u er van uit gaat dat u dat risico bij de allochtonen kan inperken door het voorleggen van een bewijs van goed gedrag en zeden, kan u dat net zo goed doortrekken naar de autochtone bevolking.

Ik zou er allesinds geen probleem van maken, ik kan u zonder probleem zo een bewijs voorleggen...
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 17:53   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er ook autochtonen zijn die de aangeleerde kennis zouden kunnen misbruiken. (ik neem aan dat daar op werd gedoeld, anders zie ik het nut niet in om zo een bewijs te vragen.)
Als u er van uit gaat dat u dat risico bij de allochtonen kan inperken door het voorleggen van een bewijs van goed gedrag en zeden, kan u dat net zo goed doortrekken naar de autochtone bevolking.

Ik zou er allesinds geen probleem van maken, ik kan u zonder probleem zo een bewijs voorleggen...
Een ex-gedetineerde heeft dan geen recht op vereneging meer?

Verschaeve
Oud 5 augustus 2007, 18:11   #27
adaveke
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat is mijn stelling niet.
CG stelde dat allochtonen moeten gechecked worden.
Ik ben gewoon van mening dat het ook voor autochtonen moet gelden als het voor allochtonen geldt.

Het is toch al te gek als je op basis van afkomst gechecked moet worden of niet?

Laatst gewijzigd door adaveke : 5 augustus 2007 om 18:11.
Oud 5 augustus 2007, 18:56   #28
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
allochtonen zouden in clubs waar gevechtssporten beoefend worden enkel toegestaan mogen worden indien ze een bewijs van goed gedrag en zeden kunnen voorleggen...
Als het moslims zijn, zouden ze zelfs niet toegelaten mogen worden, wegens een TE GROOT risico, inherent aan het 'geloof' dat ze belijden, een 'religie' die geweld verheerlijkt.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 18:58   #29
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Alleen geen gevechtssport-vereniging meer.... wegens bewezen, dat zij de wet niet kunnen naleven.
Oud 5 augustus 2007, 19:01   #30
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is mijn stelling niet.
CG stelde dat allochtonen moeten gechecked worden.
Ik ben gewoon van mening dat het ook voor autochtonen moet gelden als het voor allochtonen geldt.

Het is toch al te gek als je op basis van afkomst gechecked moet worden of niet?
Neen, dat is helemaal niet te gek.
Er bestaat reeds land een bewezen link, tussen islam en geweld.
En dus is het risico dat een gevechtssport wordt misbruikt, statistisch gezien VEEL GROTER bij allochtonen, dan bij autochtonen.

Toch simpel?
Oud 5 augustus 2007, 19:03   #31
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Alleen geen gevechtssport-vereniging meer.... wegens bewezen, dat zij de wet niet kunnen naleven.
Dat slaat toch nergens op. Toen onze crimineel die nu geen karate meer mag leren bij het leger was werden hem toch wel betere technieken aangeleerd dan Karate, dat was wel ok.

Een bewijs van goed zedelijk gedrag om in een sportclub te gaan? Kom nou.

Sport doen? Jij? Criminelen mogen hier niet aan sport doen.

Wat gaat men nog uitvinden?

Verschaeve
Oud 5 augustus 2007, 19:20   #32
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je weet toch hoe de pers omspringt met thesissen eh? Ze lezen de titels, halen er diegene uit die wat spicy klinken, en zoeken een paar zinnekes in die thesis die een reactie kunnen uitlokken (anders heeft het geen nieuwswaarde). Ze trekken ze uit de context, en hop, artikeltje klaar. Je mag er zeker van zijn dat de auteur van het artikel die thesis niet gelezen heeft. Idem voor doctoraatsverhandelingen.

