![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() vleeskroketten met melk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gortepap ....
Een keer per maand op tafel .... lekker ... (wel een paar snuitentrekkers aan tafel ![]()
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt uit de tijd van een lepeltje levertraan... En dat was vies....... ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ik verkies onafgeroomde melk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink dagelijks ongeveer 2 tot 2,5 liter (magere) melk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik haat melk. Ik kan het niet ruiken en als ik het in mijn mond krijg dan moet ik gewoon kotsen... ik kan mijn kots-reflectie niet tegenhouden tegenover mijn wil om eens melk te drinken. Ik kan melk enkel hebben in: * kaas: ik ben er dol op * goede chocomelk * <<insert sweet icon here>> de goede melk met veel suiker en honing die mijn moeder vroeger voor me maakte als ik verkouden was of zoiets. Maar aan gewoon pure melk ben ik lichamelijk en geestelijk allergisch sinds mijn pakweg 4e of 5e jaar. Ze hebben in de peuterschool nog geprobeerd om me het te laten drinken maar ik kreeg het sinds dan niet meer binnen en tot op de dag van vandaag is dat zo. Niet dat ik veel mis natuurlijk. De dag dat ik allergisch word aan een lekker glas beter bier dan ga ik me pas zorgen maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds vorig jaar ben ik begonnen met powertrainen en dan moet je proteïnen nemen in poedervorm, 2 tot 3 keer per dag telkens met een halve liter melk. Ik drink eigenlijk wel veel ivg de meesten: elke dag 2,5 liter melk, 3,5 tot 4,5 liter water, en dan nog wat andere frisdranken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daaroverheen nog een liter karnemelk en soms vivit.
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() hier noemen we karnemelk trouwens botermelk dacht ik? Ik drink ze liever van deze koetjes: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=747 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() It be poison....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met zachte hand natuurlijk, en eerst vastbinden dat ze niet gaat lopen of haar staart rond uw oren slaat..
Laatst gewijzigd door lantjes : 10 augustus 2007 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit wil ik met de melkdrinkers onder ons graag delen, beter een pintje of plain water... :
Een aanzienlijke hoeveelheid wetenschappelijk bewijs roept zorgen op over gezondheidsrisico's verbonden aan produkten van koemelk. Deze problemen hebben te maken met de proteïnen, het suiker, het vet en de contaminanten in zuivelprodukten, en met de ontoereikendheid van koemelk voor de voeding van de peuters. Gezondheidsrisico's van de consumptie van koemelk zijn het grootst voor peuters jonger dan één jaar oud, bij wie volle koemelk kan bijdragen tot tekorten aan verschillende nutriënten, waaronder ijzer, essentiële vetzuren en vitamine E. De American Academy of Pediatrics1 beveelt aan dat aan kinderen jonger dan een jaar geen volle koemelk zou gegeven worden. Koemelkprodukten zijn erg arm aan ijzer2, ze bevatten slechts ongeveer een tiende van een milligram (mg) per acht-ounce portie. Om de U.S. Recommended Daily Allowance van 15 mg ijzer te halen, zou een peuter meer dan 31 quarts melk per dag moeten drinken. Melk kan ook bloedverlies van het darmkanaal veroorzaken, dat, na verloop van tijd, de ijzerreserves van het lichaam kan verlagen. Onderzoekers speculeren dat het bloedverlies een reactie kan zijn op proteïnen aanwezig in melk.3. Pasteurisatie doet het probleem niet verdwijnen. Onderzoekers aan de University of Iowa schreven onlangs in de Journal of Pediatrics dat "bij een groot deel van de peuters, voeding met koemelk kan leiden tot een substantiële toename van het hemoglobineverlies. Sommige peuters zijn uiterst gevoelig aan koemelk en kunnen grote hoeveelheden