![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Klassikaal iets afspreken loopt nooit goed af...
In het derde middelbaar, hadden we filmforum. Het was een korte film, net gedaan aan het einde van het zevende lesuur, alle andere klassen mochten naar huis gaan behalve wij. Onze lerares Aardrijkskunde vond de kiezelsteentjes op de bodem van de Moezel net iets belangrijker... Nu was dat maar een vakje van één uur per week. Twee weken later, na een week herfstvakantie, hadden we afgesproken om met heel de klas na het zevende uur huiswaarts te trekken. Na de bel van het zevende uur liepen Dennis en Cedric (twee neven van elkaar) en ik de klas uit, ik was als eerste door de poort nog voor er bewaking stond. Dennis en Cedric echter moesten hun fiets nog nemen en raakten niet voorbij de bewaking. Dus na 20 minuten zijn ze maar terug naar de les gegaan. Een verbouwereerde leerkracht vroeg hen waar ze gezeten hadden. Dennis antwoorde: 'in het zwembad'. De lerares vroeg nogmaals 'nee serieus, jongens wat zijn jullie gaan doen?". Cedric heel droog: "Zwemmen". Ze heeft niets meer gezegd en les verder gegeven! Ene waar ik mee ben weggekomen trouwens.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor jongens was ook lang haar over de schouders verboden én paardestaarten. Daar is ooit een zesdejaars voor van 't school gevlogen, die zijn haar niet wou laten knippen. Rokken moesten ook # cm onder de knieën komen. Maar in de derde graad werd alles wat soepelder. Dan kreeg je privileges.
Laatst gewijzigd door lombas : 5 augustus 2007 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik blijf blij zijn dat ik van school ben veranderd na het vierde. Op veel vlakken een positieve evolutie gemerkt toen. Behalve op het vlak van het niveau. Maar persoonlijk vind ik dat geen noodzaak, andere dingen zijn belangrijker in het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ze moesten da verbieden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op de eerste schooldag van het nieuwe jaar hadden ik en een vriend het schitterende idee om de nieuweling even apart te nemen en ons voor te stellen als de twee drugsdealers van het school; we hebben da spelletje drie dagen volgehouden.
Dan is het uitgekomen en er werd gedreigd ons van het school te gooien, da is nie gebeurd en ik kan me mijn straf zelfs nie meer herinneren dus zal wel nie zo erg zijn geweest...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn zo eens een jaar ons filmforum kwijt geweest omdat een bende idioten tijdens "The Mission" zat te joelen en applaudiseren voor elke dode indiaan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Een deftige preek van de directeur gekregen. ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Wij mochten niet voetballen op de speelplaats, zelfs niet met sneeuwballen gooien op de weinige momenten dat die al viel.
We hadden uniform plicht, meisjes blauwe of grijze rok, enkel in de winter mochten ze een broek aan. Blauwe, witte of grijze trui/hemd, zonder opdruk. Enkel de laatste jaren werden de regels soepeler en verschenen de meisjes in korte spannende rokjes op school.
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En als we zitvoetbal hadden tijdens L.O. wisten we ook dat de zaal moest gereinigd worden.
Laatst gewijzigd door Spliff : 5 augustus 2007 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons kon je niet buitenvliegen als je op het aan de school gelieerde internaat zat (wat ik dus niet deed... was gewoon schoolganger). Dan mocht je al op 30 scholen zijn buitengevlogen voor marteling, verkrachting, doodslag en het laten van scheten, bij ons was dat allemaal verexcuseerbaar als je maar geld in het internaatlaatje bracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgende dag stond om de 5 meter dat het verboden is om met sneeuwballen te zwieren, en iemand met een blauw oog ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die twee hebben we ook gehad. Het filmforum was gericht op de leeftijd dus lichter spul zagen we ook wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de opening van de Philipsschool, een bedrijfschool van Philips, danig verpest. Prof. Dr. Ir. Frits Philips zelf zou een handel overhalen, waarop een fontuin in een fraaie vijver zou gaan spuiten en de school feestelijk hebben geopend.
Zou, want met een paar maten hadden we de nacht ervoor 10 pakken biotex - toen nog met fosfaten - in de vijver gegooid. Uiteindelijk zei de directeur bij de diploma-uitreiking later dat jaar tegen mijn moeder: "Uw zoon is met pek besmeurd, het zal slecht met hem aflopen". Zo zag die vijver er ongeveer uit: ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 5 augustus 2007 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vijf of zes keer de klas laten onder water lopen. Maar bij die van wiskunde was de fun eraf: die begon gewoon zelf op te kuisen en werd niet eens kwaad.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind films op scholen wel een goed ding. Ik heb zo wel wat films leren kennen die ik misschien normaliter nooit uit eigen beweging was gaan zien/huren. The Dead Poets Society is een voorbeeldje van zo'n film die me nog steeds rillingen kan geven bij momenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op filmdagen was ik meestal "ziek"
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de leeftijd 14-16 in een jongensschool (imagine de hoop puisterige kraterkoppen waar de hormonen uitspuiten en die met zichzelf geen blijf weten) hadden ze bij ons soms toch ook rare keuzes. Wat hen bezielde om ons op die leeftijden The Princess Bride of Driving Miss Daisy (niet zo slecht maar nogal belerend met het vingertje en ultra-traag - net wat zo'n puber aanspreekt eh...) voor te schotelen is me nog steeds een raadsel. |
||
![]() |
![]() |