Dus vooraleer je een oordeel velt over de inhoud van de thesis zal je die inhoud eens moeten gezien hebben. Om te weten wat er met de auteur's gat gebeurt zul je ook enig onderzoekswerk moeten verrichten, maar d�*t wens ik de auteur niet toe.
Als journalist weet ik als geen ander hoe de pers met thesissen omspringt: we halen er natuurlijk de meest relevante en pakkende stukken uit, maar verdraaien de inhoud niet. Dat zou deontologisch totaal verwerpelijk zijn. Ik ga er dus van uit dat de samenvatting correct is en dat de auteur van de thesis inderdaad die suggestie heeft gedaan. Anders wacht de journalist in kwestie trouwens een stevige klacht en eventuele vervolging.
Oud 5 augustus 2007, 20:24   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

In het fitnesscentrum waar ik ga fitness is de helft ongeveer van allochtone origine. Dit is blijkbaar niet te duur dan voor deze mensen, hoewel een fitnessabonnement toch stukken duurder is als lidmaatschap bij een judo of voetbalclub
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 00:21   #34
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In het fitnesscentrum waar ik ga fitness is de helft ongeveer van allochtone origine. Dit is blijkbaar niet te duur dan voor deze mensen, hoewel een fitnessabonnement toch stukken duurder is als lidmaatschap bij een judo of voetbalclub
wat bewijst dat Patricia Mortelmans dikke zever vertelt, inderdaad (flauwe) K.U.L.....
Oud 6 augustus 2007, 00:41   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat bewijst dat Patricia Mortelmans dikke zever vertelt, inderdaad (flauwe) K.U.L.....
Ze kunnen dingen blijven verzinnen die de integratie bevorderen. We zouden ze bv ook gratis filmtickets kunnen geven, of gratis gsm's dan kunnen ze meer converseren met anderen en zo beter integreren
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 01:04   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Als journalist weet ik als geen ander hoe de pers met thesissen omspringt: we halen er natuurlijk de meest relevante en pakkende stukken uit, maar verdraaien de inhoud niet. Dat zou deontologisch totaal verwerpelijk zijn. Ik ga er dus van uit dat de samenvatting correct is en dat de auteur van de thesis inderdaad die suggestie heeft gedaan. Anders wacht de journalist in kwestie trouwens een stevige klacht en eventuele vervolging.
Je hoeft geen inhoud te verdraaien om toch een compleet ongenuanceerd beeld van onderzoeksresultaten weer te geven. Van mijn ex-collega's wiens onderzoek de pers haalde was er niemand die niet paars werd toen ze lazen wat de journalist ervan gemaakt had, of dat nu geschreven pers of tv was (knippen in interviews).
Heeft ze gesteld dat een dergelijk initiatief moet voorbehouden zijn voor allochtonen? (maw dat autochtonen er geen recht op zouden mogen hebben?) Door hier vaag over te blijven, zet de journalist de deur wagenwijd open voor kritiek ivm discriminatie. Het valt van ver te ruiken dat dat ook de bedoeling is van de journalist. Ik vermoed dat de context (nl. het besluit van haar verhandeling) veel duidelijk zou maken, maar daarvoor zullen we blijkbaar naar de bibliotheek moeten.
Oud 6 augustus 2007, 01:44   #37
araneus
Gouverneur

Standaard

De meeste clubs in gevechtskunst hebben een interne sociale controle waarbij een allochtoon of een autochtoon die de opgedane kennis dreigt te misbruiken de deur gewezen wordt.
Bij de Aikido-club waar ik train is het alleszins zo. Allochtonen zijn welkom en er zijn er ook enkelen. De meesten druipen echter af als ze na 6 maanden nog steeds niemand 'op zijn bakkes kunnen slaan'.

Het kunnen ophoesten van het lidgeld heeft alles te maken met de motivatie voor de sport. Ik ken persoonlijk een Pool die het indertijd helemaal niet breed had. Zijn schamele eurootjes investeerde hij echter in het zweefvliegen. Ondertussen gaat hij voor zijn pilotenopleiding. Op het moment dat hij in de problemen kwam met zijn papieren heeft de hoofdinstructeur een goed woordje voor hem gedaan op de rechtbank (was in Nederland). Blijkbaar was de rechter onder de indruk van het betoog van deze zeer integere man (hoofdinstructeur welke ik zeer bekwaam acht en professor in de Aerodynamica) dat het verblijfsstatuut van deze Pool in orde kwam.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 08:58   #38
adaveke
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Neen, dat is helemaal niet te gek.
Er bestaat reeds land een bewezen link, tussen islam en geweld.
En dus is het risico dat een gevechtssport wordt misbruikt, statistisch gezien VEEL GROTER bij allochtonen, dan bij autochtonen.