bloed verliezen."3 Al is de bezorgdheid het hoogst voor kinderen gedurende hun eerste levensjaar, er zijn ook gezondheidszorgen verbonden aan het melkgebruik onder oudere kinderen en er zijn ook een aantal problemen geassocieerd met de samenstelling van koemelk. Melkproteïnen en diabetes Verschillende rapporten leggen een verband tussen insuline-afhankelijke diabetes en een bepaalde proteïne in zuivelprodukten. Deze vorm van diabetes begint gewoonlijk in de kindertijd. Het is een van de belangrijkste oorzaken van blindheid en draagt bij tot hartziekte, nierbeschadiging, en amputaties als gevolg van zwakke circulatie. Studies in verschillende landen hebben een sterke correlatie aangetoond tussen het gebruik van zuivelprodukten en de incidentie van diabetes.4. Een recent rapport in de New England Journal of Medicine5 voegt belangrijke steun toe aan de oude theorie dat proteïnen van koemelk de produktie van antilichamen stimuleren6 die op hun beurt de insuline-producerende cellen van de pancreas vernietigen.7 In een nieuw rapport, vonden onderzoekers van Canada en Finland hoge niveaus van antilichamen tegen een specifiek deel van de proteïne van koemelk, met name tegen bovine serum albumin, in 100% van de 142 diabetische kinderen die zij onderzochten op het moment dat hun ziekte gediagnosticeerd werd. Niet-diabetische kinderen kunnen zulke antilichamen hebben, maar alleen in veel lagere niveaus. Bewijs suggereert dat de combinatie van genetische voorbestemdheid met blootstelling aan koemelk de hoofdoorzaak is van de juveniele vorm van diabetes, al bestaat er geen manier om te bepalen welke kinderen genetisch voorbestemd zijn. Antilichamen kunnen zich blijkbaar vormen in antwoord op zelfs kleine hoeveelheden melkprodukten, met inbegrip van melkformules voor zuigelingen. Vernietiging van de cellen van de pancreas gebeurt geleidelijk, vooral na infecties. Dit leidt ertoe dat cellulaire proteïnes blootgesteld worden aan de schade van antilichamen. Diabetes wordt duidelijk wanneer 80 tot 90% van de insuline producerende betacellen vernietigd zijn. Melkproteïnen behoren ook tot de meest voorkomende oorzaken van voedselallergieën. Vaak, wordt gedurende lange tijd de oorzaak van de symptomen niet herkend. Melksuiker en gezondheidsproblemen Veel mensen, in het bijzonder mensen van Aziatische en Afrikaanse afkomst, zijn niet in staat om melksuiker, lactose, te verteren. Het resultaat daarvan is diarree en winderigheid. Voor diegenen die lactose kunnen verteren, zijn de resulterende produkten twee eenvoudige suikers: glucose en galactose. Galactose is in verband gebracht met eierstokkanker8 en cataracts9,10. Zuigelingen hebben aktieve enzymes die de galactose afbreken. Naarmate we ouder worden, verliezen we veel van deze capaciteit. Vetgehalte Volle melk, kaas, room, boter, roomijs, zure room, en alle andere zuivelprodukten behalve afgeroomde en vetvrije produkten bevatten beduidende hoeveelheden verzadigd vet en cholesterol, die bijdragen tot cardiovasculaire ziekten en bepaalde vormen van kanker. De vroege veranderingen van hartziekte zijn gedocumenteerd bij Amerikaanse tieners. Al hebben kinderen een zekere hoeveelheid vet nodig in hun voeding, toch is er geen nutritionele behoefte aan het vet van de koemelk. In tegendeel, koemelk is rijk aan verzadigde vetten, maar arm aan het essentiële vetzuur linoleic zuur. Contaminanten Melk bevat vaak contaminanten, van pesticiden tot medicamenten. Er werd aangetoond dat ongeveer twee derden van de melkprodukten besmet zijn met sporen van antibiotica. Het vitamine D gehalte van melk is slecht geregeld. Bij recente testen van 42 melkstalen [in de VS], waren slechts 12% binnen de marge van vitamine D inhoud. Testen van tien stalen van zuigelingen formules toonde aan dat zeven ervan meer dan twee maal de vitamine D inhoud bevatten die op het etiket aangeduid stond, waarvan één staal meer dan vier keer de hoeveelheid aangeduid