![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() de kwestie was eerst en vooral 'binnenlandse stabiliteit' .inter-etnisch geweld, zoals dat nu dreigt uit te breken, ontbrak to-taal in Irak. Dus, ik begrijp niet waar je precies op doelt..
denk je dat een no-fly zone de enige reden was dat Saddam de Koerden niet aanviel ?
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lyot, het ging over het feit dat de regio stabiel zou zijn geweest voor de bevrijding van Irak van Saddam Hussein door de coalition of the willing.
Ik ben het met jou eens dat de toestand nog zeer gevaarlijk is en nog verre van stabiel. Ik ben het oneens met jou dat de regio stabiel was voor de inval, en nu plots in-stabiel is geworden. That's all. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Hoe gaan ze ervoor zorgen dat 3 bevolkingsgroepen niet van de ene op de andere dag in elkaars haren vliegen"
dat was 1 van Mustapha's 3 vragen. .. Dat is dus behoorlijk 'intern' eh..
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Ach kom zeveraars!
Als AEL niet bestond wie zijn aanhanger was ik dan? Ergens wel een heeeeeeeeeeeeeel klein positief puntje aan de invasie in Irak. De oorlog tegen terrorisme begint aan z'n laatste rechte lijn. Het is een flop geworden van jewelste! "Fundamentalisme" is volgens mij na 2001 gestegen met 2001%! Amerikanen zien af in Afghanistan. Amerikanen zijn gefrustreerd omdat ze Osama niet kunnen pakken. Amerikanen zijn gefrustreerd omdat hun eigen chef smakelijk komt zeggen "zijn jullie nu spasten ofwat? Er is helemaal geen massavernietigingswapens afwezig, fuck off dat ik daar nog verder m'n tijd ga verprutsen". Amerikanen beginnen af te zien in Irak, zo erg zelfs dat ze met hangende pootjes de VN om hulp heeft gevraagd. Amerika wordt bespeeld door grote machtige mannen als Ali Al Sistani, Muqdatar Al Sadr enzo. Amerika wordt zelfs vernederd, Al Sistani weigert met de bezetter te spreken, terwijl de bezetter het maar al te graag wilt. De huidige bestuursraad zijn marginale vrienden van de Amerikanen die geen aanhang heeft. Ze hebben een warboel gecreërd in Afghanistan. Ze zijn bezig een warboel te creëeren in Irak. Denken jullie dat ze nog een derde oorlog kunnen verkopen onder de noemer "oorlog tegen terrorisme?" |
![]() |
![]() |