Toch simpel?
Waar vind ik deze statistische gegevens?
Als dit al reeds lang bewezen is moeten er ook neutrale bronnen voor te vinden zijn neem ik aan.
Oud 6 augustus 2007, 10:31   #39
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Bij de Olympische spelen van 2004 werden 301 gouden, 301 zilveren en 327 bronzen medailles uitgereikt, in totaal 929.

Hiervan gingen 11 gouden, 8 zilveren en 16 bronzen naar landen waarvan de meerderheid van de bevolking onderworpen is aan de mohammedaanse ideologie, totaal 35.

Dit betekent 3,65% van de gouden medailles, 2,66% van de zilveren medailles en 4,89% van de bronzen medailles, of 3,77% van het totaal aantal. 3,77% voor een aandeel in de wereldbevolking van 20% duidt in elk geval op een enorme achterstand.

Per land geeft dit volgend beeld:
Turkey 10
Iran 6
Azerbaijan 5
Egypt 5
Indonesia 4
Morocco 3
United Arab Emirates 1
Syrian Arab Rep 1
(Voor de volledigheid: ook Oezbekistan haalde twee gouden medailles, maar die werden gewonnen door “etnische” Russen. Bij Iran zit er minstens een winnaar tussen die niet onderworpen is.)

In de mohammedaanse leer wordt sport dan ook gezien als “spel”, en dat is een nutteloos werk, of werk zonder doel. Als men speelt kan men Allah en Mohammed niet eren of dienen.

Nuttige dingen om te leren volgens de mohammedaanse leer zijn echter: boogschieten, worstelen, zwemmen, hardlopen, en paardrijden. Deze zaken zijn prijzenswaardig omdat zij nuttig zijn voor de jihad.

En wat zijn dan zoal de sporten waarin zij toch medailles gewonnen hebben?
  1. Worstelen 8
  2. Boksen 7
  3. Gewichtheffen 6
  4. Taekwondo 4
  5. Pistoolschieten 3
  6. Hardlopen 3
  7. Badminton* 3
  8. Hamerslingeren 1
Met de parenthese voor badminton dat ik niet weet of deze Indonesiërs ook aan Mohammed's leer onderworpen zijn:
  • KUNCORO, Soni Dwi
  • HIDAYAT, Taufik
  • HIAN, ENG / LIMPELE, FLANDY (team)

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 6 augustus 2007 om 10:39.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 10:51   #40
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht
In grote letters op Blz. 3 van De Zondag las ik met verbijstering dat sportbeoefening te duur is voor allochtonen volgens eindverhandeling van ene Patricia Mortelmans (wereldverbeteraarsters? linkse griet?). Wel juffrouw, voor mij autochtoon is sportbeoefening ook te duur, ik kan de fitnessclub niet betalen (en absoluut geen "chique" club"). Nochtans zou ik voor mijn gezondheid (vaat- en hartziekte problemen) moeten zoveel mogelijk op mijn tempo bewegen. Fietsen en wandelen (stappen) zijn voor mij het goedkoop alternatief en voor de allochtoontjes "la même chose", fietsen en wandelen is voor hen ook gratis.
Ik zit in hetzelfde schuitje, beste Sundancer. Als werkende mens met een jong gezin (nochtans tweeverdieners) liggen de financiële prioriteiten niet bij sporten (hoewel het broodnodig is). Van dergelijke "positieve" discriminatie komt dan mijn haar recht omdat men niet wil inzien dat er ook andere, culturele factoren meespelen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be