op het etiket bevatte.11. Vitamine D is toxisch bij overdosis.12 Osteoporose Zuivelprodukten bieden een vals gevoel van veiligheid aan diegenen die bezorgd zijn over osteoporose. In landen waar zuivelprodukten over het algemeen niet gebruikt worden, is er zelfs minder osteoporose dan in de Verenigde Staten. Studies hebben aangetoond dat zuivelprodukten weinig effect hebben op osteoporose.13 De Harvard Nurses' Health Study volgde 78.000 vrouwen gedurende 12 jaar en stelde vast dat melk niet beschermt tegen beenderbreuken. Het is zelfs zo dat diegenen die drie glazen melk per dag dronken méér breuken hadden dan diegenen die zelden melk dronken.14 Er zijn veel goede bronnen van calcium. Boerenkool, broccoli en andere groenten met groene bladeren bevatten calcium dat gemakkelijk door het lichaam opgenomen wordt. Een recent rapport in de American Journal of Clinical Nutrition stelde vast dat calcium absorbeerbaarheid zelfs hoger was voor boerenkool dan voor melk, en besloot dat "groene groenten zoals boerenkool beschouwd kunnen worden als ten minste zo goed als melk in termen van hun calcium absorbeerbaarheid."15. Bonen zijn ook rijk aan calcium. Verrijkt sinaasappelsap levert ook grote hoeveelheden calcium op een smakelijke manier.16 Calcium is slechts een van de vele factoren die het bot beïnvloeden. Andere factoren zijn onder meer hormonen, fosfor, boor, oefening, roken, alcohol, en medicijnen.17,20. Eiwit is ook belangrijk in de calcium balans. Diëten die rijk zijn aan proteïne, voornamelijk aan dierlijke proteïne, moedigen het verlies van calcium aan.21-23. Aanbevelingen Er is geen nutritionele behoefte aan zuivelprodukten, en er zijn ernstige problemen die het gevolg kunnen zijn van de proteïnen, het suiker, het vet en de contaminanten in melkprodukten. Daarom, worden de volgende aanbevelingen gedaan: Borstvoeding is de verkieslijke methode voor voeding van zuigelingen. Zoals aanbevolen door de Amerikaanse Academie van Pediaters, zou volle koemelk niet mogen gegeven worden aan peuters onder de leeftijd van een jaar. Ouders zouden moeten gewezen worden op de potentiële risico's voor hun kinderen van het gebruik van koemelk. Koemelk zou niet vereist noch aanbevolen mogen worden in overheidsrichtlijnen. Overheidsprogamma's, zoals school lunch progamma's en het WIC progamma, zouden consistent moeten zijn met deze bevindingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
flessen, pet, karton, bij aankoop van zulk 1 liter variant krijg je.... geen liter melk... maar melk met water... Ik heb toen ik zo rond de 12 was heel veel echte melk gedronken... DAT was nog eens melk zie... En ja.. ook 'verse' melk... en dat is helemaal niet 'vies'... Idd ja... als je dat zo van de koe neemt, kan er wel eens een stofje, of een stukje stro induikelen... en wat zegt de over-hygienische, door industrieel voedsel vervreemd van de natuurlijke zaken mens dan? EIK, das vies... Nu zijn we al zo ver dat kinderen heden ten dage denken dat melk uit een machien komt... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Das allemaal tof, maar weet dat je zulke teksten kan gaan maken over 99,9 % van producten die wij tot ons nemen... En die zullen dan allemaal net zoals deze blijken dat 'het vergif' is... Ik durf volledig te stellen dat appels absoluut NIET nodig zijn, alle voedingsstoffen daarin vind je OOK in andere eetwaren terug, en dan kan je de pesticiden van de appels vermijden.... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Midden in ons dorp was er tot in de jaren '80 nog een boerenfamilie (met de naam Van Vlaanderen) waar je boerenmelk kon halen. Wij kochten daar meestal onze verse melk, eieren en soms kippen die ter plekke werden geslacht. Bovendien hadden ze een ontzettend mooie dochter, die echter niet te versieren viel. ![]() Nu is er in dat pand een autobedrijf gevestigd en die mooie dochter is al oma!
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |