![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() Ok. Daar snap ik dus geen jota van.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet het.
![]() maar 't komt er zo makkelijk uit: het oneindige heelal. Het is ook 'oneindig' in de zin dat we het amper kunnen omvatten. 'Dat ontzettend groot heelal', dat klinkt kleiner dan het is. Maar mijn excuses.
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neem nu de cultuur waauit de sitar stamt, die mensen verdelen die oktaaf in soms wel dertig stappen, gevolg is een heel deel noten die ons vals in de oren klinken. Maar die afstand, die oktaaf, die is voor iedereen hetzelfde, een basis waarop wiskundig te berekenen valt, ook voor aliens. Een quint bevoorbeeld is drie en een halve toon, dat is allemaal met een wiskundige basis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als wij het beste (enige) zijn wat het universum over enkele miljard jaar heeft kunnen voortbrengen, ziet het er naar de toekomst voor het universum niet fameus uit.
Heeft men trouwens op Mars en in restanten van meteoren al geen sporen van bacteriën gevonden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ja, ik ben dan ook geen astrofysika leraar, ik leg het waarschijnlijk niet goed uit.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwestie wat je als buitenaards leven definieert. Ik dacht trouwens dat er al een soort micro-beestjes waren ontdekt op Mars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Volgens mij zit het heelal vol leven, inclusief intelligent leven. Alleen betwijfel ik sterk of we er ooit contact kunnen maken met een andere intelligent beschaving. De afstanden zijn gewoon zo gigantisch
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 8 augustus 2007 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ja, volgens mij bulkt het in 't heelal van leven alleen... waarom moeten wij biljarden dollars besteden om dat uit te zoeken en/of er contact mee te krijgen? Dat geld kan wel beter besteed worden dan dat bv om de levenden op onze aardbol een menswaardiger leven te geven. Als je ziet hoeveel mensen er dagelijks sterven als gevolg van ondervoeding en het drinken van besmet water.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grote ontdekkingsreizigers in de tijd mochten ook niet uitvaren omdat er de pest was in hun eigen land ? Het geld en de manschappen konden beter benut worden om die arme stakkers te helpen.... Zelfde redenering. Van die arme stakkers hoor je niks meer. Het gevolg van die ontdekkingsreizen zijn wereldschokkend geweest tot op de dag van vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() ja, tuurlijk, waarom zou er geen leven op éen of andere exoplaneet kunnen bestaan?
Ik weet alleen dat ALS wij zo'n planeet gedetecteerd hebben (wat uitermate moeilijk is; het is op zich al moeilijk om de planeet zelf te detecteren, laat staan de levenscondities erop), het toch onmogelijk is om er te geraken. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 augustus 2007 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Hoezo? In welke zin 'wereldschokkend' ? En voor wie? Voor de zwarten in Afrika? Voor de Inca's, de Maya's en de Azteken in Zuid-Amerika? Voor de Indianen van Noord-Amerika? Voor de Indiërs en de Birmanen? Voor de Vietnamezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof overigens ook dat er ergens in dit onmetelijke heelal zeker en vast nog leven te vinden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |