![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
BTW Belgie is dan wel het land met de hoogste inhoudingen voor de sociale zekerheid, maar is tevens het land met de laagste pensioenen. |
|
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je bedoelt dus zuiver: wie macht heeft mag die gebruiken om zichzelf te verrijken ten koste van anderen? Citaat:
De bedrijvenliefhebbers doen graag stoer dat de staat hen afremt en dat ze enkel geld kost. Maar hoeveel bedrijven worden niet betaald door de staat zèlf? Hoeveel failliete bedrijfsleider mogen in hun handjes wrijven dat hun persoonlijke kapitaal ongemoeid blijft? Hoeveel bedrijfssubsidies hebben de blauwen al opgestart? Hoeveel ondernemers genieten zuiver mee van de sociale zekerheid? Ondernemers vergeten dat al hun geld eigenlijk andermans geld is.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 9 augustus 2007 om 12:13. |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Parlementslid
|
Ik steun dat omdat ik door een blauwe regering verplicht word dat te doen.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 9 augustus 2007 om 12:15. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
btw, ik heb geantwoord op uw vraag hoe de overheid de arbeidsmarkt ontwricht. Daar ben je handig proberen omheen te lopen.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Minister
|
Gelukkig mag ik ook tegenover vroeger ook meer werken tegen betaling wanneer ik dat wil. En verliezen klotefascisten als de ABVV hun macht.
|
|
|
|
#28 |
|
Minister
|
Concreet zorgen minimumlonen ervoor dat er een meer mensen onvrijwillig werkloos zijn.
Concreet zorgen (door de staat afgedwongen) 'closed shop'-bepalingen ervoor dat enkel diegenen die zich aansluiten bij de vakbonden voor tewerkstelling in aanmerking komen. Concreet mag je ofwel ophouden met je van den domme te houden, ofwel eens een handboek economie openslaan.
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
organisaties zoals het ABVV zijn nodig. de werkende mensen zien dat steeds meer in. het ouwe liberale anti-vakbondsverhaal verliest aan populariteit. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
ABVV en consoorten teren op het onveiligheidsgevoel, en proberen dat bijgevolg aan te wakkeren, wat begrijpelijk is.
Men probeert de bevolking angst voor de toekomst aan te praten en geloof in eigen kunnen te ontnemen, ten koste van de arbeiders in ontwikkelende landen. Ik denk dat hun haring niet zal braden. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Parlementslid
|
Natuurlijk niet. Ik heb een hekel aan ondernemers en liberalen. Blauw is een mooie kleur, maar NIET in de politiek.
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
Indien men studentenarbeid onmogelijk maakt, zullen heel wat studenten in de problemen komen.
Overigens is het toch maar normaal dat een baas een student in dienst neemt in plaats van een laaggeschoolde. En ik heb het hier niet enkel over centen. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Minimumlonen zorgen voor werkloosheid. Hoe zie jij dat? "Closed shop" is niet echt een courante maatregel in België, dat zul je moeten toegeven. Een eerder marginaal argument dus.
|
|
|
|
#35 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
(btw: ik hèb een wagen, hoor, wees gerust
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ik ook. ik heb daar echter geen jobstudentenstatuut voor nodig. ik betaal daardoor 13% rsz ipv 3% solidariteitsbijdrage. en ik ga daar ni dood van.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
idd, je werkt wanneer je wil, ook als student. enkel krijg je niet altijd korting op de RSZ. dat is ook niet nodig.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
|
Citaat:
ik werk al jaren als student, maar niets met het statuut van jobstudent, omdat ik daar te veel voor werk. en dat is op zich geen enkel probleem. behalve in de zomer, want dan krijgen de studenten die in het voordeelstatuut werken meer uren dan ik. trouwens, het echte probleem zit in de complexiteit van het jobstudentenstatuut: kinderbijslag, belastingen en rsz gebruiken allemaal andere criteria, de ene dagen, de andere uren, de andere euro's. geen normale student die er aan uit kan. |
|
|
|
|